Geen sociale contacten in de klas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_Stip

Geen sociale contacten in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:45

Ik zit in een nieuwe klas en eigenlijk heb ik niet echt vriendinnen in die klas. Tijdens gewone lessen maakt het me geen drol uit, maar met gym en muziek of als je iets in groepjes moet doen maak ik me al weer ernstige zorgen. Daardoor spijbel ik ook vaak bij gym en muziek...
Maar hoe kan ik dit oplossen? Want ik ben gewoon altijd nerveus met praktijk vakken en ik ben echt het buiten beentje... (Ook laatst zat ik alleen vooraan en toen was de klas druk en zei de docent: PIET! Ga even vooraan zitten! (Naast mij dus) en de hele klas begon hem uit te lachen zo van dan moet je naast haar zitten en uiteindelijk bleef hij op zijn eigenplek en deed ik maar alsof ik niks gemerkt had... Na dat uur zouden we nog 2 uur les gehad hebben maar toen ging ik weg want ik vond het verschikkelijk)

Edit; ook ben ik niet vaak op school en als ik er dan ben word ik raar aan gekeken en veder genegeerd...

KimD

Re: Geen sociale contacten in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:47

Waarom ben je het buitenbeentje? Stel je je überhaupt wel sociaal op? Want in je andere topic komt naar voren dat je online wel heel veel actief bent. ;)

Maar aan Internet vrienden heb je niet zoveel in real life.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:49

aii een buitenbeentje is super vervelend ! is het ook zo dat jullie met een on even aantal meiden in de klas zitten ? hebben wij namelijk wel en dan is er altijd een meisje de klos die dan alleen zit.. dan denkt ze ook dat wij haar buitensluiten maar dat is dan echt niet de bedoeling !

Celiien

Sorry, ik klink misschien heel hard: Stop met jezelf zielig vinden.
Ga gewoon praten, je kan altijd wel over iets praten (huiswerk, les, leraren). Vraag bijvoorbeeld aan een klasgenoot of ze iets snappen, en ga zo een gesprek in.

Daarnaast; waarom ga je niet naar school, omdat je een buitenbeentje bent? Daar wordt het ben ik bang alleen maar erger van.. en laat je die andere kinderen je opleiding die +- de rest van je leven bepaald vepesten?

Dus bij deze; dit is je schop onder je kont. Onderneem actie, ga praten! en blijf naar school gaan :j

Sababber

Stoppen met onnodig afwezig zijn. Hier wordt het alleen maar erger door. Heb je zelf een vermoedden waarom mensen geen contact zoeken? stap je zelf wel eens op iemand af?

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:49

KimD schreef:
Waarom ben je het buitenbeentje? Stel je je überhaupt wel sociaal op? Want in je andere topic komt naar voren dat je online wel heel veel actief bent. ;)

Maar aan Internet vrienden heb je niet zoveel in real life.

Ja ik stel me sociaal op, op school zit ik nauwelijks op mijn telefoon. En laatst moest je met de hele klas praten en ik was eigenlijk trots op mij zelf van hoe ik het deed...
En ja thuis zit ik vooral op mijn telefoon :') en al mijn rl vriendinnen zitten op een andere school of in een anders klas dus die zie ik dan wel in de pauze enzo (god zijn dank)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:51

Ik snap ineens heel goed dat je je internetcontact zo interessant vindt, dat communiceert makkelijker dan in real life he?
Ik kan je alleen maar aanraden je niet te storten op internet, maar op je echte sociale leven. Maak een praatje in de klas, stel eens vragen, wie weet zijn er klasgenootjes met wie je een hobby of interesse deelt.
Kaart het ook aan bij je mentor zodat die weet hoe je je voelt en je erbij kan betrekken.

Spijbelen heeft trouwens nog nooit iets opgelost, dus dat heeft al helemaal geen zin. Schop onder je kont en je niet laten kennen. Door weg te blijven zonder je jezelf nog meer af van de klas.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:51

Celiien schreef:
Sorry, ik klink misschien heel hard: Stop met jezelf zielig vinden.
Ga gewoon praten, je kan altijd wel over iets praten (huiswerk, les, leraren). Vraag bijvoorbeeld aan een klasgenoot of ze iets snappen, en ga zo een gesprek in.

Daarnaast; waarom ga je niet naar school, omdat je een buitenbeentje bent? Daar wordt het ben ik bang alleen maar erger van.. en laat je die andere kinderen je opleiding die +- de rest van je leven bepaald vepesten?

