Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:47

Ben er even helemaal klaar mee! Moet even stoom afblazen.

Lang verhaal kort;

Ik zou in December naar de VS verhuizen. Huis is verkocht en daarom woon ik nu dus in een caravan in de tuin van iemand. Het is een geleende caravan van een vriendin. Kreeg ik vanmorgen om 7 uur een appje Ze wouden graag volgende week last minute een week met de caravan naar het buitenland. We hebben geappt, later werden het er waarschijnlijk 2 welen haar schoonouders gaan ook 2 weken.
Ze wou hoe dan ook volgende week, lees maandag de caravan hebben.

Ik ben baal hier mooi van, alle spullen die ik mee ga nemen heb ik in die caravan. Ik heb een zoontje, die als klap op de vuurpijl vannacht ook nog eens ziek werd.

Ik heb hier geen familie waar ik tijdelijk kan logeren, mijn vrienden hebben allemaal kinderen of ze hebben een 1 kamer appartement.

Kortom; ik heb vanaf maandag plotseling 1á2 weken geen slaapplaats.

Vanaf 1 december gaat mijn visum voor de VS in. Vriend en ik hadden eens besproken dat ik eerder zou komen, zit er nu gewoon op te wachten. En de feestdagen zijn er vlak na, vroeg mij af of het niet beter was eerder te gaan zodat mijn 4-jarige zoon wat langer heeft om te wennen voor de feestdagen.

We hebben contact gehad met de advocaat over eventuele mogelijkheden om eerdere gaan toen mijn huis verkocht was. Mag 90 dagen in de VS verblijven zonder verblijfs vergunning, moet mij dan wel aan de regels houden. Onderandere dat ik niet mag werken.

Als ik alleen was geweest had ik het gedaan, koffers gepakt en vertrokken. Ik zie het sober in dat het caravan verhaal ngo's komt heb aardig woorden met de vriendin gehad, ze had het op Facebook gezet en meerderen uit de vriendengroep gaven hun mening er over dat ze plotseling weg gig met de caravan terwijl ze die uitgeleend had. Je zou zeggen ga je in haar huis toch? Dat is geen optie want haat broer met hoogzwangere vriendin wonen bij hun in huis en blijven thuis.

Zoals ik al zei; als ik alleen was, was ik voor maandag vertrokken. Ik heb dus een zoontje, vraag me af of het wel goed voor hem zou zijn. Heb het hem voor een gedeelte verteld. Niet volledig want het was nog zo ver weg december.
Hij weet wel dat ik verlieft ben op mijn vriend, dat we graag samen met zen 3en willen zijn. Hij weet dat er nu andere mensen in ons huis wonen en dat wij nu in de caravan wonen. Heb hem verteld dat paard op vakantie is. -die is vrijdag naar de VS gevlogen.-
Kortom als ik besluit te gaan moet ik het hem wel eerst vertellen, maar hoe vertel je een 4 jarige dat je definitief in een ander land gaat wonen?

Grrrr... Heb ik weer!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:51

NYC schreef:
Kortom als ik besluit te gaan moet ik het hem wel eerst vertellen, maar hoe vertel je een 4 jarige dat je definitief in een ander land gaat wonen?

Dat je met zijn drieën in 1 huis wil wonen, dat jullie naar een nieuw huis gaan, dat je daar komt met het vliegtuig omdat het ver weg is dat dat paard alvast vooruit is gegaan om te kijken of het leuk is.
Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken toch?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:52

Ik denk niet dat ik je kan helpen, maar wat rot dat je vriendin die caravan nu plots nodig heeft! Ze wist toch dat je er in zat voor een bepaalde tijd? :?

Voor je zoontje: misschien filmpjes/foto's kijken van waar jullie heen gaan?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:52

Je gaat met een 4 jarige verhuizen naar een ander land, naar een vriend die hij nog niet kent? Beetje vreemd... Zou hem gewoon vertellen wat er gaat gebeuren. Kinderen zijn niet achterlijk. Tja verder vind ik het een lastige kwestie. Is niet netjes van die vriendin maar je kunt er eigenlijk niks van zeggen aangezien die caravan van haar is...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:55

Jeetje dat is balen zeg, maar er moet toch wel een oplossing te vinden zijn, welke regio zit je?

Daarnaast snapt een 4 jarige denk ik meer dan waar jij vanuit gaat. Ik zou het hem toch echt gaan vertellen want dat zal hij echt nodig hebben om zich voor te bereiden aan een nieuw land en nieuwe taal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:55

Kinderen passen zich volgens mij een stuk makkelijker aan dan volwassenen.
Hij is nog maar 4 en ik vraag me af of hij uberhaupt door zal hebben dat hij in een ander land is.

