In de war over relatie en wat het beste is voor mezelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SammyFloor

In de war over relatie en wat het beste is voor mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 14:03

Hey iedereen,

ik heb even meningen etc nodig :)
Ik ben 16 jaar, 4 jaar geleden leerde ik een lieve jongen kennen, J. Hij werd een van mijn beste vrienden, en ik werd dan ook verliefd op hem. Hij blijkbaar ook op mij en in november 2011 kregen we een relatie.
Ik was stapelzot van hem, ik geloofde al zijn leugens en bleef hem doodgraag zien.
Het was een relatie waar mijn ouders tegen zouden zijn, we zagen elkaar zo goed als niet en smste vooral veel. 2 weken nadat wij samen waren had hij blijkbaar nog een relatie met iemand, dat heeft hij nooit verteld natuurlijk al waren er zoveel aanwijzingen maar ik was blind en zag ze niet. Hij heeft me toen 2x laten zitten en kwam elke keer terug. De 3e x brak hij contact. Hij gaf me geen reden, buiten dat hij voor die andere had gekozen. Ik was er echt kapot van, maar ik zag hem nog altijd doodgraag.
Een maand later kwam hij terug, nog samen met die andere maar hij draaide me weer rond zijn vinger. Toen het uiteindelijk uitraakte met die andere, kwam hij weer terug, en ik pakte hem terug. Weer zat ik op die roze wolk, ik zag mijn toekomst met hem. Na 3 maand maakte hij het weer uit. In die tussentijd heeft hij weer iets gehad met die andere, maar alweer kwam hij snel terug. Ik pakte hem weeral terug in begin januari, ik dacht echt dat het gedaan zou zijn met die andere. Eind februari begon hij weer te twijfelen, speelde met mijn voeten, werd afgewezen door de andere en kwam terug bij mij. Hierna ging het goed. Hij veranderde enorm hard, had oprecht spijt en deed enorm veel voor mij. Hij heeft beseft hoe goed ik voor hem ben en hoe zielsveel hij van me houd. De relatie ging met up's en down's.
Nu begin ik te twijfelen, het gaat al een tijdje slecht en ik ben al die teleurstelling zo beu. Het lijkt dat hij me na al die tijd nog altijd moeilijk kan aanvaarden hoe ik ben, en hoe mijn verleden was. Hij reageert vaker zijn frustratie's af op mij, word kwaad en opvliegend. Ik klap dicht dan. Na heel deze geschiedenis, kan ik hem niet meer 100% vertrouwen, toen ik dit eerlijk vertelde, werd hij kwaad. Hij legt ook vaak onbewust een bepaalde druk op mij, waar ik aan moet voldoen. Ik voel me vaker slecht een ziek bij hem, hij laat me niet meer lachen en ik voel me niet meer zo gelukkig bij hem.
2 weken terug leerde ik iemand nieuw kennen, met hem kom ik enorm goed overweg, kan ik goed praten, laat me lachen en ik voelde me na een lange tijd weer gelukkig. Hij is het soort persoon waarvoor ik wel wat voor zou kunnen voelen.
Dat ik goed overeen kom met hem, viel bij J. niet in goede aarde, hij werd kwaad. Zo ging het dus van kwaad naar erger.
Ik raakte in de war, was hij wel de juiste voor mij? Zou ik niet gelukkiger worden met iemand anders? Wil ik zo mijn leven voort? De verwarring werd alleen maar erger.
Woensdag ging ik dus irl met J. praten, hij werd opvliegend en ik klapte dicht. Het was enorm enorm verwarrend en pijnlijk. Nu is het niet aan, maar ook niet uit. Ik heb om tijd gevraagd, wat hij me uiteindelijk wel wilde geven.
En nu zit ik vast, ik heb gepraat met zoveel mensen, zelfs met het JAC, maar ik weet het nog steeds niet.
Ik zie hem echt nog doodgraag, en ik mis hem wel, zijn knuffels en liefde maar ik weet het echt niet meer :(
Hij is trouwens 5 jaar ouder dan mij, dan compenseert nog goed want ik ben ouder voor mijn leeftijd en hij weer jonger.

cooper

Re: In de war over relatie en wat het beste is voor mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:06

Eigenlijk weet je het wel, maar wil je het nog niet zien.
Is geen erg, geef het tijd.
Het is soms moeilijk om iets los te laten.
Veel sterkte, want het is niet leuk, maar je verdiend echt een mooie liefde waarin je je niet zo onzeker en ellendig voelt :) x

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:09

Meid, echt waar, je verdient zoveel beter. En er IS zoveel beter. Je bent nog zo jong, veel te jong om je zo verdrietig te laten maken door een jongen. Wat is er eigenlijk wèl zo fantastisch aan zijn karakter dat jij hem niet kan loslaten?
Liefdesverdriet hebben is echt zwaar k*t. Maar nog jaren doormodderen met zo iemand, om uiteindelijk toch nog met veel pijn en verdriet uit elkaar te gaan, en dan beseffen dat je als die jaren iets moois had kunnen opbouwen met misschien wel die ene nieuwe jongen in je leven, dat is nog veel harder k*t .

