Welke espressomachine voldoet aan onze eisen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Welke espressomachine voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:24

Op zoek naar een espressomachine, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb nog geen fijne vergelijkingswebsite gevonden, jammer dat er geen uitgebreide tweakers voor espressomachines is. Dus wie weet zijn er op bokt kenners of gebruikers.

Onze eisen op volgorde van belangrijkheid:
- volautomaat met melkreservoir (wat is handiger, een op het plateau of een die ernaast staat? ivm schoonmaak)
- mogelijkheid tot het zetten van een kopje met andere koffie (ivm decaf/normaal etc. we hebben gekeken naar apparaten met twee bonenreservoirs, maar het schijnt dat je dan pas bij het tweede kopje decaf krijgt? dat is een beetje zonde. andere apparaten schijnen een apart vak te hebben waar je (gemaalde losse) koffie voor 1 kopje in kan doen?)
- goed en makkelijk schoon te maken, ik heb vernomen dat om goed schoon te maken, de zetbak? eruit moet kunnen?
- gebruikersprofielen instellen is een pré
- leuk kleurtje of retro look is altijd leuk :):)

Ter indicatie, dit ding: http://www.koffiecenter.nl/product/3083 ... nna-s.html vind ik erg tof, heeft goede recensies en lijkt top! Alleen volgensmij kun je hier niet een decaf kopje mee zetten als je er gewone bonen in hebt zitten. En hij heeft geen aparte heetwateruitloop (nadeel volgens de website), maar wat dat precies inhoudt kon zelfs de jongen van de winkel mij niet vertellen..

Iemand die er verstand van of ervaring met heeft en met ons mee kan denken?

deCent

Re: Welke espressomachine voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:30

Ik heb een JURA ENA 5 en die doet volgens mij precies wat jij wil.
Ik heb hem inmiddels een jaar of 4 en ben er erg blij mee! Hij ziet er ook nog eens mooi uit en je kan de kleur van de zijkanten zelf kiezen.
Hoop dat je er uit komt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:32

Wat is je budget en hoeveel koffie drinken jullie?

Ik heb zelf een volautomaten van Jura. Jura maakt erg mooie, fijne en betrouwbare volautomaten. <3 Ik ben maar alleen dus heb de Ena5. Misschien is de Ena 9 of Impressa A5 wat voor jullie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:33

deCent schreef:
Ik heb een JURA ENA 5 en die doet volgens mij precies wat jij wil.
Ik heb hem inmiddels een jaar of 4 en ben er erg blij mee! Hij ziet er ook nog eens mooi uit en je kan de kleur van de zijkanten zelf kiezen.
Hoop dat je er uit komt!

Haha. Jura! <3

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:34

Mijn Ena 5 heeft apart klepje waar je dan gemalen decaf in kunt gooien. Volgens mij hebben alle Jura's zo een klepje.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:35

Kijk, dat is exact wat ik graag wil. Super fijn, ik ga eens neuzen op de website van Jura! +:)+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:49

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 15:50

Oh haha, nooit geweten dat er zo'n topic was op bokt. En ik struin toch regelmatig VT af :o Dankje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:50

Niet dat het actief topic is, maar als jij je volautomaatje hebt is het wel weer leuk om tips te delen van lekkere bonen en recepten. :) Ik heb ook weer een stipje gezet. :)