Voor het vak maatschappijwetenschappen moet ik een visie schrijven over wat ik vind van de mensen in onze samenleving en over de maatschappij. Het gaat er vooral om dat ik dit goed kan beargumenteren. Aangezien ik nu in mijn examenjaar, 5 HAVO zit telt dit best zwaar mee. Per onderdeel moet ik 1 pagina schrijven maar ik weet mijn god niet hoe te beginnen. Ik vind zoveel over de mens dat ik eigenlijk niet weet wat ik er nou precies van vind.
Daarom is mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie van de mens? Vinden jullie ze sociaal, asociaal, egoïstisch, ijdel, noem maar op. Het gaat natuurlijk over de mens in het algemeen.
Ditzelfde geld voor de maatschappij, dit mag ik ook in verschillende onderwerpen verdelen. Bijvoorbeeld wat er van het drugsbeleid wordt gevonden en dergelijke.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie mijn werk gaan zitten doen maar ik ben benieuwd naar jullie meningen en wie weet haal ik er goede ideeën uit.
Alvast bedankt!
Nu lijkt het net of je van ons wilt weten wat wij van de mens en maatschappij vinden zodat je dat kan gebruiken voor je opdracht