Dus bij deze; dit is je schop onder je kont. Onderneem actie, ga praten! en blijf naar school gaan :j

Ik ga ook wel vaak gesprekken aan... Maar dan merk ik gewoon dat het niet zo is van dat je echt wat aan die mensen hebt bijv. met gym ofzo...

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:52

waarom vraag je niet of je overgeplaats kan worden naar een anderen klas ! dit moet mogelijk zijn als je het niet naar je zin heb!

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:52

Sababber schreef:
Stoppen met onnodig afwezig zijn. Hier wordt het alleen maar erger door. Heb je zelf een vermoedden waarom mensen geen contact zoeken? stap je zelf wel eens op iemand af?

Er zijn wel twee meisjes die soms naar me toe komen maar thats it. Ik denk dat ze mij raar vinden ofzo? Tja...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:52

Dit herken ik wel van toen ik op de middelbare zat. Ik was er ook een tijdje minder en daardoor is de klas me gaan zien als een vreemde. En in de pauze stond ik dan bij m'n vrienden uit andere klas. Dus de klas kreeg het gevoel alsof ik niks met hun te maken wilde hebben terwijl ik eigenlijk gewoon onzeker was. Heb alleen nog niet de oplossing gevonden, sorry :(

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:53

Bij welke mensen zit je in de pauze? Ik neem aan dat je bij je vriendinnen gaat zitten?

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:55

JoellaLoves schreef:
waarom vraag je niet of je overgeplaats kan worden naar een anderen klas ! dit moet mogelijk zijn als je het niet naar je zin heb!

Maar dan kom ik in de andere klas en daar zou het wrs ook het zelfde liedje zijn... -O-

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 13:56

Sababber schreef:
Bij welke mensen zit je in de pauze? Ik neem aan dat je bij je vriendinnen gaat zitten?

Ja bij mijn vriendinnen maar die zitten of een klas hoger of een niveau hoger :(

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:58

Sarah_Stip schreef:
Sababber schreef:

Ja bij mijn vriendinnen maar die zitten of een klas hoger of een niveau hoger :(

Ik zou als ik jou was proberen niet meer zo veel bij je vriendinnen te gaan zitten en je klas wat meer opzoeken in de pauze. Dat begrijpen je vriendinnen vast wel. :-) dan ben je meer betrokken bij je klas en krijg je vanzelf meer contact.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:05

Helaas kan je niet op een magische wijze ervoor zorgen dat de rest van de klas ineens met je gaat optrekken dus de enige oplossing is om je eigen houding aan te passen naar je klasgenoten toe en dan hopen dat zij hun houding aanpassen naar jou toe.

Ten eerste gewoon altijd aanwezig zijn. Hoe zou jij naar een klasgenoot kijken die er dan wel en dan weer niet is? En misschien kan je zelf naast iemand gaan zitten ipv wachten totdat iemand naast jou komt zitten. Is er een vak waar je goed in bent zodat je anderen daarmee kan helpen? Of ik er juist een vak waar je hulp van een klasgenoot bij kan vragen?

Je zal hier echt even wat energie in moeten steken als je wil dat het veranderd anders krijg je denk ik maar een saai schooljaar.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:12

Is er geen contactpersoon op school waar je mee kan praten? Dat spijbelen is natuurlijk onnodig, maar ik begrijp het wel als je je niet prettig voelt. Hoe meer je gaat spijbelen, hoe moeilijker het allemaal wordt.. :)

En zoals anderen inderdaad zeggen, probeer op bepaalde manieren contact te krijgen met je klasgenoten.

Overigens ga jij niet naar school voor vrienden, maar voor jezelf. En natuurlijk maken vriendschappen in de klas alles makkelijker, maar als sociale contacten niet echt lukken, laat dat niet ten koste gaan van jezelf en je toekomst! :j

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:12

Sababber schreef:
Ik zou als ik jou was proberen niet meer zo veel bij je vriendinnen te gaan zitten en je klas wat meer opzoeken in de pauze. Dat begrijpen je vriendinnen vast wel. :-) dan ben je meer betrokken bij je klas en krijg je vanzelf meer contact.

Ik denk niet dat mensen daar nou echt opnzitten te wachten... Want de hele klasnis al in vrienden groepjes en dan is het onmogelijk om er tussen tenkomen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:14

Ik ken het probleem hoor, heb in de klas ook niet echt vriendinnen, maar je kan het altijd proberen.
Ga gewoon eens naast iemand zitten. Misschien pakt het uit, misschien niet: volgende keer beter.

Ik heb er zelf veel moeite mee, maar je moet zelf ook initiatief proberen te tonen. Groepjeswerk en gym zijn voor mij soms ook problemen, maar soms moet je gewoon ergens bij gaan staan.

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:14

Goof schreef:
Ik snap ineens heel goed dat je je internetcontact zo interessant vindt, dat communiceert makkelijker dan in real life he?
Ik kan je alleen maar aanraden je niet te storten op internet, maar op je echte sociale leven. Maak een praatje in de klas, stel eens vragen, wie weet zijn er klasgenootjes met wie je een hobby of interesse deelt.
Kaart het ook aan bij je mentor zodat die weet hoe je je voelt en je erbij kan betrekken.

Spijbelen heeft trouwens nog nooit iets opgelost, dus dat heeft al helemaal geen zin. Schop onder je kont en je niet laten kennen. Door weg te blijven zonder je jezelf nog meer af van de klas.

Ja. Via internet praat stukken makkelijker... Maar ook via skype enzo... Want dan weet je gewoon dat met wie je praat het ook leuk vind om met mij te praten.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:19

Helaas zal je hele leven later ook in het echt gaan afspelen zoals met je collega's enz. Als het aan jouw houding ligt, zullen zij zich ook niet anders gaan gedragen en heb je hier je hele leven last van. Maak hier werk van want het is zonde om het buitenbeentje te zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:23

Als je zo een verschrikkelijk negatief zelfbeeld hebt dan straal je dat ook uit. Probeer het in ieder geval en anders zorg dat je met een professional aan de gang gaat om je zelfvertrouwen wat op te krikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:43

Celiien schreef:

Zo gewoon gaat dit niet.. Heb vaak genoeg geprobeerd om over iets te praten, met sommigen lukt het, maar anderen blijven je aankijken zo van: waarom praat je tegen me. Dit jaar nog liep ik naar iemand toe om wat te vragen, kreeg gelijk een blik naar me toe die alles behalve vriendelijk was }:0 Maar het is een goed advies, dus ik zeg doe er wat mee TS ;)

En misschien blijft het wel zo, en misschien niet. Maar blijf proberen! Ik zit eindelijk na drie jaar in een nieuwe klas, en het ging direct veel beter! Blijf proberen, want misschien kenden ze elkaar allemaal al en is het wat lastig om er bij te komen, maar blijf het proberen.

Oh en vergeet niet jezelf te verdedigen hoor, zoals ze gingen lachen zou ik zo 1, 2, 3 niets op weten te zeggen. Maar het is wel een heel naar gevoel :(:) Maar kom voor jezelf op. Heb 1,5 week geleden nog een beetje gebitcht met iemand die dacht 'grappig' te zijn, nu doet ze weer hartstikke normaal tegen me O:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:03

Inderdaad TS, hoe is je zelfbeeld?
Vind je jezelf aardig? Want je kan niet verwachten dat anderen je aarfig vinden, als je jezelf niet eens aardig vind. Probeer eens te praten met je huisarts, psycholoog of vertrouwenspersoon :)

Sarah_Stip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:21

DeniseBobby schreef:
Celiien schreef:

Zo gewoon gaat dit niet.. Heb vaak genoeg geprobeerd om over iets te praten, met sommigen lukt het, maar anderen blijven je aankijken zo van: waarom praat je tegen me. Dit jaar nog liep ik naar iemand toe om wat te vragen, kreeg gelijk een blik naar me toe die alles behalve vriendelijk was }:0 Maar het is een goed advies, dus ik zeg doe er wat mee TS ;)

En misschien blijft het wel zo, en misschien niet. Maar blijf proberen! Ik zit eindelijk na drie jaar in een nieuwe klas, en het ging direct veel beter! Blijf proberen, want misschien kenden ze elkaar allemaal al en is het wat lastig om er bij te komen, maar blijf het proberen.

Oh en vergeet niet jezelf te verdedigen hoor, zoals ze gingen lachen zou ik zo 1, 2, 3 niets op weten te zeggen. Maar het is wel een heel naar gevoel :(:) Maar kom voor jezelf op. Heb 1,5 week geleden nog een beetje gebitcht met iemand die dacht 'grappig' te zijn, nu doet ze weer hartstikke normaal tegen me O:)

Laatst deed een jongen vervelend... En dat was echt de druppel en toen werd ik toch eens boos :') nu doet hij niks meer...