vreselijke droom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

vreselijke droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 01:00

Was het weer eens zo ver... Huilend wakker worden van een vreselijke droom die zo realistisch lijkt..

Ik had gedroomd dat de 3e wereld oorlog aan de gang was en dat mijn moeder en ik werden gescheiden. We zouden elkaar nooit meer zien, wetende dat mijn moeder vermoord werd omdat ze te 'oud' was om te werken. We hadden niet eens afscheid genomen
Nu ik dit weer typ kan ik weer huilen, dat zo'n stomme droom zo echt kan lijken.

Het liefst zal ik nu naar mn moeder rennen en vertellen hoe veel ik wel niet van haar hou, hoe dankbaar ik haar ben...
Maar dat gaat nu niet omdat ze slaapt..
Ik heb wel vaker van zulke dromen dat ik van slag/huilend wakker word.
Het naarste is nog dat ik er overdag ook aan denk waardoor ik waarschijnlijk weer een nare droom krijg...
Hebben meer mensen er last van ? Of herkennen mensen het?

Sorry ik moest even mijn ei kwijt.. Ik hoop dat slapen nog lukt..

Guess_NH

Re: vreselijke droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:08

Ja hoor ik heb ook wel is nare dromen en dan word ik met een nat gezicht wakker.
Niks aan toe doen, ja aan leuke dingen denken en niet teveel piekeren!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:30

Ik had vroeger heeeeeeel veel nachtmerries, ben er zelf voor behandeld. In veel van mijn dromen kwamen slangen voor, terwijl ik er im het echt niet bang voor was...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 01:45

Ik heb soms periodes dat ik echt nachten achter elkaar continu nachtmerries heb. Sinds ik melatonine slik (niet alleen voor m'n nachtmerries natuurlijk) slaap ik qua dromen gelukkig ook wat rustiger.

Wat voor mij ook helpt als ik een nachtmerrie heb is om echt even goed wakker te worden, desnoods een kopje thee ofzo te gaan drinken en dan in bed muziek aan te zetten. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 07:21

Smee__ schreef:
Ik heb soms periodes dat ik echt nachten achter elkaar continu nachtmerries heb. Sinds ik melatonine slik (niet alleen voor m'n nachtmerries natuurlijk) slaap ik qua dromen gelukkig ook wat rustiger.

Wat voor mij ook helpt als ik een nachtmerrie heb is om echt even goed wakker te worden, desnoods een kopje thee ofzo te gaan drinken en dan in bed muziek aan te zetten. :)

Melatonine slik ik ook maar het helpt niet :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:07

Ik heb ook redelijk veel last van nachtmerries gehad waarin ik werd vermoord, achtervolgd of gemarteld. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is lucide dromen aanleren. Dan ben je je bewust van dat je droomt en kun je je droom gaan besturen. Zoek maar eens op lucide dromen op google.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:33

Captain schreef:
Ik heb ook redelijk veel last van nachtmerries gehad waarin ik werd vermoord, achtervolgd of gemarteld. Wat voor mij heel erg heeft geholpen is lucide dromen aanleren. Dan ben je je bewust van dat je droomt en kun je je droom gaan besturen. Zoek maar eens op lucide dromen op google.

Bedankt, ga ik doen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:40

Als ik melatonine slik, heb ik veel last van nachtmerries.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:58

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:23

Wat doe je voor het slapen gaan?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:36

vuurneon schreef:
Als ik melatonine slik, heb ik veel last van nachtmerries.

Brr ik juist ook, ik neem het daarom ook niet meer.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:47

Is het niet 'verstandig' om bij jezelf te rade te gaan wat deze droom jouw wil vertellen? Is de inhoud van jouw droom van toepassing op de toekomst of op het verleden, of is het een combinatie van beiden?

De onstabiele wereldvrede van nu kan namelijk heel makkelijk 'oud zeer' oprakelen en dan is het een combinatie van heden en (wellicht jouw) verleden, ...een trauma/angstdroom.

Alleen jijzelf kan hierop antwoorden.