Ik zit nu in 3 havo en het is tijd om te beginnen met nadenken over de profielkeuze..
Wat ik nu heel graag wil, is na mijn havo een goede modeopleiding volgen. Ik ben zelf franstalig opgevoed en half Frans, dus ik zou makkelijk een modeopleiding kunnen volgen in bijv. Parijs, als ik daar een goede school kan vinden.
Het probleem is alleen dat ik graag ook nog rekening wil houden met het feit dat ik ook gewoon ouder word, en straks misschien wel niet meer in de modebranche wil werken.
Toen ik een jaar of 12 was vond ik werken in de mode namelijk niet leuk, en misschien vind ik dat over een paar jaar wel weer.. Je weet het nooit.
Ik heb vanmiddag met school een profielkeuzetest gedaan, en thuis nog 2, en CM springt er duidelijk uit. Dit hoeft opzich geen probleem te zijn, maar ik ben gigantisch slecht in wiskunde, natuur-/scheikunde en dat soort dingen. Wiskunde B gaat volgens mij dus ook echt niet werken voor mij, en dat vind ik nogal vervelend aangezien ik de beroepen die overblijven echt niet leuk en interessant vind.. Ik vind mode heel erg leuk, en ik ben erg goed in talen/niet-exacte vakken, maar ik heb geen talent voor bijv. beeldhouwen, en leraar is ook totaal niets voor mij.
Begrijp me niet verkeerd, maatschappelijk werkers, beeldhouwers en bibliothecarissen zijn ook leuk/fijn/nodig, maar het is gewoon niet mijn ding.
Ik voel me veel meer aangetrokken tot management-gerelateerde beroepen.
Ik hoop dat ik niet overkom als 'uit de hoogte'. Het is echt dat ik de beroepen die aangeboden worden binnen CM niet leuk vind, en liever een minder creatieve of sociale functie wil hebben, als het geen mode wordt.
Ik hoop dat iemand een idee heeft van wat ik kan doen om toch zo'n soort opleiding te volgen mocht het niet lukken met mode.
Op dit soort momenten baal ik nogal dat ik geen vwo meer doe..

Ik hoop dat iemand een tip heeft of hier zijn ervaring wil delen. Ik heb de zoekfunctie even gebruikt om te zoeken of er al een topic was hierover, maar ik heb even niets kunnen vinden.
CM is juist zonder alle exacten vakken he, volgens mij ideaal in jouw geval toch?