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:09

Wegwezen, en snel! Nooit meer achterom kijken, alles van hem wissen en geen contact meer zoeken of accepteren

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:10

Je bent maar 16... dan hoef je echt geen moeilijke relatieproblemen te hebben. Geniet van je leven... als jij je niet gelukkig voelt bij hem in de buurt dan is het gewoon duidelijk. Natuurlijk mis je liefde en knuffels maar dat kan je ook vinden bij iemand die niet boos doet.

Vind dat als je 13 bent en hij toen 18 was... wel echt enorm verschil ... dat zorgt wel voor scheve verhoudingen... ik vermoed dat hij je niet jezelf kan laten zijn en je niet bij hem kan groeien in de mooie mens die je kan zijn.

Leer van jezelf houden dan heb je hem niet nodig.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:11

Je bent dit niet waard. Zoals ik het zie wil jij een toekomst opbouwen. En met het verleden wat je met deze jongen heb zal je hem nooit 100% kunnen vertrouwen en dat is de basis in de relatie.

Je hoort gelukkig te zijn, te kunnen lachen elkaar op te vrolijken.
Hij heeft je al meerdere keren pijn gedaan en jou eigenlijk als tweede keus genomen.
Je verdient iemand die DIRECT voor jou gaat en niet na een paar misstapjes toch bij jou terecht komt.

Al met al is het jouw eigen keuze, maar zoals je zelf al zegt ben je de telleurstellingen beu. Ik zeg altijd bij twijfel niet doen. En als jij twijfelt of je echt gelukkig met hem wordt en een toekomst op kan bouwen, zou ik als ik jou was een einde maken aan deze relatie en de tijd nemen voor een liefdes relatie.
Je bent nog zo jong en er zijn genoeg jongens die je niet teleur zullen stellen.

Veel succes! Ik snap dat het moeilijk is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:12

Je weet het wel, want als ik je OP zo lees, lees ik niet een gelukkig verhaal van iemand die heel veel van iemand houdt. Ja, misschien van de verkeerde persoon. Lief meisje, ga van jezelf houden. Zie jezelf als iemand die bijzonder is en waardevol en waar ook zo mee omgegaan moet worden. En je bent exclusief!

In een relatie hoor je samen te lachen en als er al gehuild wordt is dit samen of met een arm om je heen. Niet om wat een ander van je wil of wat een ander je aandoet. Dan is er maar 1 optie, rennen, heel hard. Je bent beter af alleen, dan in een relatie waarin je je niet gelukkig voelt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:13

Je bent 16 en da's imo nog veel te jong om te "werken" aan een relatie ;-). Als hij je kopzorgen bezorgt: dumpen die handel :-).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:13

Niet flauw bedoeld, maar je bent nog maar 16. Dan is van 'zielsveel houden' vaak nog geen sprake en al helemaal niet als hij je al 600x bedondert heeft. Je bent echt te jong om je om dit soort dingen druk te maken, je moet gewoon nog lekker doen waar je zin in hebt! Dus als jij je niet meer fijn voelt bij hem, gewoon kappen ermee. Je mist dan eigenlijk niet hem, maar gewoon genegenheid. En dat laatste kun je gelukkig ook bij anderen vinden met de tijd :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:16

Kies ervoor om zijn tweede keus niet te zijn. Idd, je verdient beter en er is ook zo veel beter. Relaties die starten op je twaalfde zijn uiterst zelden voor het leven, je persoonlijkheid verandert het meest in die periode. Je moet niks bewijzen, laat het los en geniet van je jeugd.
Je vertrouwt hem niet en hij behandelt je als speelgoed. Dat is geen basis.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:16

In sommige punten kan je wel mij en men ex zijn :').
Meis laat hem gaan je kan er alleen maar op vooruit gaan en dat heb ik pas na 2 jaar ingezien!

