Bellen via Skype-out

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Bellen via Skype-out

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 15:54

Hallo,

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik vraag me vnl af.. als jij belt via Skype naar een vaste lijn (die geen skype heeft). Betaalt degene die je belt dan ook iets?

Bij een normaal gesprek is dit dacht ik niet zo, maar misschien dat dit wel zo is als je via skype belt..?

Ik heb nl skype geïnstalleerd om die reden (goedkoop naar buitenland bellen), maar ik bedenk me net dat het misschien degene die ik bel wèl geld kost en ik die hier misschien onbewust mee op kosten jaag. Mij kost het (door tijdelijke promo actie van Skype) deze maand niets. Daarna is het wel betalen uiteraard. Dat jij moet betalen vind ik ook logisch en staat overal duidelijk geschreven. Maar.. er staat nergens iets over degene die je belt.

Ik kan hier niets over vinden op internet. Weet misschien iemand hier meer over?

Kost het degene die je belt wel of geen geld?

Danku!

Murthul

Re: Bellen via Skype-out

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:07

LZP >> HTT

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:17

Niet dat het jouw vraag beantwoord, maar je kunt tegenwoordig ook gratis via FB bellen. Dat maakt niet uit of het in binnen- of buitenland is. Allemaal gratis. Als je maar wifi of fatsoenlijk internet hebt. :)

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 16:22

Het beantwoord mijn vraag inderdaad niet, maar echt? Haha, ok nou dat wist ik niet! Maar daarvoor moet de andere persoon waarschijnlijk wel Facebook hebben? Dat heeft ze niet helaas.. Toch bedankt om het even te melden, ik wist het niet :o

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:35

Helaas. Ik dacht mss heeft die ander dan stiekem wel FB. := Er zijn meer mensen die FB hebben dan Skype.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:39

Degene die gebeld wordt betaald niet, alleen de beller. Heb jaren op deze manier gebeld toen ik in het buitenland woonde en mn ouders in Nederland belde op hun vaste lijn.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 16:40

Oh oef! dankjewel MacavityL!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:49

Diegene die jij belt in het buitenland betaald alleen als het een account is welke niet aan dat land gerelateerd is. Wij gebruiken Skype echter voor Skype-out prefereren wij als veel beter Voipcheap of Voipbuster. Uiteraard kun je dan ook een nummer krijgen zodat iedereen jou kan bellen als vastelijnnummer welke ook mobiel als WiFi te gebruiken is.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:48

Mijn ouders in Frankrijk bellen ook via Skype- out naar telefoonnummers in Nederland.
Kost de alleen mijn ouders geld, maar is altijd goedkoper dan met de vaste telefoonlijn bellen.