Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sony VS Apple

Apple Iphone 6
56 (43%)
Sony Xperia Z2
57 (44%)
Geen van beiden
16 (12%)

Totaal aantal stemmen: 129

Gowlan

Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:00

Hoi Bokkers,

Ik zit zojuist met een dilemma.
Ik kan kiezen uit een Sony Xperia Z2 of een Iphone 6 bij mijn abonnement (verlengen).
Ik heb de laatste jaren met veel plezier een iphone 4 gehad en de overstap naar android zal daarom ook wel even wennen zijn, mocht ik voor de sony kiezen. :j
Reden om naar een ander merk dan apple over te stappen heb ik eigenlijk niet, maar toch prijstechnisch is de sony nu wel aantrekkelijk.

Overzichtje:
Sony abonnement: 5gb internet, onbeperkt bellen en smsen, toestel gratis, 24 maanden voor €41,40 per maand.
Apple Iphone 6 16gb: 5 gb internet, onbeperkt bellen en smsen, toestel €139,95, 24 maanden voor €55,00 per maand.

Ik twijfel gewoon nog steeds wat ik moet nemen als trouwe apple gebruiker.
Ik ben gewoon niet bekend met Sony en android, dat maakt het lastig om er met zekerheid voor te willen gaan.
Mocht je ervaringen hebben met de sony, dan hoor ik dit ook graag. :j
Samsung heb ik absoluut geen positieve kijk op, daarom dus de sony vs apple..

Wie oh wie helpt mij? :j

Janneke93

Re: Sony Xperia Z2 of Iphone 6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:04

Ik zit met dezelfde twijfel, maar ik ga toch voor apple.
- Apple heeft een veiligere server dan Android
- Al mijn Android telefoons gingen kapot :')
- Bij Android telefoons was het geheugen snel vol en bleef vol zelfs nadat ik alles verwijderde
- De kwaliteit(stevigheid, materiaal) van het toestel vind ik gewoon beter bij Apple
en zo zijn er nog wat punten :)

Nee, Android heeft me te vaak teleurgesteld, ik durf t niet meer aan :n

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:07

Ik heb een Sony Xperia SP, ouder model maar en heel tevreden ermee :j
Bij Apple betaald je feitelijk gewoon voor het Appeltje...blijkbaar is het nieuwe model nog niet eens volledig getest, dus ik zou even de reviews erover in de gaten houden.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:07

janntjuh schreef:
Ik zit met dezelfde twijfel, maar ik ga toch voor apple.
- Apple heeft een veiligere server dan Android
- Al mijn Android telefoons gingen kapot :')
- Bij Android telefoons was het geheugen snel vol en bleef vol zelfs nadat ik alles verwijderde
- De kwaliteit(stevigheid, materiaal) van het toestel vind ik gewoon beter bij Apple
en zo zijn er nog wat punten :)

Nee, Android heeft me te vaak teleurgesteld, ik durf t niet meer aan :n

Bedankt voor je reactie. :j
Nog een reden om wel voor apple te gaan: ik heb mijn 2,5 jaar oude iphone 4 met 8 gb in 1 ochtendje verkocht voor €120, omdat ik er gauw vanaf wilde want ik dacht 'ik haal vanmiddag een nieuwe telefoon'.. tot ik bedacht 'ohhh de iphone 6 komt ook uit, en de sony komt in de aanbieding'.
Ik had er zelfs €150 voor kunnen krijgen achteraf, maar bedoel er maar mee te zeggen dat apple toch wel een gewild merk blijft en mensen er eigenlijk altijd voor betalen. :o

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:08

Sony, zowiso, Apple heb ik, maar alleen voor de tablet, vind het echt belachelijk duur voor wat je ervoor krijgt. De specificaties van de z2 zijn gewoon beter, is goedkoper, en waterdicht! En al helemaal nu ik hoor dat de 6 dus in je broekzak buigt, en Apple niets gaat vergoeden? Nee, voor mobieltjes zit ik toch liever bij Android dan Apple, ookal ben ik wel echt Fan van de ipad :j

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:08

Quebelle schreef:
Bij Apple betaald je feitelijk gewoon voor het Appeltje...blijkbaar is het nieuwe model nog niet eens volledig getest, dus ik zou even de reviews erover in de gaten houden.