Wel echt rot van die 'vriendin'... zoiets kun je niet maken vind ik. :n

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:56

Iolanthe schreef:
Ik denk niet dat ik je kan helpen, maar wat rot dat je vriendin die caravan nu plots nodig heeft! Ze wist toch dat je er in zat voor een bepaalde tijd? :?

Voor je zoontje: misschien filmpjes/foto's kijken van waar jullie heen gaan?

De afspraak was tot 1 december. Maar haar schoonouders die gaan met de caravan weg. En zij hadden zò' zware' tijd gehad met het baan verlies van haar man, ze hebben nu alleen een uitkering. En dit was een mooie kans om even uit de stres weg te gaan.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:59

Ik snap niet waarom je je er druk over zou maken dat je maandag al zou gaan ipv 1 december... voor je zoontje maakt het niets uit of je nu gaat of over 3 maanden...
het gaat zoiezo gebeuren..

Maar iig heel veel sterkte.
Wellicht kun je bij de plaatselijke woningbouw aankloppen of ze een tijdelijk onderkomen voor je hebben?

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:59

pluisje88 schreef:
Je gaat met een 4 jarige verhuizen naar een ander land, naar een vriend die hij nog niet kent? Beetje vreemd... Zou hem gewoon vertellen wat er gaat gebeuren. Kinderen zijn niet achterlijk. Tja verder vind ik het een lastige kwestie. Is niet netjes van die vriendin maar je kunt er eigenlijk niks van zeggen aangezien die caravan van haar is...

Mijn zoontje kent mijn vriend, en ze zijn gek op elkaar! We zijn er meerdere malen wezen te logeren, ook 2x 3 maanden wezen proefdraaien.

We hebben het wat voorzichtig aangepakt, en veel uitleggen; mijn zoon heeft nooit in een gewone gezins samenstelling gewoond, hij heeft zijn vader nooit bewust gezien. Is dus al 4 jaar hij en mama. Hij vind het leuk met vriend ,
Maar het is voor hem vreemd. We zijn dan opeens met 3.

Hilli

Als je vriendin de caravan wil hebben om er mee op stap te gaan, dan is ze dus niet thuis en kun je mooi in haar huis (of dat van haar schoonouders) zitten tot ze weer terug zijn. De niet-noodzakelijke spullen kun je kwijt in een opslag of garage lijkt me.

Foaly

Bijzondere vriendin is dat... ja, het is haar caravan, maar je kunt toch wel bedenken dat als je je caravan uitleent aan iemand die dakloos is dat het dan niet handig is om een vakantie te plannen? Maar goed. Ik denk dat je best al aanstalten kunt maken om te vertrekken hoor, kinderen van 4 zijn inderdaad niet achterlijk en passen zich zeer snel aan aan omstandigheden. Een gesprekje voeren een paar dagen van tevoren, daarna doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is en klaar.

Goof schreef:
Dat je met zijn drieën in 1 huis wil wonen, dat jullie naar een nieuw huis gaan, dat je daar komt met het vliegtuig omdat het ver weg is dat dat paard alvast vooruit is gegaan om te kijken of het leuk is.
Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken toch?

Op zo'n manier idd :j

NYC

Re: Denk je alles geregeld te hebben, dan dit weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 10:03

Ik weet dat hij niet achterlijk is.

Maar om hem opeens boembats te vertellen hoe de vork in de steel zit, vind ik ook weer zo overweldigend.

Dat van paard is vooruit om te kijken of het wel leuk is, vind ik een goede!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:10

NYC schreef:

Maar om hem opeens boembats te vertellen hoe de vork in de steel zit, vind ik ook weer zo overweldigend.

Of je dit nou nu doet of over 3 maanden, kinderen van 4 weten meer dan je denkt. Je hoeft hem ook niet te vertellen hoe het helemaal 100% in elkaar zit, maar je kunt toch prima vertellen dat je paard heeft gezegd dat het héél leuk is, en dat je paardje hem zo heel erg mist dat deze heeft gevraagd of jullie alvast willen komen? :+

Daarna de boel inpakken, regelen en het vliegtuig in. Hij past zich echt wel snel aan en in een caravan wonen is voor een kind ook niet ideaal, dus ik denk dat ie dalijk heel blij is als iedereen weer vrolijk is, hij jouw vriend weer ziet en ook nog eens weer kan knuffelen met het paard.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:19

Had jij niet een tijd geleden ook al een soortgelijk topic?

Even als grote vraag: Waarom heb je je zoontje nog niks verteld als jullie nu al van een woning naar een caravan zijn verhuisd?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:24

Is het een idee om een maatschapelijk werker in te schakelen? Al is het maar 1 gesprek tussen jouw en deze persoon over hoe je het je zoontje het beste kan vertellen qua emigreren?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:25

NYC schreef:

Introduceer het nu dan al.

Voor een kind van 4 is er geen grotere shock dan vandaag op morgen opeens te horen krijgen dat hij gaat verhuizen.

