Mode/kleding hulp gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Mode/kleding hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 20:56

Ik heb een uitdaging.

Korte inleiding: ik weet niets van mode. Ik kom niet verder dan een broek doe je om je benen en een shirt om je bovenlichaam. Mode gaat volledig aan mij voorbij. Als ik niet op mijn sneakers door de modder stamp draag ik vooral kostuums, van grote wijde jurken tot elven en piraten.

Maar nu: heb ik een uitnodiging gekregen voor n première. Een hele echte met BNners en pers (waar ik ook onder ga vallen) en een rode loper etc. En nu moet ik 'feestelijk' gekleed komen. Om mezelf dit gemakkelijk te maken heb ik besloten dit te behandelen als het volgende kostuum project: ik ga me niet verzetten tegen wat 'hoort'. Alleen van een piraat of middeleeuwse non kan ik zelf nog wel bedenken wat ze dragen, van een "moderne jonge meid (26) die naar een première gaat" helaas niet. En daar wil ik dus graag hulp bij!

Pluspunten: mooie, flinke voorgevel, slanke taille, goede (onder) benen en mooie armen.
Minpunten: buikje wat behoorlijk aanwezig kan zijn, hakken hoger dan een cm of 6 kan ik absoluut niet op lopen
Indicatie maten: broek 42, shirt L.

Ik moet die avond kunnen zitten (voor zeker 2 uur) maar daarna is er een feestelijke borrel waar ik ook graag naartoe wil, dus staan en lopen moet ook gewoon kunnen.
Extra uitdaging: ik wil er niet teveel geld aan uitgeven.

Wie kan mij advies geven wat ik zou kunnen dragen, van schoenen tot kleding tot accessoires: help deze noob!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:01

Misschien kun je een leuk zwart jurkje (every girl need a little black dress *\o/* ) met een paar lage hakjes aan doen? Dan voel je je misschien geen kerstboom? Met gewoon zelfde kleur assesoires ofzo? (Zilveren armband,zilveren oorbellen of andere kleur natuurlijk haha)

Ben ook nog nooit naar een premiere geweest, maar n zwart jurkje is nooit misplaatst in mijn mening

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:04

Nou noob, stap een kledingwinkel binnen (geen H&M of C&A) en vraag daar om advies. Wat wij hier aanreiken betekent niet dat het jou staat.

Jij moet zelf gaan ontdekken...

Leuk trouwens :D

Edit: Ik tem [LZP] Het Kleding Topic - Deel 6

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:10

Je gaat toch niet zeggen dat je die dat met Tim Douwsma hebt gewonnen he _O-

Ga met een bokker shoppen :D Wil zelf anders ook wel meegaan :D

Twilight

Re: Mode/kleding hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:16

ik zal idd ook gaan voor een zwart jurkje, is vaker te herbruiken voor andere gelegenheden. koop er een mooie gekleurde sjaal/stola bij met schoenen/hakje in die kleur. mooie sieraden erbij en evt. een clutch en ik denk dat je dan idd een mooi sjiek geheel bent en niet te overdressed :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:17

Wat voor lichaamstype heb je?

Iets dat vaak wel mooi en toch simpel staat is iets als een bodycon dress. Tenzij je 120+ kg bent :D

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:18

Denk ook even aan de kleding onder je kleding, niets zo lelijk als slecht passend ondergoed onder een mooie jurk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 21:24

Maureen95 schreef:
Je gaat toch niet zeggen dat je die dat met Tim Douwsma hebt gewonnen he _O-

Ga met een bokker shoppen :D Wil zelf anders ook wel meegaan :D

Wie? :+ *google* nee, absoluut niet.
Nee, Flairck (een wereldberoemde Nederlandse band uit de jaren 80) heeft een theaterprogramma en daarvan ga ik naar de première, en dan mag ik de dag erop in het radioprogramma van een vriendin van me vertellen wat ik ervan vond.

BaileyMix schreef:
Wat voor lichaamstype heb je?

Iets dat vaak wel mooi en toch simpel staat is iets als een bodycon dress. Tenzij je 120+ kg bent :D

Ik denk dat dit me eruit laat zien als n olifant. Ik heb in principe gewoon n hourglass figuur, maar echt wel n behoorlijk buikje. Iets wat helemaal aansluit op mijn lichaam gaat me echt niet staan.

Twilight schreef:
ik zal idd ook gaan voor een zwart jurkje, is vaker te herbruiken voor andere gelegenheden. koop er een mooie gekleurde sjaal/stola bij met schoenen/hakje in die kleur. mooie sieraden erbij en evt. een clutch en ik denk dat je dan idd een mooi sjiek geheel bent en niet te overdressed :)

Dat klinkt wel als n goed plan. Ik ga van het weekend eens met mijn moeder shoppen, en dit klinkt wel haalbaar.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:31

je kant evt kijken naar een jurkje met een peplum, deze zit vaak net op/boven je buik en verbergt deze. ik ben zelf een grotere maat en is echt een mooi vorm jurkje die toch net alles verbergt, zonder dat dit overduidelijk is ^^

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:36

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:39

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:44

Ik zou gaan voor een zwart jurkje, die kun je later ook nog vaak gebruiken! Het eerste Jurkje van Jis, en dan de 1e op het plaatje, is een goed voorbeeld van het model dat ik zou nemen als ik jou was! Door de hoge taille komen je beste punten goed naar voren. Als je een zwart jurkje neemt is een gekleurde band wel heel leuk natuurlijk. En misschien een idee om sleehakken te dragen? Makkelijker dan een gewone hak!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:55

Wat mode betreft kan ik je helaas niet helpen. Daar heb ik net zo weinig kaas van gegeten als jij. Al vind ik de tip van het zwarte jurkje wel goed.
Maar mag ik even zeggen dat ik machtig jaloers ben dat je naar de premiere van Flairck gaat? Ik wil een verslag. Please!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:28

Afbeelding

Zoiets, maar dan kleurrijker?
Het benadrukt je mooie figuur en taille, maar het jasje camoufleert tegelijkertijd je buikje :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:37

Hier een mede mode nono met een voorliefde voor mooie kleding (het bestaat). Ik denk altijd zo: ik heb geleerd om heel goed mensen te assisteren bij operaties, anderen voor mode. Bij de Steps lopen vaak van die leuk geklede modemeisjes rond en na wat aanwijzingen van mijn kant komen zij vaak met de meest leuke setjes aanzetten. Vaak sta in met 20 minuten weer buiten, helemaal klaar voor de bruiloft. Minimale frustratie, groot plezier!!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:03