Nieuwe stofzuiger nodig, maar welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

Nieuwe stofzuiger nodig, maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 19:45

Nu de irritaties aan m'n huidige stofzuiger(goedkoop ding, zonder zak) zo hoog oplopen dat ik geen eens meer wil stofzuigen met deze stofzuiger, wordt het nu dus echt wel tijd voor een nieuwe :)

Maar dan de vraag, welke? Welke stofzuiger zuigt nu echt goed? Heb een laminaatvloer, en wil in de toekomst misschien nog wel een hond, misschien handig om te weten. Wil denk ik een stofzuiger met zak, heb er nu een zonder zak en dat bevalt eigenlijk totaal niet.

Zou dus graag wat tips krijgen van mensen die over een goede stofzuiger met zak beschikken met een goede zuigkracht, zodat ik daar misschien een keuze uit kan maken. Het liefst eentje die niet meer dan 150 euro kost, maar ben opzich wel bereid te investeren in een goede stofzuiger die lang meegaat dus mocht een stofzuiger iets duurder zijn is dat geen probleem.

Alvast bedankt!

snorkel1986

Re: Nieuwe stofzuiger nodig, maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:49

Ik heb zelf een lg zonder zak en 2 honden en 1 bouwvakker in huis :D dus veel zand en haren werkt ideaal koop mij niet krom aan dure zakken wel ongeveer 1x p/m filters schoon maken en een x of 4 per jaar blazen met de compressor doet wonderen zuigt dan weer alsvan ouds

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:21

Ik heb al 8jr een Miele cat&dog stofzuiger, nog steeds erg tevreden! Weet overigens niet of ie binnen je budget valt :)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:26

Ik werk in de huishouding , heb dus elke dag andere stofzuigers . Er springt er een uit en dat is de dyson. Gaat lang mee en ideaal met huisdieren, wel duur in aanschaf maar zeker waard .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:28

Ik heb een Phillips, geweldig ding. Zuigt me zowat de voegen tussen de plinten vandaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:31

Ik heb een Dyson en vind het een heerlijk ding. Zeker gezien de hoeveelheid stof en honden haren is het ideaal dat er geen zakken inzitten. Scheelt van te voren vegen om de meeste haren al weg te hebben in plaats van de zak meteen vol te hebben.
Mocht je toch graag voor een stofzuiger met zak gaan kan ik de Miele aanraden. Goede stofzuigers met vermogen die het lang uithouden.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:34

Ik ben heel blij met mijn bosch freee. Geloof dat er 15 meter snoer aan zit. Dat is hier geen overbodige luxe, vind het zo irritant als je steeds moet wisselen van stopcontact.
Nadeeltje vind ik dat de stofzuigerzak niet heel groot is en bij mij snel vol zit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:56

Ik heb een Dyson, nooit meer anders!~
Zonder zak, maar gemakkelijk leeg te maken etc.

Het huis is hier een behoorlijk stofnest ivm de huisdieren (vogels).
Toen wij in dit huis kwamen wonen kwam er een gewone goedkope stofzuiger. Dat was niks, zak moest echt elke week verwisseld worden... en die zakken? klauwen vol geld!
Daarna een goedkope zakloze. Wat een onding. Ding heeft 40 euro gekost en was binnen 2 maanden kapot.

Maar de Dyson? echt GEWELDIG.
Stofzuigen wordt bijna een feestje ;) dat ding is echt super. Wij willen nooit meer anders!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 09:00

Dyson heb ik inderdaad eerder gehoord dat dat super stofzuigers zijn, helaas heb ik daar op het moment het budget niet voor..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:07

Hier ook een Dyson, het was even slikken met aankoop maar wil ook niet anders meer.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:14

Ik heb al erg lang een Philips. Dit model uitgezocht omdat ie wat minder herrie maakt dan andere stofzuigers. We hebben nu ook een goedkope stofzuiger zonder zak. Dat ding maakt zo'n lawaai dat het zowat onverantwoord is om zonder oordoppen te gebruiken :x

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:19

http://www.numatic.nl/products3.asp?r=4&sr=1

Ik heb deze. Het is even wennen want hij is soms wat lomp, maar wij doen er al 8 jaar mee en mijn schoonmoeder al 20 jaar. Grote zak. Ik heb 2 katten en 2 vogels die behoorlijk wat haar/veren verspreiden, maar dat is geen probleem.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:24

