Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eenitraM schreef:Wie kan er voor zorgen dat ik niet meer met cliënten slaap?
eenitraM schreef:Help me.
Momenteel werk ik als Huishoudelijk Hulp. Al vier jaar lang stort ik me vol overgave op mijn werk. Eerst alleen in de vakanties maar nu heeft kantoor mijn contract omgezet naar een nul-urencontract waardoor ze mij vaker in kunnen zetten. Heerlijk! Elke dag is het weer een verassing bij wie ik moet werken, elke keer is het weer leuk. Ik kom mensen tegen met een geschiedenis. Mensen die de prachtigste verhalen vertellen over hun huis, zielige verhalen over het verliezen van hun geliefde, verhalen over scheiden, oorlog, boodschappen, de jeugd van tegenwoordig, over schilderijen en kleedjes en zelfs over het daten wat sommigen nog doen. Ik kom huizen tegen waar de urine tegen de deurposten aanzit, waar het stof in de gordijnen het zonlicht tegenhoudt, huizen waar je van de vloer kunt eten en waar het toilet zo schoon is dat je er een soep in kan koken. Alles kom ik tegen. Mensen met een jonge geest. Mensen met een oud lichaam. Mensen met alzheimer en autisten. De variatie per dag is groot. En soms is de koffie lekker maar soms ie hij ook niet te drinken
Overwerken vind ik niet erg. Maar er is één ding wat me dwars zit. Ik ga met de mensen naar bed.
Ik droom over klusjes die ik nog kan doen, schoonmaakmiddelen, de afwas, de onduidelijkheid. Zojuist werd ik wakker nadat ik gedroomd had dat ik bij een verkeerde cliënt had aangebeld en ik haar moest uitleggen dat ik echt niet bij haar moest zijn.
Het zou zo fijn zijn om te kunnen dromen over mijn Zwarte Cross prins bijvoorbeeld. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wie kan er voor zorgen dat ik niet meer met cliënten slaap?

)..
Hihi Maar goed om op je vraag terug te komen:
dancertje schreef:Misschien even een goeie film kijken of een leuk boek lezen om je gedachten op andere dingen te brengen

cupido2 schreef:Wellicht helpt het jou als je er na je werk soms even met iemand over praat=
Suzanne F. schreef:Verder kan je een supplement proberen. Ik heb nu van Davitamon voor de nacht iets met Magnesium.
Ik slaap veel rustiger nu.
Maar Valdispert schijnt ook echt goed te werken.
Alja schreef:ik ga dit topic alleen al volgen omdat ik zag staan Zwarte Cross droomprins
nog steeds die van 2013?

Joolien schreef:Wat bij mij ontzettend goed heeft geholpen is de bodyscan te doen voordat ik ga slapen. Dan stop je je gedachten en slaap je lekker in. Inmiddels heb ik de bodyscan niet meer nodig maar kan ik zelf mijn hoofd uitzetten.
jesito schreef:Duidelijk iemand met hart voor zijn werk en ik denk dat ze op veel plekken heel erg blij mogen zijn met je.
Geen idee hoe je je dromen zou kunnen beïnvloeden en of je het zou moeten willen.
Want als je je werk zo graag doet is het ook niet gek als je daar wat meer mee bezig bent.
saskiakefie schreef:Wat grappig dat je zo positief bent over je werk, ik ben ook opzoek naar werk misschien nog niet zo'n slecht idee om dit dan maar een tijdje te doen als ik dacht...Hihi Maar goed om op je vraag terug te komen:
Ik heb dat weleens maar dat is meer als ik iets een hele dag gedaan heb wat compleet nieuw was en dat ik dat moet verwerken, maar als ik het langer doe heb ik er geen last meer van. Blijkbaar moet jij het wel telkens verwerken, wat ik aanraad: Ga meditatie doen, daar is een oefening bij dat je stil gaat staan bij alle gedachten en beelden die langs komen. Als je dit elke dag voor het slapen gaat doet, dan heb je al een groot gedeelte verwerkt. Nog beter is misschien dat je dit doet als je van je werk terug komt, die meditatieoefening doet, en dan iets anders doet zodat je je werk af gesloten hebt.
Apple schreef:Is je rooster sinds kort omgezet of al langer? Als het sinds kort is dan kan het best zijn dat je gewoon nog even moet wennen, als het langer is dan moet inderdaad voor jezelf iets vinden om de knop weer om te zetten.
Inderdaad 'de deur dicht trekken' .
Het klinkt misschien raar, maar hoe lang is de reistijd van huis naar werk? Dit is wel eens onderzocht, maar het schijnt dat mensen minimaal 20 minuten reistijd nodig hebben om helemaal te kunnen omschakelen van de rol die ze op het werk hebben naar de rol die ze thuis hebben.
Wat doe je verder 's avonds? Paarden zijn een prima middel om geheel om te schakelen van je werk naar je prive. Als jij nl in gedachten bezig bent met je werk dan zal ondertussen het paard in kwestie wel even op je tenen staan, danwel iets teveel eigen initiatief tonen tijdens het geplande buitenritje![]()
Bedenk iets voor je zelf dat werkt om je hoofd weer even leeg te maken en weer even om te schakelen.
Wat voor mij bijvoorbeeld werkt (naast paarden) is voordat ik naar huis ga alvast even een lijstje te maken van wat ik nog wil doen. Dan loop ik daar in elk geval niet mee rond.
. Al is het maar een wandelingetje of even uitmesten/poetsen. Het is iets totaal anders en het helpt wel om je hoofd weer even leeg te maken.