Begin dus nu gewoon al met vertellen. Laat hem plaatjes zien van waar hij gaat wonen.
Maak een mooie tekening met hem samen over wat hij achterlaat en wat hij in Amerika allemaal kan gaan doen. Een verhuizing is ingrijpend voor zo'n kleintje. Daarom is het juist belangrijk om hem erin te betrekken.

Vanuit pedagogisch oogpunt vind ik het dan ook onverstandig dat je hem overal voor probeert te behoeden door hem overal buiten te houden. Maak hem onderdeel van het geheel, laat hem afscheid kunnen nemen van wat vertrouwd is en zorg ervoor dat hij hiervoor de ruimte krijgt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:26

Winged schreef:
Had jij niet een tijd geleden ook al een soortgelijk topic?

Even als grote vraag: Waarom heb je je zoontje nog niks verteld als jullie nu al van een woning naar een caravan zijn verhuisd?

Dit dus. Waar ben je bang voor?
Ik zou juist eerder mn best doen om mn zoontje voor te bereiden dan maar tot het laatste moment blijven wachten. Ik heb al eerder gelezen dat je het bewust vermeed, en ik denk dat dat niet een goede start is. Geef m tijd om aan het idee te wennen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:27

Wat is nou eigenlijk feitelijk het verschil met nu vertrekken en over drie maanden? Dan zou je drie maanden later toch precies hetzelfde verhaal aan zoontje moeten vertellen als nu?

Je maakt er gewoon helemaal geen punt van dat jullie eerder gaan. Drie maanden is toch niet te overzien voor zo'n kleine.

Gewoon vertellen dat paardlief al daar is, en nu dat allemaal goed is gegaan jullie aan de buurt zijn.

Nog zoveel nachtjes slapen en dan gaan jullie naar paard heen en dan gaan jullie hier wonen (foto's laten zien) en het wordt vast geweldig. Klaar.
De hele vliegreis wordt vast veel spannender en concreter dan het concept 'verhuizen naar ander land'.

Ik heb je vorige topic ook gelezen, volgens mij maak jij het jezelf zo ontzettend moeilijk en ingewikkeld en dat is nergens voor nodig. Gewoon doen wat je doen moet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:36

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk, is nergens voor nodig. Je kan gewoon zeggen dat jullie over zoveel nachtjes (aftekenen op kalender, net als bij een verjaardag) naar mama's vriend gaan en daar blijven wonen. jullie gaan wonen in het grote land waar Mickey Mouse ook woont! Nou, dat is toch geweldig! Hij heeft de vliegreis al meegemaakt, dus vraag hem er naar en bouw het gewoon daarop uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:01

Een kalender om af te tellen is een goed idee (tenzij je alsnog eerder besluit te gaan).
Vraag je vriend om foto's van het huis en zijn toekomstige slaapkamer te mailen, print deze uit en hang ze op. Maak er een poster van voor hem. Wordt het meteen inzichtelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:07

Gewoon juist lekker erbij betrekken :j foto's van de kamer is ook een leuk idee! Het moet tastbaar zijn voor kinderen. Misschien een vliegtuig met hem knutselen, of naar Aviodrome. Hem een mooie tekening laten maken en die opsturen naar je vriend, gewoon hem bezig laten zijn met wat komen gaat op een leuke manier.
Denk meer als een kind, niet teveel rationeel al een volwassene want hij kan ook niet zo rationeel en plannend denken immers.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:07

Er staan toch talloze caravans te koop op inet?
Zelf eentje aankopen, dan kan je toch nog even blijven.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:12

Waarom ben je zo onzeker.
En waar ben je bang voor.
Je hebt de beslissing al genomen en kleine kinderen zijn niet zo moeilijk hoor het is geen puber.
Vertel het hem gewoon ruim van te voren ook hij moet aan het idee wennen en je zult zien dat het reuze mee valt.
Kinderen hebben geen vooroordeel als je gewoon eerlijk bent en het leuk inpakt dan zul je zien de ideeën zijn al aangedragen dus kom op.
Het voordeel is ook dat je dan eventueel al eerder weg kan als het moet.
Dat van hot naar haar gesleept worden is op den duur ook niet leuk voor zo'n kind geef hem duidelijkheid.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:26

Dan ben je dus eigenlijk voor okt en nov nog onderdak nodig als je visum 1 dec ingaat.
Stacaravan op een park of prive huren? Als je voor 2 maand vraagt en afspreekt hoeft het niet zo duur te zijn.
En je zoontje gewoon vertellen hoe en wat. Tenminste ik denk maar zo; eerlijk duurt het langst. En zeker bij kinder.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:30

Het kampeerseizoen is redelijk voorbij, kan je niet ergens op een camping in een sta caravan gaan zitten? Is in ieder geval goedkoper dan zelf een caravan kopen.