Wat had/doe jij aan bij een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Wat had/doe jij aan bij een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:28

Hallo dames!

Ik heb over enkele maanden een bruiloft.
Nu ben ik al aan het kijken naar kleding, maar wát een drama.
Internet al afgezocht naar mooie jurken, maar net niet waar ik van zeg: 'JA! Dat is het!'

Barst los, wat hadden jullie aan?
Of, wat trekken jullie aan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:30

Ben je dag gast of avondgast? Is er een kledingvoorschrift? Hoe is het aanstaande koppel zelf? Zijn ze gesteld op protocol of zijn ze 'kom zoals je zelf bent' ?
Ben je zelf een 'jurken en (hoge) hakken mens' of liever een broek?
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 16-09-14 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:30

Van wie heb je bruiloft?
Wanneer is de bruiloft?

Ik had begin juli 2013 bruiloft van mijn zus. Ik had dit:
Afbeelding
Rechts ben ik :).
Vrolijk jurkje met hempje en pumps. Toen we gingen dansen 's avonds heb ik bolero uitgedaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:32

Nou, ik heb niet echt een bruiloft in de planning staan of zo. Ja, volgend jaar m'n beste vriendin, maar dat duurt nog eeuwen.

Maar als ik theoretisch aankomend weekend een bruiloft zou hebben en het is dit prachtige weer, dan zou ik mijn 50's halter May Day swingdress aandoen :).

Afbeelding

Deze dus :). Ik heb er een bolero bij die er mooi over past, mocht het kouder worden.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 16-09-14 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:34

Ik heb afgelopen maand twee bruiloften gehad.
Bij beide bruiloften een jurkje aangedaan, met mooie panty en leuke sandaaltjes.

Afbeelding

dit: ik ben de middelste, gewoon leuke kleurtjes voor een bruiloft

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 20:37

MamaMiesje schreef:
Ben je dag gast of avondgast? Is er een kledingvoorschrift? Hoe is het aanstaande koppel zelf? Zijn ze gesteld op protocol of zijn ze 'kom zoals je zelf bent' ?
Ben je zelf een 'jurken en (hoge) hakken mens' of liever een broek?

1 Een hele dag
2 Is er niet
3/4 als het maar netjes is!
5 ik hou van jurken op zo'n feest! Jumpsuit is ook mooi. Hakken wil ik sowieso aan, moet er wel eerst op leren lopen. Maar dat had ik al wel bedacht.

MamaMiesje

Re: Wat had/doe jij aan bij een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:43

Als je het leuk vindt om je eens lekker op te dirken, dan zou ik voor een echt feestelijke jurk gaan van een 'rijke' stof; dus iets wat glimt of een glitter heeft. Een simpel katoentje maakt het meer tot een leuk zomerjurkje, dan een feestjurk vind ik zelf.
Kies een kleur die jou complimenteert, kies een model en een soort stof dat jouw figuur flatteert.

Als het even kan, kies je de jurk zó dat hij met sieraden, bijpassende handtas/schoenen/colbert or whatever helemaal dressed up is, maar ook nog leuk te dragen is zonder de accessoires.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:50

Ik draag ook alleen maar jurken op een bruiloft, heb er deze zomer drie gehad en al die mensen kenden elkaar, dus dat was drie verschillende jurken kopen :P

Ik raad je aan om brede hakken te kopen met stevige bandjes, dan hoef je niet zo erg te wennen en ziet het er toch leuk uit!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:54

Vorig jaar een bruiloft gehad en had deze jurk aan: Jurk kwam tot de enkels, dit op verzoek van de bruid.
Afbeelding

Deze zaterdag heb ik weer een bruiloft en doe deze jurk aan: http://nelly.com/nl/kleding-voor-haar/k ... 17560-286/
Heb er een beige blazer bij, voor als het koud is, en doe waarschijnlijk zwarte doorschijnende pantys bij en zwarte pumps :)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:01

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:03

Een zwart jurkje met roomwitte verticale streep en strik. Met een kleurrijke ketting/panty eronder :)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:08

Was ik in ieder geval niet de enige die moeite had om wat te vinden, inderdaad een DRAMA. Niks leuks. Heb dan als extra moeilijkheid nog een baby die borstvoeding krijgt, dus het moest een outfit zijn waar in ik makkelijk kon flashen en niet te strak om mijn zwangerschap-leftovers. Maar het is geworden: een beetje aparte witte top en een (uiteindelijk zelfgemaakte) zwarte lange tutu/tule rok; en beetje aangekleed met sieraden en leuke hakken. Geen foto, sorry.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:26

Ja, ik heb dan wel een budget.. En ik wik een leuke kleur en geen zwart of wit. En nog meer eisen. Wist zelf niet dat ik zo kritisch was..

