Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ze heeft gewoon een fijn appartement met eigen slaapkamer en badkamer en woonkamer en alle privacy daar. Ze eten wel gezamelijk, maar als bv familie komt met eten dan mag ze gerust gezellig in haar eigen huis eten. Begeleiding is ook top. Ze zit echt op een gouden plek
geeft rust ook voor iedereen. vuurneon schreef:Mijn nicht woont begeleid en dat is het beste dat haar is overkomenze heeft gewoon een fijn appartement met eigen slaapkamer en badkamer en woonkamer en alle privacy daar. Ze eten wel gezamelijk, maar als bv familie komt met eten dan mag ze gerust gezellig in haar eigen huis eten. Begeleiding is ook top. Ze zit echt op een gouden plek
geeft rust ook voor iedereen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot de kamer is.femmy91 schreef:Hier een begeleider van begeleid wonen!
Volgens mij is het tegenwoordig verplicht dat iedereen een eigen wc + badkamer heeft. In de instelling waar ik werk hebben alle clienten een eigen appartement, dus een ruime slaapkamer waar ook een zithoekje in past met tv en spulletjes en een eigen badkamer met wc erin en in de slaapkamer staat een keukenblokje waar je niet echt uigebreid kunt koken maar wel een koffie zet apparaat kunt hebben staan enzevoort.
Ik wil hiermee zeggen dat er meer instellingen zijn en dat je verder kunt kijken. Voor iemand met een fobie lijkt het mij ook niet heel erg fijn om de badkamer/wc te moeten delen. En dat het anno 2014 ook verplicht is.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
quera schreef:femmy91 schreef:Hier een begeleider van begeleid wonen!
Volgens mij is het tegenwoordig verplicht dat iedereen een eigen wc + badkamer heeft. In de instelling waar ik werk hebben alle clienten een eigen appartement, dus een ruime slaapkamer waar ook een zithoekje in past met tv en spulletjes en een eigen badkamer met wc erin en in de slaapkamer staat een keukenblokje waar je niet echt uigebreid kunt koken maar wel een koffie zet apparaat kunt hebben staan enzevoort.
Ik wil hiermee zeggen dat er meer instellingen zijn en dat je verder kunt kijken. Voor iemand met een fobie lijkt het mij ook niet heel erg fijn om de badkamer/wc te moeten delen. En dat het anno 2014 ook verplicht is.
Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt!
Wij hebben toevallig ook een eigen badkamer en toilet maar ken veel instellingen waar dat niet zo is hoor.
Colunder. Zou hij niet naar een klinisch centrum kunnen zodat jullie handsvaten kunnen krijgen waardoor hij misschien wel een eigen appartement met intensieve begeleiding kan krijgen.? Dat heb ik op mijn werk namelijk.
Jorinda schreef:Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel dit niet als een aanval of iets dergelijks. Maar jouw nadeel-punten zijn vooral gericht op wat jij heel vervelend vindt (niet meer samen op de bank zitten, weinig privacy in jullie relatie, jij kan niet meer blijven slapen), maar ik denk dat het in zo'n situatie juist goed is om je eigen minpunten iets aan de kant te zetten als dit jouw vriend zou kunnen helpen. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd...
. Sofy schreef:Waar ik me alleen in vergist heb is dat de vriend van TS 60 is geloof ik; dat maakt 2 persoons hoogslapers toch iets minder een optie is gok ik.