Verkopen via website met eigen domeinnaam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanne97

Verkopen via website met eigen domeinnaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 16:46

Beste bokkers,

Graag wil ik een website met eigen domeinnaam maken.
Nu verkoop ik mijn sieraden via een facebook pagina.
Mijn vraag aan jullie ( degene met een website/webshop ) verkopen jullie meer/goed/redelijk of helemaal niet via je website of webshop?

Andere ervaringen zijn ook welkom! :)

Zouden jullie het ook prettiger vinden om via een website met domeinnaam te bestellen of via facebook en/of een website die geen eigen domeinnaam heeft?

Vanillia

Re: Verkopen via website met eigen domeinnaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:17

Ik zou het gewoon binnen Facebook houden, dat is voor de consument gewoon een makkelijk platform. Waarom zou je willen wisselen? De kans dat mensen 'toevallig' je werk tegenkomen op Facebook is vele malen groter dan dat iemand toevallig op je website terecht komt. Ik denk dat, zeker in het begin, je meer verkopen gaat genereren op Facebook dan op een aparte website. Stel dat je een aparte website maakt, hoe ben je dan van plan nieuwe consumenten te gaan bereiken?

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 17:30

Mijn idee was dat op de website alles wat op dat moment te koop is misschien makkelijker te bekijken is dan dat het een keer voorbij komt vliegen op facebook.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 17:41

Ik heb meer animo via Facebook als via de website. Facebook is veel toegankelijker op de een of andere manier, ook vanwege de messenger functie. Mensen kunnen daardoor direct contact met je opnemen. Heb beide, maar wil je echt een webshop, zou ik een winkelpagina implementeren op je website en op je Facebook de aanbiedingen promoten en de verkopen/bestellingen via de site laten verlopen, anders word je er horendol van vrees ik.