Ik vond deze ook wel leuk.. Alleen weet niet of ze die ook gewoon in een winkel hebben. Wil namelijk wel passen voordat ik iets koop :o
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/6 ... shionchick

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:33

Top vintage is een hele fijne en betrouwbare webwinkel met goede maatomschrijvingen per artikel. Hoef je niet huiverig voor te zijn :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:40

Leuke jurk ts!

Ik zweer bij Karen Millen voor dit soort gelegenheden . Past altijd, daarom check ik ook Marktplaats op dit merk voordat ik iets nieuw koop. Vorige maand kwam ik daar deze beauty tegen voor een leuke prijs: http://www.asos.com/Karen-Millen/Karen- ... gridsize=3. Gekocht voor een bruiloft, maar kan ook prima naar kantoor.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:53

Ik heb afgelopen weekend een bruiloft gehad. Mijn neef ging trouwen. Ik had deze jurk aan, met een blauwe rok. De jurk viel bij mij overigens wel over mijn knieeen.
Afbeelding

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:54

M_i_R schreef:
Top vintage is een hele fijne en betrouwbare webwinkel met goede maatomschrijvingen per artikel. Hoef je niet huiverig voor te zijn :)

Dit inderdaad, de maattabel klopt in mijn ervaring altijd :). Dus nog nooit hoeven terugsturen omdat het niet paste.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:59

@San87: wat een geweldige jurk zeg :D !

JCDJK schreef:
Ja, ik heb dan wel een budget.. En ik wik een leuke kleur en geen zwart of wit. En nog meer eisen. Wist zelf niet dat ik zo kritisch was..

Ik vond deze ook wel leuk.. Alleen weet niet of ze die ook gewoon in een winkel hebben. Wil namelijk wel passen voordat ik iets koop :o
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/6 ... shionchick

De jurk die ik afgelopen juni naar een bruiloft aanhad (dit was de mijne), is van hetzelfde merk geloof ik. Dat merk verkopen ze iig bij Zalando, misschien hebben ze daar deze ook wel, dan zou je hem daar kunnen bestellen en proberen en is het niks kan je het weer terug sturen.

Die hakken kon ik overigens echt niet lang aanhouden. Na de kerkdienst heb ik het al opgegeven en ben verder gegaan op mijn comfi ballerina's :+

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:04

Voor een feestjurk kan ik meestal wel slagen bij Steps. Wel echt de winkel in en gewoon gaan passen, komen vaak verrassende plaatjes uit.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:28

Ik heb vrijdag een bruiloft van mijn broer.
Eerst lang gezocht na een leuk jurkje, maar ik kon niet vinden wat ik in mijn hoofd had.
Heb uiteindelijk een blauw/zwarte broek
http://i1.adis.ws/i/wehkamp/380681_pb_01?$pdp616x616$
Met witte top en blauwe blazer, daar onder dichte pumps (heeft dat een naam?)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 16:55

M_i_R schreef:

Heb je daar al eens iets weg?
Ik heb zonet nog even gekeken. Het ziet er erg betrouwbaar uit en krijg er geen raar gevoel bij.. Maar omdat ik het nog nooit gedaan heb, bij hun iets besteld, ben ik altijd een beetje voorzichtig. Vooral omdat die jurk ook over de €100 is..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:08

Ik heb er inmiddels vijf keer wat besteld :). Echt een hele correcte webwinkel.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:21

Jazeker heeeeeel vaak :D Top vintage addict hier. Ook dure dingen en er is werkelijk nog nooit wat fout gegaan. ook retourneren gaat erg netjes, al is dat vaker nodig omdat ik echt teveel heb besteld en ik niet alles mag houden van mezelf dan dat het niet past. Maar qua kleuren moet je het soms even op je huid zien of het staat of niet.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:52

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:34

Ik vind het altijd heel leuk om op sjiek te gaan, dus in een jurkje en op hakken. Steps is altijd een fijne optie, maar De Galazaak heeft ook mooie jurkjes. Vaak nog net iets sjieker, maar ben daar laatst geslaagd voor een jurkje die ik, met een ander jasje, ook voor meer casual aan kan. www.degalazaak.nl