Capabel onderwijs - Wie start nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Capabel onderwijs - Wie start nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:38

*\o/* Ik ben blij, zó blij *\o/*

Zojuist eindelijk het verlossende e-mailtje gekregen, 2 oktober mag ik beginnen met m'n opleiding bij Capabel in Rotterdam :j Ik start dan met de opleiding Doktersassistente! Een jaar flink aanpoten maar ben vreselijk gemotiveerd en ben het thuis zitten méér dan zat. Als het goed verloopt mag ik volgend jaar m'n diploma in ontvangst nemen (zeer ambitieus, maar goed, je moet jezelf doelen stellen :+ ).

Zijn er meer bokkers die binnenkort met een opleiding bij Capabel starten of al eerdere ervaringen ermee hebben? :j

Loei

Re: Capabel onderwijs - Wie start nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:39

Ik doe al de opleiding van capabel. Ik doe dierenartsasistente in leeuwarden! Bevalt echt super goed! Ben in augustus begonnen overigens.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:42

Succes.... ik heb vorig jaar de opleiding paraveterinair in Leeuwarden gedaan en ben zeker niet tevreden. Alles af maar nog steeds geen papiertje.. en velen met mij. Wil je niet ontmoedigen maar ik zou niemand deze school aanraden.....

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:43

m1992 schreef:
Succes.... ik heb vorig jaar de opleiding paraveterinair in Leeuwarden gedaan en ben zeker niet tevreden. Alles af maar nog steeds geen papiertje.. en velen met mij. Wil je niet ontmoedigen maar ik zou niemand deze school aanraden.....

Ah dan ken je Mathieu zeker wel. Ik hoorde inderdaad dat alles niet helemaal vlekkeloos liep. Maar tot nu toe gaat het nog prima hier. Ik zal afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:09

Jammer dat je nog steeds geen papiertje hebt mogen ontvangen m1992..

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel keurig ben geholpen iedere keer met alle vragen die ik over de opleiding had, dat vond ik wel heel fijn :j

Een kennis van me heeft een paar jaar geleden de opleiding gevolgd en zij had hier geen last van (van het diploma probleem). Misschien dat het ook ligt aan de opleiding of locatie? Ik weet niet of dat verschil uitmaakt natuurlijk, maar ik zou persoonlijk ook Zadkine bijvoorbeeld weer aan niemand aanraden :+

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:14

Het is mij aardig goed bevallen, totdat het einde van het jaar naderde. Zelfde probleem als m1992 (en tevens ex-klasgenoot). Erg jammer, maar heb vandaag een mailtje gekregen dat ik mijn diploma aan mocht vragen. Of ik hem daadwerkelijk ga krijgen, en zo ja wanneer, is mij nog onbekend. Hopelijk snel... Ik werk inmiddels wel als paraveterinair dus dat is wel positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:56

Dat is wel rottig. Lijkt me alleen dan meer aan de opleiding/opleidingslocatie te liggen, hier in Rotterdam zijn er in ieder geval nog geen problemen bekend. Jammer!

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:18

Alvast veel succes!
Ik heb pw gedaan in Rotterdam. Goede ervaringen, eerste half jaar alles prima verlopen. Daarna werd ik helaas ziek, gelukkig hele goede begeleiding gehad, samen wat opdrachten kunnen aanpassen zodat ik met een half jaar uitloop toch mijn diploma mocht ontvangen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:38

Ik volg ook hier de opleiding, maar dan in Arnhem :+ Opzich prima, tikkeltje chaotisch, maar ik hoop dat je niet hoeft te bellen met de ''klantenservice''. Want dat is echt om te huilen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:52

Bevalt het iedereen nog?
Ik twijfel over dokters assistente. Lijkt mij fijn omdat het maar 1 jaar is, ik heb echt geen zin meer om jaren te studeren op mn 33e...

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:55

Ik volg even! Zit er ook aan te denken een opleiding te starten bij capabel in Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:41

Lees toch ook wel heel veel negatieve zaken over ze... Met name ook niveau en leraren wat tegenvalt..
En moeite met stage vinden

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:46

Ik doe paraveterinair, en ja stage plek vinden is lastig, maar heb ik wel gevonden. Je moet echt moeite doen maar dat is bij een andere opleiding niets anders. Niveau en leraren valt me dus juist niet tegen. Mijn leraar is echt top en helpt je bij alle problemen die bij capabel opkomen. Hij is zelf dierenarts en geeft ook les op het AOC. Niets te klagen over hem, heeft neemt echt tijd voor je. Wat betreft capapel helpdesk is wel om te huilen, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ze lossen alleen wél de problemen om. Misschien niet op het moment of tijdstip dat jou het beste uitkomt, maar ze zitten er wel echt achteraan en lossen alles wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:46

Over het algemeen is stage overal wel moelijk te vinden.. Mij bevalt het in ieder geval nog steeds, ik ben nu 'opnieuw' begonnen/ingestroomd omdat ik m'n laatste ziekenhuisonderzoeken nog even moest afronden en daar werd niet moeilijk over gedaan gelukkig. Ook het niveau van de leraren valt me tot nu toe nog steeds niet tegen. Ik denk persoonlijk dat het moeilijk kunnen vinden van stage niet aan de school ligt, maar wel deels aan de omgeving waar je zoekt misschien. Ik heb nu contact over 2 stageplekken, waarvan ze bij 1 stageplek in principe alleen Zadkine studenten 'aannemen'.. Maar daar zijn ze dus ook absoluut niet over te spreken dus wat ik al zei.. Ik denk dat dat niet zozeer aan de onderwijsinstelling ligt maar ook aan de inzet die je zelf toont..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:02

ja, ik snap ook wel dat je zelf moeite moet doen....Ben oud genoeg om zelf mijn werkplekken te regelen.
Maar ik doelde erop, dat er bedrijven zijn die schijnbaar niet zo zitten te wachten op studenten van Capabel.

Ik heb een auto en reed eerder ook 85 km enkele reis naar mijn werk, dus mijn zoekgebied zal zeker ruim genoeg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:11

Daarom zeg ik, er zijn ook genoeg bedrijven die niet happig zijn op Zadkine of Albeda studenten.. M'n vriend wil ook per definitie geen studenten van het Albeda college voor z'n ICT bedrijf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:12

Ik weet niet of dat alleen met inzet te maken heeft.
Waarschijnlijk baseren ze die keuze op ervaringen, mogelijk ook wel vanwege lesstof...
Dat vind ik namelijk her en der terug op internet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:15

Mijn ervaring met het Zadkine als voorbeeld genomen even is dat bij het Zadkine ik docenten heb getroffen die zelf niet eens konden/wilden uitleggen wat kerntaken waren :+ Was ik erg snel klaar mee kan ik zeggen :')

En verder.. Tja.. Ik kan wel zeggen dat ik de lesstof nog steeds goed te begrijpen vind zonder dat het in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd :j

't voordeel is dat het dus inderdaad in een jaar tijd je diploma halen is, en ze organiseren ook regelmatig open dagen/avonden zodat je kunt kijken en nagaan of het je ligt :)