Ik wou laatst de sims 2 weer eens spelen, maar mijn laptop is de jongste niet meer en ik kreeg deze melding:
Geen met DirextX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer, zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. het programma word nu afgesloten.
Ik ben op dit gebied echt een leek, hoe kom ik erachter wat voor een grafische kaart ik nu heb, en welke wel goed is voor mijn computer? wat kost zoiets, en is het dat nog waard aangezien de laptop al wat ouder is ?
Meestal heb je een stickertje op je laptop staan met wat voor grafische kaart je hebt. Daarnaast is DirextX gratis te downloaden via internet, je mist misschien alleen maar dat programma.
Verder kan ik je zo op afstand ook niet helpen, ik ben ook absoluut geen expert.
http://support.amd.com/en-us/download Probeer even AutoDetect en installeer eventueel drivers. Heb je de Sims 2 eerder kunnen spelen op deze laptop? Jouw grafische kaart is, als het goed is, gewoon compatibel met DirectX
Edit: Handmatig zoeken naar drivers kan ook. Integrated Motherboard Graphics > Radeon Xpress Series > Radeon Xpress 1150 > jouw besturingssysteem
ik heb alles ingevoerd en nu komen er 2 dingen uit die ik kan downloaden, neem aan allebei ??
BarryPlopper
Geplaatst: 16-09-14 20:28
AMD catalyst control center zou voldoende moeten zijn
het kan best zijn dat windows 7 de drivers niet automatisch mee geinstalleert heeft
Ghostattack
Geplaatst: 16-09-14 20:30
Ja, dan zit het probleem in de drivers. Inderdaad even beiden downloaden en dan opnieuw de Sims proberen. Ik ben van Windows 8 terug naar Windows 7 gegaan, waardoor er ook problemen met mijn drivers waren.. (mijn probleem was alleen groter, waardoor ik mijn hele grafische kaart heb moeten programmeren ín een of ander bestandje zodat ik de driver wél kon installeren, hij herkende hem gewoon niet )