Ja ik wilde dat dus ook doen, probleem is dat die actie van de sony maar tijdelijk is.. Dus ik heb helaas maar kort de tijd om de apple reviews af te wachten. :+

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:09

Floriske schreef:
En al helemaal nu ik hoor dat de 6 dus in je broekzak buigt

Dat is alleen met de 6Plus ;)

Quebelle schreef:

Ik ga er gewoon vanuit dat deze iPhone net zo degelijk is als de 4s, 5, 5s, etc. de vorige modellen dus. Als ik dan kijk naar de vorige modellen van Android (sorry ik kan niet meepraten over de Sony) vond ik ze allemaal tegenvallen in vergelijking met Apple.

Ik denk dat het ervan af hangt wat je ermee wilt doen TS, de ene telefoon is beter voor b.v. foto's maken en de andere weer voor iets anders :)
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 24-09-14 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:11

Floriske schreef:
Sony, zowiso, Apple heb ik, maar alleen voor de tablet, vind het echt belachelijk duur voor wat je ervoor krijgt. De specificaties van de z2 zijn gewoon beter, is goedkoper, en waterdicht! En al helemaal nu ik hoor dat de 6 dus in je broekzak buigt, en Apple niets gaat vergoeden? Nee, voor mobieltjes zit ik toch liever bij Android dan Apple, ookal ben ik wel echt Fan van de ipad :j

Tablets vind ik van ieder merk hopeloos (heb toevallig een android tablet, vreeeeselijk ding en mega traag). Apple vind ik wel heel duur, daar geef ik je geen ongelijk in.
De specificaties zijn inderdaad wel beter, alleen schijn je er in praktijk weinig van te merken.
Waterdicht is wel een pluspunt. :j
En de Iphone 6 plus is degene die buigt als je erop zit of behoorlijk druk erop uitoefent, de 6 zelf voor zover ik weet niet.
Wat ik ook kies: telefoontje krijgt een goed passende stevige case, dus ik denk dat ik dat buigincident niet als ramp zal beschouwen. :n

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:16

Ik heb zowel een Ipad als Ipod, daar heb ik niets over te klagen maar ik vind de kwaliteit van de Sony Xperia lijn heel er goed, zeker als je de prijs erbij rekent. Ik gebruik hem voor zowel alles, als animatiestudent moet ik vlot PDF's en andere bestandtypes openen, emails snel kunnen doornemen en erstaan enkele schetsprogramma's op. Nergens geen probleem mee en ontzettend gebruiksvriendelijk.

Verder nemen de updates van Apple ongelofelijk voor data in beslag, de laatste update was iets van 4GB dacht ik (IOS 8?).

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:16

Ik zou voor de Sony gaan! Ik heb zelf de Sony Xperia Z, dus de voorloper, en ben super tevreden. Je betaalt flink veel geld voor een product dat echt niet zo veel beter is, in mijn ogen zelfs slechter :)

Heb al zo vaak vrienden meegemaakt die weer eens hun iPhone hadden laten vallen en het scherm kapot was. Ik laat die van mij ook ontzettend vaak vallen, maar hij doet het nog super goed. Het scherm heeft geen beschadigingen, volgens mij heeft deze telefoon namelijk een net iets hoger randje om het beeldscherm heen, waardoor het scherm nooit direct in aanraking met de grond komt.

Ook is de Sony waterdicht, en hoewel ik het zelf nog niet heb aangedurfd om er echt mee te gaan zwemmen, ben ik nooit bang dat hij per ongeluk toch in het water terecht komt en overlijdt.

