Papa belt: 'zusje, niet schrikken, maar ik lig op de spoedafdeling'.
Mijn papa is een gewéldige papa, de béste papa in de wereld.
Hij is Winnie The Pooh in de 1.80m grote versie met een liefde voor Nutella choco in plaats van honing.
Mijn papa staat altijd voor iedereen klaar, is een Grote Vriendelijke Reus, iedereens vriend.
54 jaar, een echtgenoot, een vader, een grootvader, een broer, een lieve en gerespecteerde man.
Gisteren was hij net begonnen aan zijn late shift op het station.
Mijn vader is stationchef en stond op het perron toen hij 3 jongeren in het oog kreeg.
Het perron was net gepoetst en de jongeren waren hierop aan het spuwen.
Mijn vader vroeg vriendelijk om niet te spuwen op het perron omdat het net gepoetst is.
Wat daarop volgde, is iets waar je wel van hoort, maar je denkt nooit dat het jou overkomt.
Van zodra zijn rug gedraaid was, sprongen de 3 jongeren op hem en begonnen mijn vader te slaan waar ze maar konden.
Ze hebben hem zwaar toegetakeld en achtergelaten op het perron.
Gelukkig is hij blijven stil liggen tot ze weg waren.
Hij is er uiteindelijk in geslaagd om zijn gsm te nemen en de politie te bellen.
Die hebben de hulpdiensten gebeld en hij is naar het ziekenhuis overgebracht voor onderzoek.
Zijn kaak is gebroken, zijn hoofd heeft flinke klappen gekregen, hij is enkele tanden armer, maar hij leeft nog. 1 verkeerde trap tegen zijn hoofd en het had er nog een pak erger kunnen uitzien.
Helaas hingen er geen camera's, niemand heeft iets gezien, dus het is nu een kwestie van ons erover zetten, papa helpen in zijn genezingsproces en hopen dat dit niet meer gebeurd.
De hoofdvraag uiteraard is nu 'waarom'? Waarom doet iemand zoiets? Achter elke persoon zit 'iemand', een vader, een moeder, een zoon, een dochter, het kan er in mijn gezond verstand niet in dat iemand een mens bewust kwaad wil doen zonder reden?
De daders zullen nooit gevonden worden.
De eerste schrik is gelukkig al voorbij, ik heb net gehoord dat hij wakker is dus zo dadelijk ga ik even kijken hoe hij is

Wat wil ik hiermee bereiken? Niks, het goed gewoon deugd om het even af te schrijven...

. Zowel voor je vader als voor jullie