Even niet meer weten wat te doen.. (icm klein kind)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Even niet meer weten wat te doen.. (icm klein kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 13:46

Goed, hoe te beginnen.. Waarschijnlijk wordt het een wat warrig verhaal, excuus ervoor.

Ik ben bijna 26 jaar, en heb 2 zoons; 10 jaar, en van 20 maanden.
Ja, ik was ontzettend jong toen de eerste geboren werd. Het was ontzettend moeilijk,
ook omdat het niet vrijwillig was en er geen vader bekend en in the picture was.
Mijn moeder heeft grotendeels geholpen zodat ik de middelbare kon afronden en daarna
paardenhouderij mbo 3. Toen de jongste bijna 1 jaar was kwam mijn huidige man in het beeld.
Wij zijn dus al bijna 10 jaar samen. Ik ben bewust niet verder gegaan in de paarden, omdat ik al
zo vroeg een 'gezin' had en de paarden is moeilijk werk in te vinden, en daarnaast ontzettend onregelmatig qua dagen en tijden. Ik heb daarna via uitzendbureaus gewerkt.

Toen wij onze tweede woning kochten in een nieuwbouwwijk moest deze nog gebouwd worden.
in die tijd de opleiding tot Gastouder gevolgd (MBO zorg en welzijn niv.2) en toen onze woning klaar was begonnen als gastouder. In die tijd waren we zwanger van de jongste en vanaf week 10 veel problemen gehad, vooral vele bloedingen waardoor ik regelmatig s'avonds laat of in de nacht weer thuis kwam en altijd weer om 7 uur s'ochtends klaar stond voor de opvang. Ook toen ik 2 dagen was opgenomen ging de opvang door dankzij onze moeders.

Sinds ik 7 jaar ben heb ik veel last gehad van spierspanningshoofdpijn, en migraine.
Vooral vorig jaar werd het erg hevig, en ben ik langzaam aan steeds meer paracetamol coffeine en imigrain (triptanen) gaan gebruiken. Niets hielp meer , en was ontzettend moe en uitgeput. Ik ben (weer) doorverwezen naar de hoofdpijn poli waar ik acuut moest stoppen met triptanen. Ik had hoofdpijn en de bijwerkingen hiervan juist meer gekregen. Ik moest 10 weken ontwennen.
Ik ben daardoor tijdelijk gestopt met de opvang, omdat het een hele heftige periode zou worden want eerst zou het ontwennen juist veel meer verergeren. Met zo'n jong kind moest ik dus onze moeder zoveel mogelijk regelen voor de moeilijke dagen. Want als dat niet zo lukken zou ik opgenomen worden wat ik dus uiteraard niet wilde. Mijn man heeft 2 weken zorgverlof gekregen en daarna hebben onze moeders ingesprongen waar nodig. Echt super zware periode, maar ben ze echt eeuwig dankbaar.
Het gaat weer hartstikke goed met mij, heb zelfde hoofdpijn en nog maar 1 echte aanval gehad.
Ik functioneer weer helemaal prima, en heb de gastouderopvang weer opgepakt.
Échter... Het oppakken wilt dus niet lukken ondanks het adverteren en dergelijk. Er zijn
vele ontslagen in de kinderopvang en grotendeels in onze wijk beginnen dan als gastouder. Hier in de straat alleen al zijn er drie. Ik heb nu 1 kindje op de donderdag.
Omdat ik ondernemer was, had ik geen inkomen dit jaar. Het bedrijf waar mijn man werkte ging failliet maar er is wel een koper geweest die hem weer heeft aangenomen (gelukkig) Echter was het financieel wel zwaar, ik had geen inkomen, en mijn man heeft ook 2,5 maand geen salaris gehad destijds (wel overgenomen door curator maar goed op dat moment kreeg hij geen loon) Nu is het zo dat het eraan zit te komen dat er inkomen nodig is van mijn kant. Ik krijg helaas het gastouderschap (nog) niet opgestart, en zit druk te bedenken wat te doen.
Uitzendwerk? Huishoudelijke hulp? Interieurverzorgster? Supermarkt? Heb wel wat gesolliciteerd, maar er wordt erg veel flexibiliteit verwacht wat ik niet kan bieden zo kort van te voren omdat de opvang geregeld moet worden. En je krijgt juist vlak van te voren je rooster. Daarnaast, solliciteren vele met mij, die meer ervaring hebben.

