Tablet naast laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Tablet naast laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 18:21

Goed, met een dikke Acer Aspire R7 in bezit.. kom ik toch tot de conclusie dat ik iets mis in de trein.
Ik moet namelijk, verplichte studiestof, vrij veel pdf-jes lezen. Oke, mijn laptop heeft een tablet functie, maar het ding weegt 2.5kg en is 15.6 inch groot. Die neem je niet snel op schoot in een volle trein. En mijn telefoon is gewoon te klein en te snel leeg.

Nu zoek ik dus eigenlijk een tablet voor in de trein en erbij. Waar ik mijn oog tot nu toe op heb laten vallen:
-Microsoft Surface 2 (64GB, 400 euro)
-iPad Mini (geen idee welke)
Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de Surface, maar misschien zijn er hier anderen die wat kunnen adviseren. Het gaat echt om een tablet voor pdfjes lezen in de trein en internetten als ik daar zin in heb (en als het kan). Het budget is eigenlijk zo rond de 400-500 euro, vind ik meer dan zat. Overigens ben ik niet zo onder de indruk van de Samsung tablets, mijn moeder heeft er een.. Maar nee, liever niet.

Of als iemand een nog goedkopere oplossing heeft voor mij, dat mag natuurlijk ook! :D

8nnemiek

Re: Tablet naast laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:28

Persoonlijk kan ik alleen de ipad aanraden. Echt een fijn ding :) Ik zou echt geen ander merk meer willen. Ipads zijn gewoon heerlijk snel en gebruiksvriendelijk. En de resolutie is echt heel goed waardoor het gewoon heel makkelijk leest.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 18:32

Enige probleem is dat ik niet zo'n Apple fan ben, zeg maar gerust helemaal niet. Maar ik wou hem toch als optie nemen, want hoor er wel veel goede dingen over :j

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:32

Ik heb de samsung galaxy tab 3 10.1 inch.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor school. Maak er aantekeningen op en lees er mn ebooks op die we voor school moeten lezen.
Is licht in gewicht, lange batterij duur en makkelijk in gebruik. Ik vind t heerlijk en hoef nu mijn laptop niet meer mee te sjouwen

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:38

Asus heeft een breed assortiment aan tablets en ze zijn niet heel erg duur. Ik heb zelf een Asus en ebooks en pdf files lezen is geen probleem. Surface heb ik nog geen ervaring mee helaas

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:54

Ik zou voor de Surface gaan!
Compleet met Windows 8 en alle andere dingen zoals Word enzovoort
Heb er zelf 1 voor school en werkt super handig

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 16:50

Ik ben voor de Surface 2 gegaan :) Vandaag binnen gekregen, maar hij is stuk dus kon hem gelijk alweer terug sturen.. _-:(

En dat terwijl ik hem eigenlijk morgen nodig heb..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:52

Ik heb de Samsung Galaxy Tab Pro en dan de 10.1

Véél mooier beeld dan Apple en supersnel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:40

Mooier dan Apple, in welk opzicht? Want de ipad heeft een retina beeldscherm, je ogen kunnen gewoon niet beter dan dat registreren ;) en contrast is een kwestie van instellingen.

Jammer dat hij meteen al stuk is, TS!
Had je nu toch maar de ipad genomen he :P
Nee, komt wel goed :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 20:49

Ik vind het beeld van alle Samsung tablet nou juist niet fijn :+ Wilde absoluut geen Samsung tablet.

Waarschijnlijk een productiefout in mijn Surface -O- Hij herkende de accu niet dus hij laadt dan niet op en ik kreeg elke keer een blue screen of death.. Wel mooi poedersuiker, want ik heb hem echt nodig en zoiets verwacht je niet bij een gloednieuw apparaat.

iPad wordt de opvolger denk ik, of als ik een keer geld te veel heb dan koop ik er nog een iPad bij :')

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:54

De sony experia Z tablet 8-) Mooi dun en die kun je ook nog in de regen en in bad gebruiken :P
echt ideaal vind ik dat ding +:)+ mijn vriend heeft de 1ste versie nu denk ik alweer zo'n 1-1,5? jaar en super tevreden mee :j

[edit] O sorry lees nu pas dat je er vandaag al 1 gekozen hebt :o en balen dat al kapot :\

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:46

Terugsturen de nieuwe en een ipad kopen.
Ik zei het toch :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:57

Ik heb sinds kort de asus T100 transformer book. Is een tablet met volledige windows 8.1 en microsoft office. Je kan hem als tablet gebruiken en als netbook. Ik vind hem ieder geval super handig. Ik gebruik hem ook om veel te lezen want mijn schoolboeken staan erop en syllabi lees ik er ook vanaf. En als ik aantekeningen moet maken tijdens hoorcolleges, klik ik het toetsenbord eraan. Verder gaat de batterij lang mee. :) Ik ben er tot nu toe super blij mee. Bovendien zit het toetsenbord er al bij en hoef je die er niet meer bij te kopen zoals wel bij de surface van microsoft nog moet.

Volgens mij heeft microsoft surface 2 ook geen volledige windows 8.1 maar draait die op windows RT. Daar zijn niet alle apps geschikt voor. (Vriendin heeft de surface 2 gekocht en vond dat wel een min puntje).

Apple producten vind ik gewoon duur. :P