Vanochtend belde ik mijn zorgverzekering met de vraag of een spiraaltje vergoed werd. En zoja of dit uit het eigen risico kwam.
Hier kreeg ik een naar mijn mening vreemd antwoord op, dus besloot ik een mail te sturen om te controleren of ik het nou goed begrepen had.
Nou bleek dus dat ik het goed begrepen had. Maar dit lijkt mij toch wat krom. Dit kreeg ik terug van mijn zorg verzekering.
Citaat:Het plaatsen van een spiraaltje bij de huisarts wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Huisartskosten zijn vrijgesteld van het eigen risico.
Tot 21 jaar wordt anticonceptie vergoed vanuit de basisverzekering. U moet er rekening mee houden dat deze kosten verrekend worden met eventueel openstaand eigen risico. Mocht er een eigen bijdrage op het anticonceptiemiddel zitten, moet dit door u zelf betaald worden.
Vanaf 21 jaar wordt anticonceptie vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Mocht er een eigen bijdrage op het anticonceptiemiddel zitten, moet dit door u zelf betaald worden. Kosten die vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering, worden niet verrekend met het eigen risico.
Ik laat hem plaatsen bij de huisarts dus daar heb ik geen kosten aan. Maar nu komt het, Wanneer ik hem nu zou laten zetten kost hij me 170 euro ong. (kosten van de spiraal). Maar vanaf mijn 21ste (over een paar maanden). Is hij volledig vergoed.
Maar ik ben nu ook al aanvullend verzekerd (100% anticonceptie dekking) waarom zou ik hem nu dan toch moeten betalen? Ik betaal toch al voor mijn aanvullende verzekering?!
Overigens kan het best nog die paar maanden wachten. Maar ik vind het vooral zo vreemd...
Iemand die dit wel begrijpt?
.