Kan iemand mij uitleggen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Kan iemand mij uitleggen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:20

Waarom zodra iets richting vrouwen gepromoot wordt er hartjes en bloemetjes en zogenaamd handgeschreven lettertypes aan pas moeten komen? Waarom wordt er verwacht dat ik val voor het maken van een 'pronkkastje, voerhuisje of steigerhouten kastje' onder het genot van een kopje thee met een cupcake (ladiesday Karwei) i.p.v. dat ik bier en bitterballen krijg? Waarom heeft de verpakking van mijn tampons bloemetjes en krulletjes (OB pro comfort)? Waarom heeft BIC een pennenlijn voor vrouwen, die ook direct weer roze zijn?

melissa_b

Re: Kan iemand mij uitleggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:21

Omdat vrouwen houden van lief, schattig en romantische?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:22

Vrouwen willen graag jong blijven, jonge meisjes houden van roze verpakkingen met bloemetjes.. dus nemen ze je graag mee terug in de tijd :P

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:22

Omdat de maatschappij denkt dat alle vrouwen van bloemetjes, bijtjes, hartjes en zoetsappige dingen houden. Met meer woorden dat wij nooit volwassen zijn geworden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:23

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:23

Geen idee, zo zag mijn babykamer eruit in ieder geval.

Doe mij ook maar bier en bitterballen ipv een tuttig cupcakeje en een kopje thee.

Wacht maar tot Valentijnsdag. Dan kan je je huis niet uit zonder om te komen in roze hartjes, rode lip-afdrukjes en een overdosis aan rozen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:25

Op die tampons kunnen ze natuurlijk ook doodskopjes zetten. :j Misschien spreekt dat je meer aan?

Veel vrouwen houden nou eenmaal van bloemtjes en geurtjes, daar horen bepaalde beelden bij.
Waarom is mannendeo altijd blauw, groen of zwart, en vrouwendeo wit paars of rood? Daar is geen uitleg voor, dat is gewoon zo omdat het herkenbaar is.

En de Ladies Day, ach het is maar net waar je naar kijkt. Je zult weinig hondenfans horen klagen op een hondendag over 'Waarom staan er allemaal schattige retrievers op de foldertjes en geen Chineese naakthondjes?'
Het is een beeld dat trekt, en dat wordt dus gebruikt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:26

Omdat marketing te maken heeft met statistiek. Als iets beter past bij de meerderheid van de doelgroep zal een slimme reclamemaker of productdesigner daar rekening mee houden.

Gemiddeld genomen houden vrouwen nu eenmaal van thee, bloemen en babies. Overigens is dat niet alleen in de reclame zo maar ook in het eerder genoemde productdesign. Herenschoenen zijn gemiddeld groter dan damesschoenen. Dat is niet om dames met een grote maat te discrimineren maar gewoon een kwestie van voldoen aan de vraag.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:27

Ben hoe dan ook meer van hartig dan zoet! :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:28

Vjestagirl schreef:
melissa_b schreef:
Omdat vrouwen houden van lief, schattig en romantische?

Ik ben een vrouw. Ik hou niet van lief, schattig en romantisch.

Deze kreeg ik net van een vriendin van me. Zo'n onzin!
http://www.buzzfeed.com/erinchack/point ... ts#4bek81f

Noem me gek, maar ik vind die woman toolkit echt fantastisch :)) :))

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:31

Waarschijnlijk omdat men nog steeds vast houdt aan een rolmodel van 60 jaar geleden? :Y) :D

Zo heb ik een hekel aan de pickwick reclame waarbij moeder klaar zit met een kopje thee en een koekje...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:32

Ik loop ook liever achter n kruiwagen dan op hakken, maar ik vind die toolkit ook geweldig! <3

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:32

Omdat mensen graag de wereld in hokjes indelen om het voorspelbaar en overzichtelijk te houden!

Ik moet er altijd wel erg om lachen. Als je van de hokjes uitgaat, ben ik namelijk mannelijker dan de gemiddelde man. Ik hou van vlees, bier en doe vooral niet te moeilijk. Ik ga voor praktisch ipv mooi. Tegelijk ben ik wel dol op roze trouwens :-)

Mn vriend en ik testen altijd in hoeverre mensen uitgaan van de 'standaard'. Vooral in de horeca is dit echt grappig om te doen. Mn vriend drinkt graag melk bij het eten of dubbelfris, ik hou wel van een zwaar biertje. Echt, 9 van de 10 keer wordt dit verkeerd voor ons neergezet. Net zoals dat ik dan bijv spareribs of dikke biefstuk bestel en vriendlief bijv taco's, gaat ook bijna standaard fout. Wij moeten er altijd hard om lachen en wisselen de drankjes/gerechten met een dikke knipoog naar degene die deze fout maakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:33

Het ergste vind ik nog steeds de 'happy period' en al die 'happy' reclames erover. Natuurlijk is het lastiger om reclame te maken voor iets dat gewoon niet prettig is, maar doorslaan is ook een vak.