Ik zit nu te kijken voor een BBL opleiding. Ik heb altijd al kapster willen worden. Dit heb ik na de paardenhouderij niet gedaan, omdat ik erg tegengehouden werd door mijn ouders.
Vorig jaar ben ik al bezig geweest met het uitzoeken van de mogelijkheden. Ik kwam toen steeds bij particuliere scholen uit wat ik simpelweg niet kan betalen.

Nu kan ik hoogstwaarschijnlijk aan een BBL werkplek komen voor 2 a 3 dagen in de week, en moet dan 1 dag ook nog naar school. Schoonmoeder wilt wel een dag oppassen en moet dan nog opvang regelen.
Ik vind deze stap onzettend moelijk! Ten eerst ben ik 1,5 jaar samen geweest met de kleine en vind het doodeng hem uit handen te geven. En daarnaast de kosten. Kosten voor school én opvang.
Is het dan wel rendabel?

Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik doen?
Door blijven solliciteren met huishoudelijk werk e.d. (eventueel tot ik meer gastkinderen heb) of nu de stap zetten (indien mogelijk financieel) op mijn toekomst. Toekomst in het kappersvak?

Ik voel me namelijk ook wel 'ongeschoold' en verloren ondanks een MBO3 diploma in de paarden.
Ik ben 25 en wil graag een toekomst.

Graag hoor ik advies, wellicht ervaringen, en ook ervaring in het werken (en leren) met kleine kinderen.
Ik zou het waarderen, wanneer er met respect gereageerd wordt. Ik weet dat bokt een forum is met ieder eigen meningen, maar ik ben best emotioneel en gevoelig , en zou het waarderen als er netjes gereageerd wordt.

Bedankt!

RoodZonnetje

Re: Even niet meer weten wat te doen.. (icm klein kind)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:59

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:12

Toen de jongste bijna 1 jaar was kwam mijn huidige man in het beeld.
Ik neem aan dat je nu je oudste bedoelt?

Maar wel lastig idd. Herken er best veel in: heb nu drie kids, geen opleiding afgemaakt, en werk in de schoonmaak. Maar toch kijk ik wel verder wat ik nog zou willen en vooral kunnen..

Als het bij jou mogelijk is, zou ik echt voor een BBL plek gaan. Dan heb je straks een diploma en vergroot je je kansen weer. Het is nu natuurlijk heel lastig, met die extra kosten, maar je krijgt ook wat vergoed. Als je straks werk hebt (misschien kan je ook blijven werken waar je je BBL plek hebt?) Doe je wel iets wat je echt leuk leek, en niet iets wat je alleen maar voor je geld doet en waar je hoogstwaarschijnlijk ook niet in kan doorstromen/zicht op beter salaris..

Mijn jongste is nu 5, en nu kijk ik verder naar wat ik verder zou willen. Maar het verschil is ws dat ik al werk heb, dus de noodzaak om echt verder te kijken is niet zo hoog. Toch is dit niet het werk wat ik nog heel lang wil blijven doen..

KletsKoekje

Re: Even niet meer weten wat te doen.. (icm klein kind)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 14:28

Inderdaad de oudste marcocje (oops)

We herkennen beet wat in elkaar inderdaad. In zou het liefste ook de bbl opleiding doen voor mijn toekomst. Iets wat ik echt wil, en ik kom sinds mijn 16 e al keer op keer terug op de kappersopleiding.
Ik heb alleen geen idee of het financieel haalbaar is. Een leerling salaris , en kinderopvang het is ook lastig na te gaan. Ja wel wat giswerk maar dat is allemaal ongeveer. En de zorg voor de jongste uit handen geven houd me ook tegen. Vooral na zolang met hem thuis.
Maar ik kijk er ook naar uit om (parttime) te werken. Even sociaal contact en buitenshuis. Ik ben zo jong en zit veel thuis contacten verwateren doordat ze fulltime werken en veel uitgaan. Wij zijn wat dat betreft wat stappen verder zeg maar.