Verder vind ik Android gewoon heel gebruiksvriendelijk. Ik vind dat je niks extra's krijgt voor die 15 euro per maand (én toestelkosten) meer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:17

Heb je nog niet gelezen dat de nieuwe Iphone kan ombuigen? :')

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:19

Even een vraagje he, ik heb al tijden geen android gehad en zit toch met dezelfde vraag als TS in mn hoofd.
iPhone kan je telkens updaten, bijwerken, sws die 2 jaar dat je hem hebt, zodat hij die 2 jaar gewoon up to date is. Is dat net zo met de Sony? Of is die na een jaar alweer "verouderd"?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:20

Zeker niet voor de iphone 6 gaan! Ook de gewone is gewoon met je vingers buigbaar! En ook belanchelijk duur. Ook met de sony ( experia U) heb ik geen geweldige ervaringen.
Ik zweer bij samsun. Ik zou zeker de S5 of S5 mini van de galaxy series in overweging nemen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:20

janntjuh schreef:
Even een vraagje he, ik heb al tijden geen android gehad en zit toch met dezelfde vraag als TS in mn hoofd.
iPhone kan je telkens updaten, bijwerken, sws die 2 jaar dat je hem hebt, zodat hij die 2 jaar gewoon up to date is. Is dat net zo met de Sony? Of is die na een jaar alweer "verouderd"?

Ook Android heeft systeemupdates ja :) Zodra er een nieuwe update is, kan je die gewoon bijwerken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:22

olafgek schreef:
Zeker niet voor de iphone 6 gaan! Ook de gewone is gewoon met je vingers buigbaar! En ook belanchelijk duur. Ook met de sony ( experia U) heb ik geen geweldige ervaringen.
Ik zweer bij samsun. Ik zou zeker de S5 of S5 mini van de galaxy series in overweging nemen.

Ik wil absoluuut niet overwegen om een samsung te nemen, iedereen om me heen heeft er na maximaal 1 maand allemaal stuk voor stuk problemen mee gehad (internet klapt eruit, geen verbinding kunnen maken, camera stuk, scherm stuk, traag etc etc etc).
Toch bedankt voor je reactie :j
Je bent wel de eerste die zegt dat ook de iphone 6 (niet de plus) buigzaam is..
Maar anderzijds.. wie heeft het filmpje gezien van die man die de 6 plus ombuigt? Hij zet behoorlijk wat kracht op zijn vingers voor hij werkelijk buigt, en het scherm is daarmee ook niet kapot gegaan.
En om dat te voorkomen komt er een stevig hoesje omheen + ik heb mijn telefoon nooit in mijn zak. :P
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 24-09-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:23

Hier ook geen goede ervaringen met Samsung, vind het wat moeilijke modellen ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:23

de iphone 6+ is buigbaar. de 6 niet! maar ik vind persoonlijk de iphone 5(s) mooier, die zou ik nemen!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:25

Grease schreef:
de iphone 6+ is buigbaar. de 6 niet! maar ik vind persoonlijk de iphone 5(s) mooier, die zou ik nemen!

Ik vind het geen verschil met de 5s, de opties erop zijn wel iets anders (niet veel).
Maar ik ben voor de 6 nu net zo veel kwijt als de 5s, qua abonnement en aanschafkosten. :=

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:26

iPhone 5s is idd ook een goede overweging, nog goedkoper ook :)
Gowlan schreef:
Maar ik ben voor de 6 nu net zo veel kwijt als de 5s, qua abonnement en aanschafkosten. :=

Nadat de 6 is uitgekomen moet de 5s gelijk zakken in prijs toch?
Ik heb echt een haat haat verhouding met Samsung :')
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 24-09-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:26

Chouchou schreef:
janntjuh schreef:

Ook Android heeft systeemupdates ja :) Zodra er een nieuwe update is, kan je die gewoon bijwerken.

Dankjewel :j was ik ook wel benieuwd naar.
Nog een voordeel van de sony vind ik dat je het geheugen kan uitbreiden met een sd kaart.. pff het maakt het er niet makkelijk op..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:27

janntjuh schreef:
Ik heb echt een haat haat verhouding met Samsung :')

+ 1 *\o/*

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:28

Gowlan schreef:
Chouchou schreef:

Dankjewel :j was ik ook wel benieuwd naar.
Nog een voordeel van de sony vind ik dat je het geheugen kan uitbreiden met een sd kaart.. pff het maakt het er niet makkelijk op..

