Vier weken geleden ben ik van achteren aangereden in mijn prachtige zilvergrijze Opel Astra stationwagen, hij werd economisch totall los verklaard en nu heb ik dus een nieuwe (zelfde merk en model)
Bouwjaar 2005
Amper 80.000 km
Mooie velgjes eronder ("gewoon" 16 inch)
Nieuwe banden
Waterpomp, distributieriem en achterste remschijven gloedjenieuw
Rijdt als een zonnetje
Behlave...
*Als ik hier bij mij door de straatjes rijd (bakstenen, niet helemaal kaarsrecht en waterpas, maar ook geen enorme kuilen), dan hoor ik constant bij mn voorwielen bonk-bonk, bonk-bonk.
Vreemd genoeg hoor je dat niet of zelden op asfalt en ook niet als ik -al dan niet met redelijke snelheid, een verkeersdrempel neem of als ik (beleefd
) een stukje stoep meeneem bij het parkeren.Het wordt overigens niet beter of slechter in bochten; als er toevallig een hubbel in die bocht zit, dan bonkt het. Maar als het een "gladde bocht" is, hoor je niks.
* Dan nog wat, wat me pas opviel toen ik op de snelweg reed en constateerde dat ik toch écht wel rechtdoor reed; het stuurwiel staat een tikje teveel naar rechts gedraaid.
Dusss...
*waar komt dat bonk geluid vandaan? Ligt dat aan slecht gemonteerde banden/wielen of is dat wat anders? Waarom hoor ik het alleen bij lichte hobbeltjes en niet als ik over een verkeersdrempel ga?
*kan dat scheve stuur kwaad? Kan/moet dat opgelost worden?