Loonbelastingverklaring opzeggen? Hoe/wie/wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Loonbelastingverklaring opzeggen? Hoe/wie/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:18

Hai allemaal!

Ik heb gister een nieuwe baan gekregen! *\o/*
En vanaf eind deze maand ga ik daar aan de slag.
Nu werk ik ook al ergens anders, en daar blijf ik ook gewoon parttime werken.
Maar daar loopt mijn loonbelasting.. Maar deze wil ik in laten gaan bij mn nieuwe werk (Omdat daar mn inkomen hoger is)
Ik heb het bij het nieuwe werk al aangegeven dat ik per die datum daar de loonbelasting in wil laten gaan, maar moet ik dit nu op mn huidige werk afzeggen?
Of gaat dit automatisch??
Van internet wordt ik niet veel wijzer namelijk..

Alvast bedankt!

Leverage

Re: Loonbelastingverklaring opzeggen? Hoe/wie/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:19

Dit gaat niet automatisch, daar moet je een formulier invullen. Is voor de loonheffingskorting als ik me niet vergis :) Moet je dan voor 2 werkgevers doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:21

Ik begreep toen ik een tweede baan erbij nam dat het inderdaad door jouw baas van de eerste baan opgezegd moet worden. Let er dus op dat je er op tijd achteraan gaat, want het kan en een hoop geld kosten. Ik dacht wel dat het voor die baas relatief makkelijk door te geven was, maar goed, niet iedere baas is daar zo snel in.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:22

Leverage schreef:
Dit gaat niet automatisch, daar moet je een formulier invullen. Is voor de loonheffingskorting als ik me niet vergis :) Moet je dan voor 2 werkgevers doen.

Dit formulier heb ik al ingevuld voor mn nieuwe werk. Maar dit heb ik dus ook ingevuld staan voor mijn huidige werk.
Maar aangezien het maar bij 1 werkgever kan.. Moet het stopgezet worden bij mn huidige baan..
Maar hoe?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:24

Gewoon even melden bij degene die over de loon administratie gaat, die kan het dan voor je om zetten of je het juiste formulier geven.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:24

Bij je huidige werk om een nieuw formulier vragrn

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:26

Ok dankjulliewel! Dan ga ik hun maar even mailen :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:59

Naamloos1 schreef:
Leverage schreef:

Dit formulier heb ik al ingevuld voor mn nieuwe werk. Maar dit heb ik dus ook ingevuld staan voor mijn huidige werk.
Maar aangezien het maar bij 1 werkgever kan.. Moet het stopgezet worden bij mn huidige baan..
Maar hoe?

Op dat formulier moet je aan kunnen geven of ze loonheffingskorting toepassen. Voor de een ja invullen en voor de ander nee met de datum per wanneer :) en dan de formulieren inleveren bij je baas. Wel eventjes in de gate houden of ze het goed aanpassen. Maar dat is het eigenlijk, heel simpel! :)