Je mag me altijd pb'en!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:14

Je kan duidelijk niet op hem bouwen en hem vertrouwen, je verdient beter dan iemand die je kopzorgen geeft :(:)

Ik weet hoe lastig het is om los te laten als je nog verliefd bent, maar het is wel het beste voor jezelf.
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:18

Tieneke schreef:
Kies ervoor om zijn tweede keus niet te zijn. Idd, je verdient beter en er is ook zo veel beter. Relaties die starten op je twaalfde zijn uiterst zelden voor het leven, je persoonlijkheid verandert het meest in die periode. Je moet niks bewijzen, laat het los en geniet van je jeugd.
Je vertrouwt hem niet en hij behandelt je als speelgoed. Dat is geen basis.

Amen! Geen enkele relatie is perfect, maar de ups moeten wel afwegen tegen de downs. Anders kom je in een neerwaartse spiraal. Hij waardeert jou duidelijk niet, of heeft dat in het verleden niet gedaan en meid je bent 16. Als jij denkt dat je gelukkiger gaat zijn met iemand anders, ga er lekker voor. Je hoofd zou bij andere dingen moeten zijn dan bij een slecht werkende relatie nu!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:22

lees je eigen post eens door alsof een ander deze geschreven heeft.....

watvoor advies zou jij die persoon dan geven?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:27

Ik snap heel goed dat het moeilijk is om iemand waar je van houdt links te laten liggen. Ook al is het iemand die jou eigenlijk heel veel pijn doet. Maar hoe moeilijk het ook is, je merkt zelf ook wel dat je hier niet gelukkig van wordt. Die nieuwe persoon die je ontmoet hebt, maakt jou veel gelukkiger dat is waar het om gaat toch? J. heeft je heel erg gebruikt, hoe vaak je hem weer een nieuwe kans gaat geven, als hij na 12 keer niet veranderd, zal hij dat na 13 keer ook niet doen..

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:27

Verliefdheid kan voor rare dingen zorgen. Nadat hij voor een ander koos moest het eigenlijk al klaar zijn maar als je zo gek op iemand bent is loslaten moeilijk. Ik ken het.

Ik heb ook na een relatie gedacht dat ik niet meer gelukkig kon worden met een ander. Ik was geobsedeerd Door die jongen en deed er alles voor. Ook hij ging vreemd en zette me aan de kant voor zijn sport enzovoort. Toen we uit elkaar gingen brak mijn hart en belande ik in een depressie. Een paar maand daarna wilde we het weer proberen maar mijn vertrouwen in hem was weg. Moeilijkste beslissing ooit en ik heb er een punt achter gezet. Ik heb al het contact verbroken omdat ik anders wist dat ik toch bij hem terug zou gaan.

Nu bijna 4 jaar later ben ik verloofd en heel gelukkig in mijn relaties. Ook wij hebben up en downs maar ik kan eindelijk weer echt genieten van een relatie zonder me continu druk te maken. Ik kan veel lachen met hem en we kunnen over alles praten. Hij accepteert mijn hobby en is zelf Door mij ook gek op paarden geworden. Voor mij de perfecte man in mijn leven en ik had dit nooit durven dromen nadat mijn relatie met mijn toen 'grote liefde' uitging.

het zal moeilijk zijn maar ik denk dat je zonder hem beter af bent. Ga afleiding zoeken en praat veel met vriendinnen. Ga energie steken in die andere leuke jongen en ik garandeer je dat je hem snel vergeten bent.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:32

Meis, hou van jezelf en kies voor jezelf. Je bent nog jong en er zijn echt leukere jongens op deze aardbodem die je wel waarderen en echt om je geven en je met respect behandelen. Maar behandel nu eerst jezelf met respect en wegwezen daar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:54

Ik las je titel,begon te lezen en stopte nadat je zei hoe oud je was...

16 en dan al relatie problemen? Dan denk ik kom op meid, je hebt je hele jeugd nog voor je! Ga lekker genieten, stappen, feesten, leven, de wereld ontdekken en pik af en toe een graantje mee. Relatie kan je ook nog aan gaan als je volwassen bent en dan bedoel ik niet het moment van 18 worden. En dan kan je nog jaren zat van relatie problemen hebben (al is dat niet de insteek natuurlijk ;) )

Dus hoppa, alles achter je laten ,en wat je ook kiest,kies altijd voor jezelf!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:57

Nu moet ik wel zeggen, was je 35 en had je dezelfde problemen, dan had ik ook wel gezegd "joh, je bent geen 35 jaar geworden om je door zoiets te laten kwetsen" :D . Geen enkele leeftijd verdient zo'n liefde en geen enkele leeftijd zou aan zoiets moeten gaan werken binnen een relatie. Aan je relatie werken doe je aan je kleine minpuntjes, niet aan je hork van een vriend :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:21

Meid, lees je eigen OP door. Je hebt je keuze al gemaakt, nu de knoop nog doorhakken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:53

jij bent een persoon die dichtklapt als iemand een heftige emotie als agressie of boosheid toont(zeg je).
Ik vind dat iedereen naar een persoon opzoek moet gaan die het beste in hem/haar naar boven haalt. die je niet ondersneeuwt(Want dat doet jouw vriend) maar waar jij ook niet overheen loopt.
het evenwicht moet er zijn. Je moet toleranter worden richting elkaar en meer kunnen hebben van elkaar, op een goede manier.