Oh nou inderdaad! Mijn vriend heeft een iPhone en toen wij op ons stedentripje naar Parijs waren, wilden we natuurlijk foto's maken. Vriend had alleen geen geheugen meer, dus moest hij de foto's via snapchat maken, dat kost minder geheugen...

Ik ben blij dat ik een kaartje in mijn telefoon heb, zoveel makkelijker!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:29

Mijn ervaring is dat android mensen altijd weer terugkeren naar android als ze overstappen en mensen die van Apple komen gaan weer terug naar Apple. Ik zie het vaak gebeuren dat mensen een iPhone hadden en een Samsung bij me bestellen vaak de s4/s5(mini) om vervolgens binnen een paar weken alsnog een iPhone aan te schaffen omdat ze het zo gewend zijn.
De 5S wordt goedkoper, hij is de afgelopen 2 weken bij ons al dik 30 euro gezakt, als de 6 er zo is en goed leverbaar dan zakt de 5S verder naar beneden en zal de 4S over een aantal maanden uit het assortiment gaan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:32

_Friemel schreef:
Mijn ervaring is dat android mensen altijd weer terugkeren naar android als ze overstappen en mensen die van Apple komen gaan weer terug naar Apple. Ik zie het vaak gebeuren dat mensen een iPhone hadden en een Samsung bij me bestellen vaak de s4/s5(mini) om vervolgens binnen een paar weken alsnog een iPhone aan te schaffen omdat ze het zo gewend zijn.

Auwtshh.. daar ben ik dus ook bang voor.
En het stukje waar ik ook bang voor ben: Sony is de soort namaak maar verbeterde versie van de Samsung s5 (als het waar is natuurlijk).
Sony is wel dé uitgever van de playstation etc, dus wbt electronica zelf zou het goed moeten zitten denk ik dan.

Maar ik ben bang dat Sony door zijn namaak variant net zulke troep is als de s5 van samsung, en dan beland de telefoon binnen een week in de prullenbak. :')

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:35

Gowlan schreef:
Bedankt voor je reactie. :j
Nog een reden om wel voor apple te gaan: ik heb mijn 2,5 jaar oude iphone 4 met 8 gb in 1 ochtendje verkocht voor €120, omdat ik er gauw vanaf wilde want ik dacht 'ik haal vanmiddag een nieuwe telefoon'.. tot ik bedacht 'ohhh de iphone 6 komt ook uit, en de sony komt in de aanbieding'.
Ik had er zelfs €150 voor kunnen krijgen achteraf, maar bedoel er maar mee te zeggen dat apple toch wel een gewild merk blijft en mensen er eigenlijk altijd voor betalen. :o

Eigenlijk is dit een beetje onzin, want reken je abonnement eens door bij beide toestellen, wacht ik zal het even voor je doen.

Sony Xperia Z2 €0
Abonnement €993,60
Totaal €993,60

iPhone 6 16GB €139,95
Abonnement €1320
Totaal €1459,95

Verschil over 2 jaar: €466,35 in het voordeel voor de Xperia Z2.
Dat scheelt je ruim €19,43 per maand.

Stel, over 2 jaar krijg je dus ~ €250 terug voor de iPhone 6, dan nog is de Xperia Z2 veel meer voordeliger, waar je wellicht ~€175 voor terug krijgt.

Mocht je het toestel laten vallen of wat dan ook, je houdt dan zat geld over voor het vervangen van een scherm bijvoorbeeld, of je gaat er lekker een weekend met je vriend mee weg.

Tel erbij op dat de Xperia Z2 water en stof dicht is, hij opener is qua gebruiksgemak en vrij weinig gedoe kent qua bestandsuitwisseling.

Nee, in jouw situatie weet ik het wel en zou ik zonder blikken of blozen voor de Sony Xperia Z2 kiezen, tenzij je geld te veel hebt, dan is de Iphone een prima keuze, maar die kies je dan enkel voor vanwege IOS en iTunes.