Ik zal zelf maar beginnen, ik ben op het moment bezig met Spaans leren. Ik ben al vloeiend in Engels en aangezien Spaans één van de meest gesproken talen ter wereld is wil ik deze ook graag leren. Ik verwacht dat ik dit nodig ga hebben na mijn studie (economie) en denk ook dat meertalig worden steeds belangrijker is in een globaliserende wereld
.Ik ben nu echt nog op beginnersniveau. Kan alleen een paar woorden en korte simpele zinnen. Maar ik vind het wel heel leuk! Ik leer dit overigens via SpanishDict. Als ik straks wat meer op niveau ben wil ik wel overwegen om een betaalde cursus te gaan doen.
Daarnaast wil ik hierna nog Duits en / of Frans doen. Eerst maar even kijken hoe dit gaat.
Brand los zou ik zeggen!

. Zo had ik met een Frans mondeling en keer dat de lerares zei het is gewoon que (kuh) en geen que (ké)
. Ik hoop misschien ook ooit Portugees te doen, volgens mij lijkt het errug veel op Spaans. Ben echt een talenfreakie, het liefste sprak ik elke taal die er is
.
!
Die spreken namelijk echt geen Engels, op enkele woorden na. Én omdat ik altijd al een taal erbij heb willen leren, én omdat ik Italiaans daarvoor ook nog eens een heel goede keuze vind. Maar ik heb altijd de motivatie gemist, een externe drijfveer... Nu is het pas echt leuk! Ik kan kiezen of ik met mijn vriend in het Engels of Italiaans schrijf, en als ik een paar weken bij hem logeer kan ik toch met zijn ouders communiceren. Over twee weken vlieg ik weer, dus ik hoop echt dat mijn dialogen beter zijn dan de vorige keer! Ik schrijf namelijk al wel heel goed in het Italiaans (zegt mijn vriend), dus ik zou me dan stom voelen als ik met praten veel langer moet nadenken over de zinnen.