Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ik krijg wel een beetje het idee dat je wat overdrijft met het volkleuren en slaan tegen de lamp. Per ongeluk een streepje op de vloer, of de lamp aantikken omdat je dan heel groot bent, dat deden wij vroeger ook wel.
Maar wij maakten er nooit echt misbruik van en gingen gewoon met de snoeptrommel op schoot tekenfilmpjes kijken
Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar toen wij klein waren werden we bij opa en oma altijd volgepropt met koek, snoep, suiker etc etc. Dat ik altijd wagenziek werd in de auto en dan alles eruit gooide, daar had mijn oma geen boodschap aan: 'want oma's zijn er om te verwennen.'

waar gaat dat over?
. 
) Rapperijder schreef:Zei mijn moeder gisteren tegen me tijdens een discussie over mijn dochtertje (bijna 2).
Een opmerking van mij dat ik niet meer wilde dat zij mijn dochter zomaar alles toelaten wanneer ze bij mij thuis op bezoek zijn is ontaard in een vreselijke discussie. Als mij ouders komen heeft mijn dochter altijd een geweldige dag maar aan het eind ben ik totaal uitgeput en ziet mijn huis eruit of er een speelgoedbom ontploft is.
Alles mag ze van haar opa en oma. Mijn vader tilt haar zelfs op zodat ze tegen de lampenkappen kan slaan als ze dat vraagt, en ze mag van hem zijn kopje van mijn goeie servies (normaal drinkt ze uit plastic ikea-spul) vastpakken om ermee te spelen. Wil ze verven of kleuren? Dat mag altijd, waar ze maar wil, ook naast het plastic zeil. Als ik zeg dat het niet mag ben ik zogezegd te streng. Zij beweren dat ik die dingen als kind ook allemaal mocht van hen, en dat ik gewoon moet meelachen en achteraf de rommel opruimen.
Mijn ouders zijn van mening dat grenzen stellen en opvoeden hun taak niet is, dat zij alleen maar moeten genieten van hun kleinkind. Als dat in mijn huis niet mag willen ze liever niet meer komen. Ik ben sprakeloos. Is het nou echt normaal dat voor een peuter alle regels in huis ophouden te bestaan zodra opa en oma binnenstappen?