Ik heb ook een Dyson en ik vind het dus de miskoop van de eeuw. Weinig zuigkracht en maakt enorm veel herrie. Na 2x zuigen, en dan heb ik nog niet eens huisdieren, moet ik 'm alweer legen want dat staat ie alweer boven het max. streepje. Nee, geef mij maar weer de ouderwetse met stofzak. Zelfs het oudje van m'n oma doet het nog beter.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:28

hier ook een dyson, en ik wil echt nooit meer anders, waar ik eerst heel lang bezig was met stofzuigen ben ik met de dyson zo klaar, ook voor haren is hij ideaal, 1 x over de bank halen en de bank is haar vrij *\o/*
met deze stofzuiger is het stofzuigen echt een feestje :j
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 29-09-14 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:32

Ik heb er ook eentje zonder zak. Een ramp....als je hem wil schoonmaken kun je weer opnieuw zuigen ivm de stofwolk. Deze heb ik naar boven verhuist aangezien we daar geen schoenen dragen en ook geen huisdieren rondlopen. Voor beneden heb ik een Philips gekocht. Ding doet t super! In iedergeval nooit meer een zonder zak voor mij!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:33

Alvaron schreef:
Ik heb ook een Dyson

Een echte Dyson of een stofzuiger zonder zak? Ik vraag dat even omdat Dyson ook wel als type gebruikt wordt. Net zoiets als Asperine voor alle pijnstillers of ook een mooie: "ik heb een TomTom van Garmin" :)

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:36

Wij hebben net de Bosch Relaxxx Prosilence gekocht, ben er heel blij mee! Ook een zakloze stofzuiger, goede zuigkracht en een groot reservoir. En wat goedkoper dan een Dyson.
(we hebben 2 katten in huis en kattenhaar doet hij erg goed!)
Hiervoor hadden we een zakloze stofzuiger van Samsung, die was een stuk goedkoper maar was ook binnen 3 maanden stuk.. -O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:44

Een nieuwe stofzuiger had je nou net even een maand eerder moeten kopen. Een nieuwe EU regel gaat de stofzuiger aan banden leggen. Beginnen op 1 september 2014 dat nog maar max 1600 watt verkocht mag worden. En vanaf 1 sep 2017 alleen nog maar 900 watt. Ik heb dus net voor sep nog een nieuwe Miele gekocht met 2000 watt, en spotgoedkoop (120 euro) omdat ze er dus vanaf moesten :D

Ik zweer dus bij Miele :D Veel zuigkracht, heb katten en honden, en de paarden aan huis dus loop vaak stro en hooi het huis in :D

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:42

Alvaron schreef:
Ik heb ook een Dyson en ik vind het dus de miskoop van de eeuw. Weinig zuigkracht en maakt enorm veel herrie. Na 2x zuigen, en dan heb ik nog niet eens huisdieren, moet ik 'm alweer legen want dat staat ie alweer boven het max. streepje. Nee, geef mij maar weer de ouderwetse met stofzak. Zelfs het oudje van m'n oma doet het nog beter.

Ik heb dezelfde ervaring, 5 jaar gebruikt met ergernis, wat een piep apparaat is die Dyson .. weinig zuigkracht, herrie en verhoudingsgewijs veel en veel te duur.
nu weer een Philips FC9185 Performer Pro met zak, de Dyson staat in de berging..

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 12:45

zat dus ook aan bovenstaande philips te denken, bevalt hij goed?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:46

hier ook een philips, 2000 wat, was geen goedkope stofzuiger maar heb hem al 8 jaar en doet nog steeds top, honden katten paarden, man die overal mee binnen komt stampen, kinderen:P... nee hoor helemaal top ding

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:50

immii_clarr schreef:
zat dus ook aan bovenstaande philips te denken, bevalt hij goed?

Tot nu toe wel, maar ik heb hem net een maand, prima zuigkracht in ieder geval. de zakken zijn vrij duur, maar die kun je ook goedkoop als eigen merk via internet bestellen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:52

Hier een zakloze Dirt Devil, een erg fijne stofzuiger. Hij doet prima wat hij moet doen. Er huppelt hier een hond,kat,kinderen en uiteraard wij zelf.
Hiervoor een zakloze aeg maar dat was geen goede stofzuiger.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:53

Rex_Rolfo schreef:
Alvaron schreef:
Ik heb ook een Dyson

Een echte Dyson of een stofzuiger zonder zak? Ik vraag dat even omdat Dyson ook wel als type gebruikt wordt. Net zoiets als Asperine voor alle pijnstillers of ook een mooie: "ik heb een TomTom van Garmin" :)

Nee, een échte Dyson, geen namaak. }>

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:53

zitten daar ook de s line zakken in? die zijn regelmatig 2 pak voor 5 euro bij de blokker:)