Wie kent deze persoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Wie kent deze persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:53

Er is een marktplaatsoplichter actief onder de naam Lisa Schmitt. Hij heeft zelfs foto's van haar paspoort en van haar met haar paspoort.
Wil haar hier dus voor waarschuwen, maar weet niet hoe ik met haar in contact kan komen.
Iemand hier die haar kent?

penelope444

Re: Wie kent deze persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:03

Misschien op facebook?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:06

Inderdaad, via Facebook eens proberen!
Daar kun je ook op leeftijd zoeken (die je misschien wel weet door het paspoort te hebben gezien?), dus dan kun je al wat doelgerichter zoeken!

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:12

Hee, toevallig! Ik was op zoek naar kaarten voor het Amsterdam Music Festival en zag via hun Facebook-pagina ene Lisa Schmitt die kaartjes aanbood. Maar ik vertrouwde het niet (haar Facebook naam was eerst namelijk anders, en ze had wel Lisa Schmitt in haar e-mail adres staan, dus dat kwam niet echt overeen).. Inmiddels is de Facebook naam veranderd naar Lisa Schmitt en komt dit overeen met het e-mail adres wat in haar berichtje staat. Dus ik weet niet of het zin heeft om 'haar' via Facebook te benaderen, aangezien ik denk dat deze Lisa Schmitt via Facebook ook aan het oplichten is!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 09:20

Ik heb volgens mij de originele Lisa gevonden op facebook, paar dagen terug al. Maar berichtjes komen dan in "overige" te staan en als iemand daar niet op klikt zie je ze nooit.
Dus vandaar deze manier :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:24

Liselot schreef:
Ik heb volgens mij de originele Lisa gevonden op facebook, paar dagen terug al. Maar berichtjes komen dan in "overige" te staan en als iemand daar niet op klikt zie je ze nooit.
Dus vandaar deze manier :)

Heb je ook al een vriendschapsverzoek gestuurd? Als ze die accepteert, dan pas een bericht sturen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 09:32

Jep, ook al geprobeerd

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:34

Zou het sowieso ook even bij marktplaats melden :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 09:38

Had de advertentie gemerkt als "verdachte verkoper" de advertentie is inmiddels verwijderd.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:40

Ik heb dit ook een keer gehad met iemand. Ook legitimatie erbij alles. Maar wat er dus gebeurd is dat dit vaak legitimatiebewijzen zijn die mensen zijn kwijtgeraakt of zijn gestolen. Ik bleek uiteindelijk geld over gemaakt te hebben naar een turkse jongen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:48

Contact opnemen met politie ivm identiteitsfraude en kunnen zij de echte lisa achterhalen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 13:42

Heb haar inmiddels via FB gesproken!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:10

Wat zei ze?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:21

Ik heb ook zoiets gehad in het verleden. Contact gehad met de 'echte' persoon en die heeft aangifte gedaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:22

Onbegrijpelijk dat mensen eerst met Facebook komen. Dit soort dingen meldt je bij de politie, niet door te delen oid op FB. :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:24

Wat zij ze? Goed dat je dit zo aangeeft en zoekt naar de persoon!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 14:38

Sammie: als ik dit bij de politie meld land het ergens onderop een stapel en wordt er niets mee gedaan. Het minste wat ik dan kan doen is die persoon waarschuwen zodat ze iig op de hoogte is van dat iemand haar naam en paspoortfoto's gebruikt.
Ik kan zelf ook geen officiele aangifte doen aangezien ik er niet ingetrapt ben en dus ook geen gedupeerde in de ogen van de politie.
Lisa gaat nu iig wel zelf aangifte doen dat iemand haar identiteit gebruikt. Heb haar ook het rekeningnummer van de oplichter gegeven, dus hopelijk kunnen ze er dan wat mee

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:40

Liselot schreef:
Sammie: als ik dit bij de politie meld land het ergens onderop een stapel en wordt er niets mee gedaan.

Hoe kun je dit weten als je niet naar de politie gaat :)

En zit er wel opeens dan verschil in jouw melding en haar melding bij de politie? Dat belandt dan opeens niet onderaan de stapel? Als het dat al doet?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 14:44

Ik heb een keer eerder een soortgelijk iets gemeld bij de politie, nooit weer wat van weer gehoord. Dus vandaar deze keer op een andere manier.
Aangezien zij zelf aangifte gaat doen van identiteitsfraude hoop ik voor haar dat de politie daar wel iets mee gaat doen ja

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:45

Identiteitsdiefstal is vele malen erger dan een oplichting op marktplaats en als de identiteitsdiefstal bevestigd kan worden kunnen ze vaak een heleboel zaken oplossen dan 1 losse melding over een oplichting op marktplaats. Ik heb dit dus allemaal meegemaakt een aantal maanden geleden. Dus als je zelf een melding maakt beland deze inderdaad op de grote stapel, als je kunt achterhalen van wie de identiteit is komen ze daadwerkelijk in actie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 14:49

Dat was ook helemaal mijn gedachte hierover, daarom heb ik het ook op deze manier aangepakt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:51

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:55

Ik vermoed dat je van je eerdere melding niks heb gehoord, omdat het wrs ook verder jouw 'zaken' niet waren. je hebt 't gemeld en zij pakken het verder op.

Dit soort dingen neemt de politie e.d. serieus en beland echt niet zomaar onder op een stapel.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:58

De politie neemt oplichters op marktplaats helemaal niet serieus, ik heb het nu vaak genoeg om mij heen gezien en ik heb het zelf twee keer meegemaakt (niet twee keer op dezelfde manier). Je vult een formulier in, de naam wordt op een lijstje gezet wat je online kunt opzoeken en thats is. Als er veel meldingen van die persoon komen of er is een bepaalde identiteit aan gekoppeld en je kunt dat bevestigen dan gaan ze pas iets doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:02

'T ging hier om indentiteitsfraude niet om oplichters. Oplichters kunnen prima oplichten zonder andermans paspoort/id e.d. Al zijn er natuurlijk ook <helaas> die het mét doen. Maar daar ging het in dit geval niet om..

Hoe dan ook.. Kies voor de politie ipv Facebook. Da's 't enige dat ik duidelijk wilde maken. Als ik zie wat voor rare dingen er af en toe gedeeld wordt op FB. Ook leuk om op zon manier de virtuele wereld in te gaan. :=

Vakantiekiekjes zijn nog redelijk onschuldig, maar complete paspoorten uit een portomonnee delen.. Nee dat schiet lekker op :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-09-14 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt