Studiefinanciering als je studeert in Amerika.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liezja

Studiefinanciering als je studeert in Amerika.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 18:57

Ik kon niet echt een recent topic vinden hierover. Kan je uitwonende studiefinanciering krijgen als je in Amerika een studie gaat volgen? Ik heb al op de site van DUO wat opgezocht maar ik kom er niet echt uit. Ik ga DUO sowieso even mailen hierover, maar ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die gestudeerd/studeren in Amerika, krijgen jullie studiefinanciering of een beurs? :o

Lara_

Re: Studiefinanciering als je studeert in Amerika.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:05

Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 19:12

Lara_ schreef:
Als je tijdelijk in de VS gaat studeren krijg je gewoon uitwonende stufie. Als je voor een hele studie gaat niet. Dan moet je je namelijk uitschrijven bij de gemeente. Als ik het goed heb krijg je alleen stufie als je staat ingeschreven.

Verstaan ze 2 jaar onder tijdelijk? :P dankjewel voor je antwoord!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:21

Als het een goedgekeurde studie is krijg je gewoon studiefinanciering. Het process van goedkeuring kan geloof ik tot 6 weken in beslag nemen dus zorg dat je de formulieren op tijd invult! Er is overigens een hele sectie over studeren in het buitenland op de website ;)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 16:52

Killyenn schreef:
Als het een goedgekeurde studie is krijg je gewoon studiefinanciering. Het process van goedkeuring kan geloof ik tot 6 weken in beslag nemen dus zorg dat je de formulieren op tijd invult! Er is overigens een hele sectie over studeren in het buitenland op de website ;)

Thanks! :Y)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:02

Ik woon in België en studeer er ook nu en krijg gewoon stufi, ligt eraan of DUO je opleiding goedkeurt.
Zou even langsgaan en het navragen dan kunnen ze voor je kijken of je opleiding goed is.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 17:04

Oke, top! :D Dankjewel!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:12

Lara_ schreef:

Nee hoor, ik doe mijn hele studie in Canada en ik krijg gewoon uitwonenden stufi. :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:17

kimberley schreef:
Lara_ schreef:

Nee hoor, ik doe mijn hele studie in Canada en ik krijg gewoon uitwonenden stufi. :)

Ik zie idd dat het mogelijk is. Ik ben denk ik in de waar met de zorgtoeslag (of misschien een beurs). Ik kon iig iets niet meer krijgen als ik uitgeschreven werd haha weet nu alleen niet meer wat het nou was :Y)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 11:52

kimberley schreef:
Lara_ schreef:

Is je studiefinanciering genoeg om te overleven?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:03

http://www.duo.nl/particulieren/student ... enland.asp

Zoals op de website staat, kan je Stufi meenemen naar het buitenland, maar DUO moet de opleiding wel goedkeuren. Ik heb mijn bachelor ook in het buitenland gedaan met NL stufi, ik kon echt niet rondkomen van alleen stufi... maar Denemarken is dan ook geen goedkoop land.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 12:16

Thokkadisje schreef:
http://www.duo.nl/particulieren/student ... enland.asp

Zoals op de website staat, kan je Stufi meenemen naar het buitenland, maar DUO moet de opleiding wel goedkeuren. Ik heb mijn bachelor ook in het buitenland gedaan met NL stufi, ik kon echt niet rondkomen van alleen stufi... maar Denemarken is dan ook geen goedkoop land.

Dankjewel! Binnenkort toch maar even een afspraak maken bij Duo..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:37

Als buitenlandse student krijg je ook een OV vergoeding, dat is rond de 100 euro per maand. Dan dus uitwonende stufi en mogelijk aanvullende stufi. Je kunt ook nog een lening aanvragen. All together zou je er van moeten kunnen leven :j Krijg je geen aanvullende studiefinanciering dan is het technisch gezien de bedoeling dat je ouders meehelpen, maar dat kan natuurlijk niet altijd. Ik kom in principe rond van stufi+lening, maar wordt ook geholpen door mijn ouders en hoef de lening dus meestal niet te gebruiken, waardoor ik die op een spaarrekening kan zetten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:12

Hou er wel rekening mee dat de studiefinanciering misschien (hoogstwaarschijnlijk) afgeschaft wordt.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:18

Liezja schreef:
Is je studiefinanciering genoeg om te overleven?

Dat hangt er vanaf wat je er van moet doen. Moet je je collegegeld (= heel veel in de USA), je boeken, je woonruimte, je vervoer, kleding en boodschappen er van betalen? Dan red je het niet nee.

Alleen boodschappen red je wsl wel :j