even mijn ei kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Isaboy

even mijn ei kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:48

ja leuk van die bovenburen die de muziek zo hard zetten dat bij ons de vloer trilt,
de ramen trillen en hier alles hoorbaar is :(

deze huizen zijn al erg gehorig.. om even een voorbeeld te noemen , zodra bij de buren een telefoon op trilstand afgaat .. is dat hier hoorbaar,

ben vandeweek toen de muziek ook al zo hard stond al bij haar aan de deur geweest om de buuf erop te wijzen dat de huizen al zo gehorig zijn
(waarop buuf eerst wou doen alsof ze niet thuis was) en haar een paar goede voorbeelden gegeven...

waaronder hun beruchte slaapkamer gedoe ( lees.. kreunen hijgen en het bed dat behoorlijk kraakt )

haar kind dat stampt gilt en krijst met deuren gooit en gilt naar zijn moeder ik haat je,
en de hond die continu blaft omdat hij maar een klein rondje om mag met een prikkelband, en thuis reageerd op ieder geluidje als ze er even niet zijn....

muziek die we steeds horen keihard, zo hard zelfs dat als je buiten staat het nog kan horen....
en je soms je programma's op tv maar op moet gaan nemen omdat het niet verstaanbaar is -O-

en dan heb ik het niet eens gehad over het bezoek van haar dat op hele rare tijden aankomt zetten lees 5 uur in de ochtend, of het blijft gewoon een nacht doorhalen bij haar,
of haar (ex) die midden in de nacht gitaar ging spelen.

vriendelijk gezegd dat we alles best begrijpen, een kind is een kind, de hond die zo nu en dan blaft ook prima het slaapkamer genot (prima) zolang ze mij er niet mee wakker houden, wat 9 van de 10 x wel gebeurd vriendlief slaapt toch overal doorheen dus die heeft nergens last van ...

maar dat ze met de muziek toch wel een klein beetje rekening kunnen houden,
buuf heeft hierop gezegd dat ze soms toch haar aggressie kwijt wil en dan de muziek maar keihard zet,
waarom mijn andwoord dan was dat ik daar behoorlijk aggresief van werd,
waarom ze glimlachend zij dat ze er rekening mee zou houden...

dit is een tijdje goed gegaan maar nu vanmiddag was het weer raak,
nou vind ik een keertje niet erg...
maar haar kennende gaat dit straks weer stap voor stap erger worden,

zucht wat moeten ik hier nou mee :(

sorry bokkers maar moest even mijn frustratie delen

testes76

Re: even mijn ei kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:51

heel begrijpelijk en super vervelend voor je! je zou er haast voor gaan verhuizen!! ik stoor me al aan t feit dat ik soms mijn buurman in de wc hoor plassen -:(- sterkte

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:52

Tja, wat je kan doen is aangifte doen. Veel meer kan je ook niet...heb helaas zelf ook van die 'lastige' buren, alleen niet zo extreem als bij jou gelukkig...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:52

naar de huisvereniging stappen en een klacht indienen of naar de wijkagent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:55

Politie bellen wanneer het na 23 uur is en voor nu de politie bellen voor de wijkagent. Die kan je helpen. Als ze namelijk vaker dan 3 keer aangifte krijgt over dat haar muziek te hard staat kan haar geluidsapparatuur ingenomen worden. Hier kun je dus echt wel wat mee.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:57

Klinkt als een hele bekende situatie. Bij mijn moeder thuis is hetzelfde probleem. Het enige verschil is dat de huizen eigenlijk helemaal niet gehorig zijn. Wij durven er niet heel veel aan te doen. De mensen zijn niet echt sociaal aangelegd en mama moet er toch iedere dag langs als ze weg moet. Gelukkig is het nu wel wat minder dan een jaar geleden, maar ik kan je frustraties heel goed begrijpen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:58

Dus je woont in een heel gehorig huis en je stoort je eraan dat je buurvrouw af en toe harde muziek draait en luidruchtig is in bed? Ik zeg, verhuizen! Je zou mijn buurvrouw ook niet moeten zijn... Af en toe moet zoiets best kunnen en ik vind het erg kort door de bocht om te stellen dat er niemand midden in de nacht aan mag komen zetten en dat je niet mag kraken in je bed als je bezig bent. Beetje verdraagzaamheid is ook wat!

En Joolien, waar baseer je op dat ze haar installatie mogen innemen? Dat mag in NL namelijk echt niet. ok niet bij geluidsoverlast.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 02-10-14 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:58

Lastig, lastig, lastig...via de woningbouw misschien.

Als mijn buren de muziek heel hard aan hebben dan slik ik even. En probeer op een goed moment hem even aan te spreken. Gelukkig werkt dat goed.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 14:58

ja echt... vooral die muziek daar stoor ik me echt aan...
het kind noemen we al stampertje :')

naar de huurbaas bellen |o gaat niet werken helaas die komt gewoon niet opdagen, zelfs niet voor reparatie's in het huis :n

@ : Christeltjuh .. dat is hier precies het zelfde dus een apart volk kun je het noemen... was al even moed bij elkaar rapen om bij haar aan te bellen

soms voel ik me echt zo'n zeurkous die zich aansteld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:00

Joolien schreef:
Politie bellen wanneer het na 23 uur is en voor nu de politie bellen voor de wijkagent. Die kan je helpen. Als ze namelijk vaker dan 3 keer aangifte krijgt over dat haar muziek te hard staat kan haar geluidsapparatuur ingenomen worden. Hier kun je dus echt wel wat mee.

Helaas gebeurt dit in de praktijk niet.
Mijn moeder woont al 7 jaar naast exact zo'n persoon. (Flat woningen)
Wekelijks, misschien wel dagelijks, word er politie gebeld door omwonenden. (Moeders heeft het inmiddels al opgegeven)

Hij is al zo vaak opgepakt, drugsbezit, drugskweek, en weet ik veel wat allemaal.
Maar nog geen vlieg die er maar wat aan doet...

Het gitaar spelen midden in de nacht met de volume zo hoog dat je het 3 flatten verderop nog binnen hoort, is hier maar dood normaal.

Woningcorporaties, agenten, gemeente, niemand doet iets... lekker laten doorspelen en als je er last van heb zelf maar weggaan... zo werkt dat hier!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:06

Bij ons gebeurd dat wel hoor. Sterker nog bij een vriend van mij (die we meerdere keren hebben gewaarschuwd) is zijn versterker nu zijn leven aan het voortzetten in het politiedepot :')

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:09

@ :Tink89

lees mensen die op bezoek komen en bij ons aanbellen inplaats van bij haar waardoor wij wakker worden ...
en bezoek is heel luidruchtigen zijn echt niet zachtjes :n

de slaapkamer pret is geen probleem ... maar soms hoor je het gekreun zelfs als je buiten staat vooral in de zomer, midden in de nacht het gekeun gehijg en het gekraak horen en niet zachtjes is geen pretje want ik word daar wakker van.. en kan dan niet meer slapen ...

muziek wat harder is prima... maar het verschil in harder en keihard is er wel he...
mijn vitrine kast staat de rammelen, de vloer trilt even als de ramen,de muren brokkelen verder af, de tv is niet verstaanbaar meer .. of je eigen muziek is ook niet meer te horen, en als je buiten staat is de muziek 4 deuren verder nog hoorbaar :\

ik ben echt geen klager mijn vriend trouwens ook niet... maar het moet wel binnen de perken blijven,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:10

Liselot van bokt heeft ook last van haar buren en de wijkagent vertelde dat. Vandaar dat ik dat zeg.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:22

:')

Verschrikkelijk zulke buren. Bij sommige mensen moet je gewoon voor eigen rechter spelen. Politie wilt toch niets doen. Heb je niet geprobeerd om meer mensen te laten bellen? Als het zo gehorig is ben je vast niet de enige die last heeft. Als het zo erg is dat je er snachts niet door kunt slapen lig je jezelf echt alleen maar op te vreten.. begin desnoods over dat kind, misschien dat ze dan wat sneller langs gaan.:+
Heb overigens ook wel eens de onderburen aan de deur gehad. Was zwanger, had nesteldrang en we hadden die dag een kastje gekocht bij ikea die nog in elkaar gezet moet worden. (Om 2 uur snachts). :+ zo en ik was bezig pfff. Stofzuigen middernacht en afwassen noem maar op!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:28

Joolien schreef:
Liselot van bokt heeft ook last van haar buren en de wijkagent vertelde dat. Vandaar dat ik dat zeg.

