Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maximuss schreef:Je hoeft jezelf maar een vraag te stellen: waarom zou iemand in jouw idee moeten investeren?

luf_horses schreef:De Kamer van Koophandel organiseert regelmatig startersbijeenkomsten. Naast dat dit sowieso wel handig is, kun je daar misschien netwerken?
Verder zijn er ook bedrijven die volledige ondernemingsplannen op maat maken, dat is ook altijd een optie. Geld kun je binnenhalen via Kickstarter of een andere crowdfundingsite. In deze tijd is het, afhankelijk van de grootte, helemaal niet zo moeilijk zelf de zakelijke kant te regelen. Laatst stuitte ik op een forum voor ondernemers: http://www.higherlevel.nl geloof ik.
Als je echt op zoek bent naar een stille vennoot, dus een vennoot die alleen geld inlegt zul je een propositie moeten maken met een verwacht rendement etc. Wellicht is het in jouw situatie handiger om los van elkaar een financier en een tweede beherende vennoot te zoeken?
Ik ben wel benieuwd naar je idee, maar heb geen bergen geld klaar liggen.
Edit: Ik zie dat je zelf bedrijfskunde studeert. Is het geen idee met een van je medestudenten samen te werken?
Bedenk wel dat je in de ogen van investeerders nog niks bewezen hebt en het financiele vooruitzicht voor een investeerder in de paardenmarkt ook niet erg hoog is.
Of haal ze eruit.