Jouw keuze is al gemaakt lijkt me, niemand wil een vriend die frustreerd, irriteerd waar je bang van wordt.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:40

Als buitenstaander is het heel makkelijker om een keuze voor jou te maken. Als ik dit lees denk ik meteen: ga bij die eerste knul weg! Ook al heb je 5 jaar met hem een relatie, so what? Je blijft bij hem, omdat je gewend bent aan zijn aandacht en zijn doen en laten. Maar of je daar gelukkig van wordt? Zo te lezen niet! Je stoort je aan zijn gedrag en aan zijn doen en laten. Deze jongen is jou niet waard. Hij heeft jou aan het lijntje gehouden door steeds weer met een ander wat te beginnen om vervolgens weer bij jou terug te komen. Jij accepteert dat en dat weet hij.
Ik zou er een punt achter zetten en lekker je ogen openhouden voor andere jongens! Dan ga je zien dat er echt wel veel leukere jongens rondlopen die jou niét bedonderen, die alles voor jou doen en jou zeker in goede handen behandelen.
Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan, dit is ook geen gezonde relatie...

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:11

Vele waren mij voor maar ik wil je een plan van aanpak geven waar ik veel aan heb gehad.

stap 1:
Snij al het contact los indien je samenwoont (wat volgens mij niet zo is?) zoek een andere verblijfplaats
geen whatsapp telefoon email helemaal niks voor minstens 2 weken

Stap 2 (en aan je post zit je hier nu):
De roller coaster, je gaat in deze twee weken continue denken ik wil hem terug en de volgende dag (of minuut zelfs) ik wil bij hem weg.
Laat maar gaan, dit is normaal en wordt vanzelf minder
zoek inderdaad steun bij buitenstaanders, het helpt om te horen dat het inderdaad niet normaal is wat hij vraagt/doet

Stap 2b:
(indien nodig)
Kijk naar jezelf, je bent mooi, knap, talentvol, je kan iedereen krijgen die je wilt.
Ga dit maar (en nog meer positieve complimenten) iedere ochtend en avond tegen jezelf zeggen net zolang tot je het echt gelooft.

Stap 3:
Na ongeveer een week (misschien minder misschien langer)
Is de roller coaster wat gezakt en kan je objectief naar de situatie kijken
kijk naar jezelf: wat vind jij normaal in een relatie, hoe vind jij dat een relatie hoort te zijn?
En kijkend naar de relatie nu, ga je dit volhouden?
ga je dit jaren volhouden dat hij steeds meer eisen stelt en jou wil veranderen?
ben je er overuit dat je indd beter af bent zonder hem.
En dat dit niet zo langer gaat? ga door naar stap 4
(wil je hem nog steeds? ga naar stap 3b)

Stap 3 b
Zoek een rebound!
en zo te zien heb je die al gevonden, ga lekker met hem opstap doe wat je wil.
Je bent niks verplicht aan die ander ook al is het misschien niet officieel uit, jij heb afstand genomen en dus heb je recht om te doen wat jij wil. (ik bedoel dus niet duik met een ander het bed in)
Al helpt dat ook wel O:) maar dan moet je het eerst even officieel uitmaken

Stap 4:
Haal diep adem,
bedenk dat je in deze 2/3 weken zonder hem al veel gelukkiger en rustiger bent geworden dan de 4 jaar met hem.
en zeg officieel voor eeuwig en altijd doei

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:22

Niet moeilijk doen meid, dumpen die zak. En ja zo simpel is het. Uit je verhaal blijkt dat deze relatie al vanaf het eerste begin niets waard is geweest. Niet weglopen, wegrennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:29

Je hoeft jezelf uiteindelijk altijd alleen maar één vraag te stellen:

"Voegt deze relatie iets toe aan mijn leven, of doet hij meer kwaad dan goed?"

Dat eerste: Relatie gewoon houden, maar altijd op blijven letten.

Dat tweede: Dumpen die handel. Je wordt er niet gelukkiger van, waarom zou je er dan mee doorgaan? :)