Ah, da's logisch dan ja. Ik weet van de wijkagent hier dat dit eigenlijk niet mag/de bedoeling is. Kan best dat ze het toch doen of dat er ergens een maas in de wet is... Lijkt me wel stom btw. Als je buren vinden (en in dit geval terecht, bleek na een pb van ts) dat je muziek meerdere keren te hard staat, ben je je spullen kwijt. Wat als de buren gewoon zeikerds zijn? (zoals ik zei: niet bij ts)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:29

dan ga ik echt niet zeuren hoor als dat een x voorkomt, als ik een x geboor.. getimmer hoor midden in de nacht,

das wel een goede ja .. tijdje terug waren ze zo erg midden in de nacht bezig in de slaapkamer dat er buren naast hun aan het beuken waren tegen de muren met de hint of ze iets zachter konden doen ipv zo luid slaapkamer lol hebben :') overigens dumpen ze t kind vaak bij oma/ echte vader om dan zelf de slaapkamer lol te kunnen hebben, of feestjes oid

muziek no problemo alleen niet zo hard dat de vloeren trillen ik mijn tv/ radio niet meer kan horen
en de kasten niet mee swingen,

en ach een kind is een kind dat maakt nou eenmaal meer herrie geeft niet je kan m moeilijk achter het behang plakken, zelfde als de hond ook geen probleem, ;)
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 02-10-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:33

Tink89 schreef:
Joolien schreef:

Ah, da's logisch dan ja. Ik weet van de wijkagent hier dat dit eigenlijk niet mag/de bedoeling is. Kan best dat ze het toch doen of dat er ergens een maas in de wet is... Lijkt me wel stom btw. Als je buren vinden (en in dit geval terecht, bleek na een pb van ts) dat je muziek meerdere keren te hard staat, ben je je spullen kwijt. Wat als de buren gewoon zeikerds zijn? (zoals ik zei: niet bij ts)

Ze gaan een tijdje bij je huis staan en dan ongeveer drie keer. Dus dat kan wel. Ik heb het dus van dichtbij meegemaakt.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:44

We gaan het even aankijken mocht nou weer elke dag de radio zo hard aanstaan zodat ik weer geen tv kan kijken,
en ik nou weer nachten wakker liggen van hun slaapkamer pret ga ik nog een keer praten en anders gaan we toch verdere stappen ondernemen ..
hoe vervelend ik dat ook vind want ik ga veel liever goed met mijn buren om
en gewoon geluid horen van je buren is normaal en is geen probleem, alleen dit gaat een stap verder dan normaal :+

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:48

Ik leef met je mee, ik weet hoe het is!

Wij wonen nu al 10 jaar naast de meest verschrikkelijke buren die er op dat gebied zijn. Ze zijn best aardig maar houden met niemand rekening. De zoon van die vrouw die zegt het wel als hij van te voren een groot feest houd, maar met de "kleine" feestjes niet. Die vrouw zegt niks en trekt zich nergens wat van aan..

In de zomer kan je de klok op de feestjes gelijk zetten, bijna elke avond namelijk.
Niks helpt er tegen. Het ergste is de jacuzzi in de tuin die schuin onder mijn raam staat en waar ze tot in de ochtend in zitten. Alles geprobeerd, lief vragen ( 3 jaar lang ) vanaf toen ben ik gaan schreeuwen en bonken op de muren tot zelfs bloedend aan toe. Omdat ik geen slaap meer had. Dus ik werd helemaal gek, politie gebeld.. Maar die sukkels nemen dus nooit op als je ze nodig hebt. Ik ben trouwens niet de enige in de buurt die hier zo op reageert..

Nu na 5 jaar wakker liggen hebben we besloten om het kantoor en de logeer kamer om te draaien. Zodat ik aan de voorkant slaap en hopelijk minder last heb ervan. En waarom nu pas? In de hoop dat het toch een beetje helpt aangezien ze vaak ook aan de voorkant zitten heb ik er m'n twijfels over maar goed. Alles voor het slapen.

Ik heb nu ook al zo'n 5 jaar slaapproblemen. Ik slaap vaak pas rond 1 / 2 uur ( soms 4 uur ) en kan dan om 8 uur m'n wekker zetten ( wat ik tegenwoordig elke dag doe ) ik denk dat dat dus door hun komt.

Zo gelijk mij ei ook kwijt haha

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:53

lucht op he ArinaDiaat ...

we maken er gewoon een ei kwijt topic van :))

echt vervelend hoor voor je, het is t hopen dat het werkt en je eindelijk een beetje nachtrust gaat krijgen

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:01

Haha indd! Dat is een goed idee!
Ja hoop ik ook, en ik hoop dat het bij jou ook wat rustiger word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:19

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 16:22

bedankt joolien, ik ga hem eens op mijn gemak doorlezen