Graag, maar wat als dat niet gaat?!
Nou om even een beeld te schetsen. Ik woon sinds 1,5 op mezelf in het centrum van de stad waar ik ook werk. Ik werk in een dierenspeciaalzaak en na 8 jaar zijn er natuurlijk altijd wel mensen die je gaat herkennen, vaste klanten enzovoorts. Sinds n maand of vier schat ik heb ik een nieuwe buurvrouw gekregen. We wonen in een oud pand en haar appartement zit niet direct met het mijne verbonden, haar trappenhuis loopt echter wel buitenom het pand langs mijn slaapkamer raam.
Sinds enige tijd is er ook een regel die kleine huisdieren toestaat, dit was voorheen niet zo. (Dat maakte mijn konijn destijds illegaal
maar dat doet er nu niet toe) Ze heeft een teckeltje, leuk hondje maar oh zo vervelend! Ik heb veel overlast van haar nachtelijke thuis komen en dan niet zachtzinnig de trap op lopen. Soms lijkt het wel een kudde olifanten.. Ook blaft haar hond regelmatig als ze weg is, en dat is ze nogal vaak. Normaal zeg je tegen je buren, 'goh ik heb wat overlast'. Laat het nu net zo zijn dat zij en haar familie ook klanten op mijn werk zijn. Dus mijn vraag, hoe pak ik dit aan. Zonder haar voor de kop te stoten en zonder dat het mijn werkplek negatief beïnvloed? Het is geen makkelijk persoontje en kan volgens mij best wel een poedersuiker wijf zijn
Normaal vindt ik dat niet erg, ik sta m'n mannetje wel. Maar nu moet ik het doen met mijn werk in mijn achterhoofd natuurlijk. Het laatst wat ik wil is slechte mondelinge reclame. Ik hik hier al een tijdje tegen aan, en wil ook niet zo kinderachtig zijn om meteen naar de huurbaas te stappen.
Dus... Brand maar los! Tips & ideeën zijn meer dan welkom!

)