verdacht persoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

verdacht persoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:17

Oke misschien staat het niet goed hier verplaatsen mag.

Ik liep net klein halfuurtje geleden met me hond even blokje om. Ik zie een man staan kijken naar huizen. Vervolgens vraagt die man aan de andere kant van de weg waar de dicht bijzijnde bushalte is. Ik geef antwoord en zegt dat die rechtdoor moet lopen dat 2km en daar de bushalte is. Vervolgens zet die stap dichter bij en de hond die aardig is naar mensen ging grommen tanden laten zien en vals blaffen man loopt terug en zegt ik ga die kant op. Oke ik loop verder bij het oversteken zie die man ergens stil staan weer kijken naar een huis maar daarna loopt die verder.

Dus ik loop een straat in zie die man vervolgens terug lopen de richting naar dat huis. dus ik loop door met de hond prima.

alleen het rondje dat ik liep zou even snel moeten zijn geweest met de weg van die man maar ik heb hem niet meer gezien die kant.

ik heb me ouders gezegd wat ik heb gezien de man die gedroeg zich apart.

Moet ik het melden bij de politie of niet.

heb hem nog nooit eerder in me dorp gezien.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: verdacht persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:19

wij hebben vaak mensen naar ons nieuwe huis staan kijken omdat ze dezelfde aannemer wilden.
ik zou wel opletten en zijn singalement opschrijven zodat je het onthoud, maar verder niets doen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:23

kitlover schreef:
wij hebben vaak mensen naar ons nieuwe huis staan kijken omdat ze dezelfde aannemer wilden.
ik zou wel opletten en zijn singalement opschrijven zodat je het onthoud, maar verder niets doen

er staan geen huizen te koop op dat stuk waar die keek.
verder liep die in een soort van trainingspak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:26

Sorry, maar ik vind het een beetje sensatie zoeken wat je nu doet. Ik loop er ook niet altijd even charmant bij (lees: trainingsbroek, of oude spijkerbroek) en als ik ergens niet bekend ben in een nieuwe stad of buurt dan vraag ik ook 100x de weg, zelfs met google maps verdwaal ik namelijk nog. Misschien vroeg hij aan jou waar de dichtst bijzijnde bushalte is, maar is bij de bushalte erachter gekomen dat de bus nog wel erg lang op zich liet wachten. Dan zou ik ook nog even een rondje lopen hoor.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:28

chelle_dora schreef:
Sorry, maar ik vind het een beetje sensatie zoeken wat je nu doet. Ik loop er ook niet altijd even charmant bij (lees: trainingsbroek, of oude spijkerbroek) en als ik ergens niet bekend ben in een nieuwe stad of buurt dan vraag ik ook 100x de weg, zelfs met google maps verdwaal ik namelijk nog. Misschien vroeg hij aan jou waar de dichtst bijzijnde bushalte is, maar is bij de bushalte erachter gekomen dat de bus nog wel erg lang op zich liet wachten. Dan zou ik ook nog even een rondje lopen hoor.

ja maar mijn hond gaat niet tegen iemand te keer die iets aan me vraagt alleen als die mensen niet vertrouwd.

en verder hij liep erg naar ramen en deuren te kijken.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:30

Ik geloof niet dat er iets aan de hand is. En politie bellen? De beste man heeft toch niks fout gedaan? Misschien heeft hij zijn plannen veranderd. Dieren voelen veel aan, maar het is echt niet dusdanig betrouwbaar dat het iets hoeft te betekenen hoor. Misschien rook de man naar varkens (ik bedenk maar wat) en vond jou hond dat toevallig niets. Of hij voelde jou spanning aan. :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 24-09-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:31

Pandameisje schreef:
chelle_dora schreef:

ja maar mijn hond gaat niet tegen iemand te keer die iets aan me vraagt alleen als die mensen niet vertrouwd.

en verder hij liep erg naar ramen en deuren te kijken.

Je hond zal niet alleen op rariteiten van een ander reageren maar wellicht ook op je eigen spanningen.
En tja, naar ramen en deuren kijken, waar moet ie dan naar kijken, naar de stoeptegels.. :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:34

als er voor stil staat en naar ramen gaat kijken vind ik het appart en ik was gewoon rustig.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:38

Pandameisje schreef:
als er voor stil staat en naar ramen gaat kijken vind ik het appart en ik was gewoon rustig.

Als je het echt zo verdacht vind, hou je omgeving dan gewoon goed in de gaten. :)
Maar zoals ik al zei, de kans lijkt me vrij klein dat er iets aan de hand is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 17:39

er is paar dagen geleden ook in gebroken in mijn dorp.

ik ga kijken of ik die man straks weer zie als ik met de hond loop.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:47

Schrijf op hoe hij er uit zag, kleding, lengte, postuur. Had hij een accent enz.
Mocht er weer ingebroken worden...

