Grafiek finishtijd in Excel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Grafiek finishtijd in Excel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 16:25

Ik zou graag in Excel van mijn gelopen wedstrijd van afgelopen weekend een soortgelijk overzicht maken als het plaatje hieronder:

Afbeelding

Uiteraard hoeft dit niet met poppetjes, maar mag het gewoon met puntjes. Ik heb de finish tijden van alle deelnemers in Excel, maar het lukt me maar niet om er een grafiek van te maken. Weet iemand hier hoe je dit aanpakt?

Romyv

Re: Grafiek finishtijd in Excel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:50

Wat wil je precies weten? Hoe je een grafiek maakt of hoe je een grafiek maakt zoals deze met puntjes ipv poppetjes?

In het eerste geval is het afhankelijk van welke excel je hebt, maar bij de nieuwste staat er onder insert/invoegen een knopje (plaatje) grafiek. Je selecteert dat wat je erin wilt, vervolgens klik je het soort grafiek aan wat je wilt.

In het laatste geval zou ik van de finishtijden % maken.

Kolom A zet je de naam
Kolom B %
Dan selecteren en klik je op grafiek en klaar is kees :)

Kiwipitje

Re: Grafiek finishtijd in Excel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:51

Hoe ik een grafiek maak zoals deze. Ik weet wel hoe ik een grafiek moet invoegen, maar de versie die ik heb selecteert niet uit zichzelf de goede data en ik weet ook niet precies wat ik dan moet selecteren om zo'n soort grafiek te genereren.

Hoe bedoel je van de finish tijden % maken? % van de langzaamste of van de snelste? En welke moet ik op de y-as plaatsen en welke op x?