Omdat ik zelf niemand ken die gescheiden is en ik eigenlijk heel benieuwd ben hoe het bij de meeste in zijn werking gaat vraag ik mijn vraag hier.
Situatie schets van mij.
Mijn man heeft een zoon die gemiddeld 5 dagen per week bij ons woont, mijn man moet zelf kleding/schoenen voor zijn zoon kopen en krijgt hier geen bijdrage voor.
Zn 2 jaar geleden kwam hij met haar kleding maar ging niet perce met die kleding terug, vaak kreeg hij gewoon onze kleding aan of kleding die hij zelf aan wilde. Maar het begon ons een beetje op te vallen dat wij onze goede kleding niet terug krijgen.
Wij willen dat hij is nette, goede kleding loopt dus goed passend, geen gaten en of vlekken ( vlekken na het spelen mag wel, bedoel vlekken die je er niet meer uit krijgt ) Ook vinden wij het belangrijk dat zijn schoenen goed passen en gaan daarom altijd naar een goede schoenen winkel ( hij heeft ook wel goedkopere maar sowieso swinters en zomers 1 paar goed aangemeten schoenen).
Onze aangemeten schoenen hebben wij nooit meer terug gezien net zoals vele goede kleding.
Inmiddels hebben wij kleding aangeschaft, goedkoop maar wel netjes/goed passend die hij eventueel die kant op aan mag.
Nu is het al bijna een jaar zn feest dat hij steeds in een jogingsbroek veel te klein/groot/gaten of ontzetten vies, veel te kleine schoenen ( hebben er meerdere weggegooid en maar schoenen gekocht die hij aankon die kant op) deze kant op komt. Ook mist er vaak een jas.
Elk kleding stuk die wij die kant opsturen krijgen we vrijwel nooit terug, heel soms komt ie wel in een kleding stuk terug.
De afspraak die gemaakt is dat hij in de kleding van haar terug gaat naar haar, maar wij laten hem nou eenmaal niet in een broek vol gaten, veel te kleine schoenen/kleding terug gaan en doen dan onze kleding aan.
Maar dit uit zich dus in dat wij maar kleding blijven kopen en ik word er ondertussen wel een beetje moe van eerlijk gezegd.
Praten met haar is onbegonnen zaak dus we moeten het er maar mee dealen.
Dit heeft mij dus op de vraag gebracht hoe andere mensen dit onderling regelen en ben daar heel benieuwd naar!
Ps. Mn bericht is niet bedoeld om haar zwart te maken, maar zoals ik hem schets is de situatie nou eenmaal.