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:51

De politie bellen is wel een beetje vroeg vind ik. Maar in de gaten houden kun je het altijd als je daar vaker loopt met je hond!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:58

Bij vage dingen zoals dit kun je altijd het niet spoednummer bellen van de politie en even uitleggen wat je gezien hebt en hoe het overkwam, zij hebben liever veel telefoontjes voor niets dan een niet die een inbraak had kunnen voorkomen. Wij bellen af en toe als er vreemde of vage figuren door de wijk lopen en overal lopen te gluren en wegduiken of vreemd doen. De politie was er steeds blij mee en twee keer hebben ze extra gesurveileerd. Er was toen vaak ingebroken in de buurt en de vaag reagerende man waar onze honden ook erg fel op reageerde is aangesproken toen door deze agenten. Daarna zijn de inbraken gestopt.

Was nog grappig, de man leek erg op John vd Heuvel de misdaadverslaggever, was hem uiteraard niet maar de agenten hebben erg smakelijk gelachen om de omschrijving van ons. _O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:00

ik heb laatst zo'n zelfde situatie gehad, een man die mij niet bekend was die 2,5 uur lang diverse huizen bekeek.
heb toen wel eventjes de politie gebeld en het gemeld.
daar waren ze wel blij mee want vaak hebben ze idd kwaad in zin.

Ik heb er zelf niks meer van gehoord

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 18:01

karuna schreef:
Bij vage dingen zoals dit kun je altijd het niet spoednummer bellen van de politie en even uitleggen wat je gezien hebt en hoe het overkwam, zij hebben liever veel telefoontjes voor niets dan een niet die een inbraak had kunnen voorkomen. Wij bellen af en toe als er vreemde of vage figuren door de wijk lopen en overal lopen te gluren en wegduiken of vreemd doen. De politie was er steeds blij mee en twee keer hebben ze extra gesurveileerd. Er was toen vaak ingebroken in de buurt en de vaag reagerende man waar onze honden ook erg fel op reageerde is aangesproken toen door deze agenten. Daarna zijn de inbraken gestopt.

Was nog grappig, de man leek erg op John vd Heuvel de misdaadverslaggever, was hem uiteraard niet maar de agenten hebben erg smakelijk gelachen om de omschrijving van ons. _O-

als ik hem straks weer zie met de hond uit laten bel ik de politie wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:05

Je kan het altijd even melden, dan kan de politie fijn zelf bepalen of ze er wat mee doen of niet :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:29

Er is bij ons een keer ingebroken. Onze hond wekte ons waardoor we de inbraak ontdekte. De politie heeft ons nadrukkelijk gezegd dat we moeten Bellen als we verdachte mensen/situaties zien of horen.
We hebben inmiddels daarna twee keer de politie gebeld 1(12) omdat de hond, die nooit aanslaat, s nachts aansloeg.

Gewoon melden dus! De wijkagent kan gewoon een kijkje nemen zonder dat het direct een enorm drama wordt.
Beter te vaak bellen dan te weinig

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 18:32

ben net weer rondje geweest heb die man niet gezien vanavond rond 21.00 loop ik ook rondje miss zie ik hem dan weer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:15

mws => lzp

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:21

Voortaan kan je gewoon de politie bellen, die kunnen de man controleren en zodoende uit de anonimiteit halen.

Zeker als er pas in die buurt is ingebroken en de beste man daar niks te zoeken heeft.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 23:28

de politie was al door meerde dorpsbewoners gebeld.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:23

Ik zou het als bewoner wel op prijs stellen als iemand dat aan mij zou melden. Zal maar net zo zijn dat ze het bij de politie even druk hebben en er niks met de melding gebeurd brrrrr.

Fijn dat in dit geval er al mensen naar de politie hebben gebeld....

stel dat je later hoort dat die mensen bij een inbraak zijn gedood, dan had je het misschien wel kunnen voorkomen.
Snap niet dat er mensen zijn die het niet zouden melden. Beter te veel gewaarschuwd dan te weinig.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:04

De politie is daar toch voor, boeven vangen :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:05

weer een inbraak in de omgeving 2km verder op.

damn ik alleen thuis
gaat de schuurdeur open hond gaat te keer
schuurdeur gaat weer open en dicht alleeen durf ik nu niet de schuurdeur op slot te doen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:11

Neem de hond mee naar de schuur en draai hem op slot.
Gewoon zonder in de schuur te kijken.
Als je ouders thuis zijn zeg je dat gewoon dan kunnen hun kijken wat er loos is in de schuur