Jeugdzorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

Jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:20

Hee bokkers ,
sorry Als het verkeerd staat

ik nog nooit wat positiefs over jeugdzorg gehoord sterker nog of mee gemaakt?
Ik zelf heb ook jeugdzorg omdat het 2 jaar geleden het echt niet lekker ging op school (werd vaak geschorst) ik moest daarvoor maar de rechter .. Heel dom allemaal van me zelf ! Maar in de ondertussen heeft het bijna 5 maanden geduurd dat ik naar de rechter toe moest ? In die tussen tijd wou een anderen school mij wel een kans geven en met me aan de slag gaan, waardoor ik de draad weer had opgepakt en alles weer helemaal goed ging/gaat ! Oke ik had de zitting gehad en kreeg jeugdzorg ? Fijn denk je dan hulp! Nou ik kwam op het kantoor en kon weer gaan want ze hadden niks aan me want alles gaat goed ? Beetje vreemd maar oke fijn maar waarom na nu al 1 jaar kan ik niet van jeugdzorg afkomen en alles gaat goed ? Spreek ze echt nooit ? Toevallig laast omdat we nieuw jaar in gingen en hij wauw weten wie me mentor was.

Ik loop met een stempel die totaal niet nodig meer is en kom er niet vanaf?

Wat is jullie verhaal met jeugdzorg ? Positief negatief ? Ben benieuwd of ik nou de eenigste ben die niks aan jeugdzorg heeft !

Groetjes

Corelli

Re: Jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:34

Aan de ene kant wil je dus hulp maar tegelijkertijd wil je ook van je stempel (welk stempel?) af? Verklaar je nader :)

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 23:57

Jaa bij ons zien docenten of je daar mee te maken heb of niet. Ze benaderen je altijd heel amders dan anderen die dat niet hebben ! Is gewoon super vervelend .. Daarom wil ik graag van die stempel af !

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:59

Mja je geeft zelf al aan dat je het zelf schuld bent..

Wie zijn billen brandt.......

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 00:01

Jaa maar ik snap niet als er geen hulp gevraagd word of nodig is dat ze het dan niet gewoon afsluiten er zijn misschien wel mensen die ze nodig hebben ? Ik sta toch allemaal in de weg ?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:03

Ja maar je spreekt ze nooit zeg je zelf.. Probleem opgelost toch?
Denk dat JZ alleen een vinger aan de pols houdt, om te kijken of het goed blijft gaan.. Zodat ze tijdig in kunnen grijpen als het toch fout zou gaan..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:05

Maar ze zegt toch dat tegen de tijd dat de zitting was, ze al op een nieuwe school zat waar het nu gewoon goed gaat? Dus dat de jeugdzorg eigenlijk helemaal niet meer nodig is, en blijkbaar ook geen vinger uitsteekt omdat het zo goed gaat. Maar wel wordt ze vanwege het feit dat ze bij jeugdzorg loopt anders behandelt door leraren.. kan wel snappen waarom dat een beetje krom is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:06

Ja maar ik begrijp wel waarom jz op de achtergrond nog aanwezig is..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:06

JoellaLoves schreef:
Jaa bij ons zien docenten of je daar mee te maken heb of niet. Ze benaderen je altijd heel amders dan anderen die dat niet hebben ! Is gewoon super vervelend .. Daarom wil ik graag van die stempel af !

dan is het denk ik de korste klap om naar je conrector of rector te gaan en aan te geven:

He, hele goede vrienden.
ik heb domme fouten gemaakt,
ik werk daaraan,
ik loop bij jeugdhulp.

Het bovenstaande geeft docenten blijkbaar reden om mij anders te benaderen dan andere leerlingen.

hier wil ik graag vanaf..

wat denkt u dat we het beste kunnen doen:
- u kaart het aan tijdens een lerarenvergadering met het verzoek om mij te behandelen als iedere andere leerling
-of u geeft mij tijd tijdens de lerarenvergadering zodat ik dit verzoek zelf kan toelichten en er even open over gesproken kan worden.

de situatie is al vervelend genoeg dat ik nog niet van jeugdhulp af ben, maar ik zie dat liever niet bezwaard met een stempel door leraren.

Jeugdhulp is opgelegd door rechterlijke macht en je wilt ook hulp
het stempel op school is je issue..

ik heb op de harde wijze geleerd dat ik de problemen moet aanpakken waar ik ook daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen en niet bij de pakken neergaan zitten over dingen waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt..

in jou geval, je kunt met je docenten om tafel en het bespreken (dus optie 2.. die is het meest effectief). zodat ze je niet alleen van je stempel af helpen, maar ook nog eens als verantwoordelijke jong volwassene beschouwen..

en

je zou dit later ook nog eens als 'verantwoordelijk gedrag' kunnen opvoeren als je ooit echt van jeugdzorg af zou willen maar ze werken niet mee.. altijd een postief puntje zien in een lastig moment ;)

hopelijk heb je hier wat aan

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 00:10

Ja das waar , maar ik heb nu 2 weken stage dus zou ik dat dan na die 2 weken moeten ! Toch bedankt vor de tip!