Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Deco_ schreef:Ik stap elk jaar over via gaslicht.com. Elk jaar weer een welkomstpremieDit jaar 300 euro. Je kan daar invullen wat je verbruikt en dan krijg je,de goedkoopste aanbieders te zien waarbij ze ook rekening houden met het vastrecht.

linnie050 schreef:Ik ben er van het weekend niet aan toe gekomen om te vergelijken met andere energie leveranciers..
Ik heb de nuon al wel gesproken en weet mijn nieuwe tarieven.
Ik ben nu over gestapt naar nuon blijven loont.
Gas bleef hetzelfde tarief en elektriciteit werd iets goedkoper.
Ben alleen vergeten te vragen hoeveel het vast recht bij de Nuon is.
Dat verschilt ook per energie leverancier.
Rex_Rolfo schreef:Hoger maandbedrag heeft voor de leverancier twee voordelen:
- gratis geld
- achteraf een bedrag terugstorten is makkelijker dan het vorderen.
Gewoon overstappen. Of als je dat niet wilt even bellen en dreigen met overstappen
linnie050 schreef:Jaar rekening binnen.
Het huis is vorig jaar beter geïsoleerd en een zonneboiler op het dak. Ook door de zachte winter krijgen we geld terug, alleen ons maand bedrag is wel omhoog gezet door nuon.....Snap dat niet....
Kan hem zelf wel omlaag zetten maar op hoeveel dan. Vind ik moeilijk.
Je kan wel je meterstanden invullen online en dan wordt het uitgerekend.
Afgelopen jaar ook gedaan maar dat bedrag niet aangehouden. Hadden we nu denk ik niks terug gehad. Kwam een laag bedrag uit.
elenaMM77 schreef:vastrecht verschilt niet per leverancier.
alleen de leveringskosten (zit ook al in het woord .. leverancier> levering)
de netbeheerder bepaald de vastrechtkosten.
over het algemeen heb je een leverancierscontract.. dat wil zeggen dat de rekening van de netbeheerder via de leverancier voldaan wordt.. de kosten van het netbeheer wijzigen echter niet, dit wordt gewoon 1:1 naar je doorberekend.
ezelsbruggetje:
Leveranceiers contract.. de L heeft maar 1 poot.. 1 rekening
netbeheerders contract.. de N heeft 2 poten, je ontvangt 2 rekeningen 1 vd leverancier, 1 vd netbeheerder... deze variant komt niet of nauwelijks meer voor