Die pickwick reclame vind ik ook tenenkrommend :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:34

Hoe rozer iets is, des te beter wat mij betreft :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:35

Zwerte schreef:
Mn vriend en ik testen altijd in hoeverre mensen uitgaan van de 'standaard'. Vooral in de horeca is dit echt grappig om te doen. Mn vriend drinkt graag melk bij het eten of dubbelfris, ik hou wel van een zwaar biertje. Echt, 9 van de 10 keer wordt dit verkeerd voor ons neergezet. Net zoals dat ik dan bijv spareribs of dikke biefstuk bestel en vriendlief bijv taco's, gaat ook bijna standaard fout. Wij moeten er altijd hard om lachen en wisselen de drankjes/gerechten met een dikke knipoog naar degene die deze fout maakt.

Hier hetzelfde :D Hij is dol op salades, ik helemaal niet. Maar wie krijgt altijd de salade? Die wordt netjes bij mij neergezet, terwijl hij mijn spareribs krijgt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:35

Omdat de maatschappij nog altijd gek is op stereotypes :-).

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:36

Slina schreef:
Hoe rozer iets is, des te beter wat mij betreft :D

Jij snapt het :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:38

vuurneon schreef:
Het ergste vind ik nog steeds de 'happy period' en al die 'happy' reclames erover. Natuurlijk is het lastiger om reclame te maken voor iets dat gewoon niet prettig is, maar doorslaan is ook een vak.

Die pickwick reclame vind ik ook tenenkrommend :')

Jij huppelt tijdens je menstruatie niet graag door een weiland vol met witte bloemetjes in een witte (welke idioot heeft dat bedacht) fladderjurk? :')

Bij ons in de familie heet dit het 'geheime meisjes trainingskamp'. Dat is een kamp waar alle kleine meisjes een uitnodiging voor krijgen en waar ze leren dat je je huis gezellig moet willen maken met kussentjes en frutseltjes en gebruiksvoorwerpen waar op staat wat het is (http://www.ooyevaar.com/kastje.jpg, http://www.maderliefje.nl/modules//home ... b01f76.jpg), hoe je op hakken moet lopen, hoe je make-up gebruikt, hoe je rosé drinkt en dat je vooral van zoetsappige dingen moet houden. Jammer dat mijn uitnodiging kwijt is geraakt in de post.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:38

Ik vind Ob met soepele lijnen toch meer aanspreken dan iets strakker. Voor die dagen op die plek hou ik wel van soepel en zacht :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 17:39

PaulinBijoux schreef:
Ik vind Ob met soepele lijnen toch meer aanspreken dan iets strakker. Voor die dagen op die plek hou ik wel van soepel en zacht :+

Hahahaha ja, het product zelf wel. Maar om nou te zeggen dat ik gelukkiger wordt van tampons nu dan van toen er nog geen krulletjes op de verpakking stonden...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:41

Nja, noem me stereotype..
maar als ik inlegkruisjes zie met een saaie witte doos en simpel 'inlegkruisjes erop'
of ik zie een roze/gele/blauwe met frutsels, dan denk ik meteen dat die laatste comfortabeler is. Dus koop ik die laatste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:42

Wat dacht je van die gebloemde maandverband verpakking, zodat je discreet je gebruikte maandverband kan weggooien? Elke vrouw weet heus wel wat die bloemetjes zijn hoor in de prullenmand :') bij discreet verwacht ik gewoon een neutrale verpakking en absoluut géén bloemetjes! :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:43

Ze koppelen vrouwen nou eenmaal graag aan soepel en zacht.

Wij als vrouwen kunnen daar alleen maar gruwelijk misbruik van maken }:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:43

Vjestagirl schreef:
PaulinBijoux schreef:

Hahahaha ja, het product zelf wel. Maar om nou te zeggen dat ik gelukkiger wordt van tampons nu dan van toen er nog geen krulletjes op de verpakking stonden...

Ik heb ook echt met mn ogen staan draaien toen ik zag dat de verpakking was aangepast... Maar blijkbaar werkt het, anders deden ze het niet!

Ben wel schuldig aan de vrouwelijke pennen.... Maar das meer mn rozeverslaving (enkel in nuttige spullen!) en bic is gewoon een fijn merk.