Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:43

Warboel, jouw verhaal onthult een bijkomend voordeel van hoorn spelen. Overal willen ze je graag hebben (ervanuitgaande dat je niet al te belabberd speelt natuurlijk) en je hebt altijd de leuke partijen omdat je niet hoeft te delen i.v.m. (te) grote bezetting :)

Ik heb ook eens de luxe gehad om in een harmonie te spelen waar we 6 (!!) goede hoornisten hadden en 5 trombones en 2 Baritons. Wat klonk dat toch waanzinnig mooi in bepaalde partijen. Ik krijg weer kippenvel als ik er aan denk.

Zijn er hier overigens meer mensen die ontzettend aangegrepen kunnen worden door bepaalde klanken of muziek? Tot aan het kippenvel toe zeg maar?

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 22:07

Chakkie17 schreef:
Warboel, jouw verhaal onthult een bijkomend voordeel van hoorn spelen. Overal willen ze je graag hebben (ervanuitgaande dat je niet al te belabberd speelt natuurlijk) en je hebt altijd de leuke partijen omdat je niet hoeft te delen i.v.m. (te) grote bezetting :)

Ik heb ook eens de luxe gehad om in een harmonie te spelen waar we 6 (!!) goede hoornisten hadden en 5 trombones en 2 Baritons. Wat klonk dat toch waanzinnig mooi in bepaalde partijen. Ik krijg weer kippenvel als ik er aan denk.

Zijn er hier overigens meer mensen die ontzettend aangegrepen kunnen worden door bepaalde klanken of muziek? Tot aan het kippenvel toe zeg maar?



Jazeker!




Bovenstaand filmpje, en dan vooral het moment dat alle korpsen inzetten na de bagpipes. Heerlijk was dat!
Kan er naar blijven luisteren. (Jongetje die de solo speelt was op dat moment 8 jaar oud <3 en heeft dit jaar als 13 jarige weer de solo gespeeld)

lideli

Berichten: 2445
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:36

Ik speel ook f hoorn :)
Een jaar of wat geleden zaten we met z'n 4'en en 1 es hoorn. Nu wisselt het, maar zitten we met concerten bijna altijd met 3 f'en en 1 es. Behoorlijk luxe dus.

Ik kan ook echt enorm genieten, van het spelen in een orkest. Samen muziek maken, heeft voor mij echt wel iets magisch

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:06

Ik kan ook echt geroerd zijn Door muziek (maken).

PotC hebben wij ook gespeeld ja. Ik ben blij dat het steeds minder napikken is.
Wij hebben een sectie van 3 dames op de F hoorn, verder met concerten vaak nog 1 of 2 gast muzikanten erbij.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:48

Indrukwekkend filmpje Carr_friesje! Ik zal eens een van de stukken opzoeken waar ik zo'n kippenvel van krijg.

Ik heb afgelopen jaar trouwens tijdens Bevrijdingsdag in Wageningen kennisgemaakt met een band waar ik ook onwijs van onder de indruk was; Band of Liberation. Super leuke groep, maar het was vooral het repertoire en het spel wat meteen mijn aandacht trok.

Ze hebben me toen nog uitgenodigd om eens te komen spelen, maar dat is er eigenlijk niet meer van gekomen.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:51

Bij mij is dit stuk op moment zo indrukwekkend, alhoewel dat misschien een motief heeft omdat ik een beetje gevoelig ben voor dit onderwerp door omstandigheden.




Overigens ben ik een echte Hans Zimmer fan O:)

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:33

Prachtig stuk the pacific, mooie hoorns :)
Speel jij in een symfonie orkest dan? Ben wel benieuwd naar de fanfare/harmonie bewerking.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:35

Ik heb in een symphonie en een harmonie gespeeld. Op moment speel ik alleen nog voor mijzelf en af en toe met een oud collega van mijn pa (professioneel hoornis van het voormalige Nederlands Balletorkest, wat nu Holland Symphonia heet).

Ik weet dat er bewerkingen zijn voor harmonie orkesten, maar ik zou zo snel niet eentje weten die ik echt goed vindt. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik toen van harmonie overgestapt ben naar symphonie. Bij de symphonie speelden we originele (volledige) stukken.

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:17

Wat leuk dat je die filmpjes post carr_friesje! Ahja, die ken ik wel, dat is mijn leraar haha :D

Ik vind de muziek van Hans Zimmer ook erg mooi :j en ja, ik kan ook erg aangegrepen worden door muziek, bij sommige stukken krijg ik gewoon bij elke kwartnoot weer een vlaag kippenvel :D

Gaan er nog mensen naar taptoe Groningen? Ikzelf zal daar niet meespelen in onze show (helaas is onze 2e show niet geboekt), maar de finale misschien wel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:19

Wanneer is dat ook nog maar Maartje?
Ik ben heel wat jaren wel geweest, maar nu ook alweer een aantal jaren niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 13:21

Oh ik zie het al, 8 november. Dan hebben wij zelf volgens mij een tryout, dus dan kan ik niet.
Mijn ouders gaan wel al jaren en de laatste jaren pas ik op die avond dan op hun hond :+

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 14:49

Wij lopen vandaag mee in de Bloemencorso in Winkel! 3 rondjes, echt een marathon voor je gevoel! We hebben er nu 2 opzitten en zijn bijna 2 uur bezig. Constant spelen, dus echt zwaar vermoeiend, want de dweilband telt vandaag wel een heuse 9 man :+

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:01

Succes ff nog warboel!

Geen taptoe hier.

__Maartje
Berichten: 425
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:27

Jammer Sakkia!

Poeh Warboel, klinkt zwaar! Verder alles goed gegaan?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:26

Zijn jullie allemaal druk met studeren? :D

Ik heb zojuist een bod uitgebracht op een silent brass. Ik zag er zowaar eentje voorbij komen op mp, dat gebeurt eigenlijk nooit en nieuw zijn die dingen me toch met ff te duur.
Zo kan ik straks hopelijk gewoon studeren wanneer ik wil (met 2 kleine kids en alle buren met kleine kids moet ik er toch maar eens aan). Ik hoop dat ik hem heb :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:28

Oh ik wil ook een Silent brass!

Wat speelde jij ook alweer?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:41

Hoorn. En die zijn nieuw gewoon bijna 200 euro :n Dat gaat hem niet worden :o

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:03

Ik lees vooral mee.

Ons harmonie orkest heeft 4 hoorns.
Erg mooi geluid komt eruit.

Ik hoop binnenkort een bariton saxofoon te mogen spelen in mijn sax kwartet.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:09

Oh, dat vind ik één van de leukste instrumenten, doet me altijd aan de Muppets denken, maar dat komt doordat we dat toen uitgevoerd hebben en de baritonsax de dikke PEEEEEEEp aan het einde deed :+

En de Silent Brass is voor mij, joepie :D Kan ik weer lekker aan de studie straks op elke door mij gewenst tijdstip :x

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:46

Wij zijn weer bezig met nieuwe muziek uitzoeken voor ons voorjaarsconcert. Dit jaar is het thema Guilty Pleasures :+ Dus elk lid heeft zijn of haar Guilty Pleasure op mogen geven.
We hebben nu een Michael Jackson medley, James Bond medley en Non Non Rien n'a Changé.
En we gaan sowieso nog Stop! van de Spice Girls, een K3 Medley en Bohemian Rhapsody van Queen bestellen.
Waarschijnlijk ook nog wel een echte Nederlandstalige meezinger. :')

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:53

Kopen jullie altijd alle muziek zelf of lenen jullie ook wel eens van andere korpsen? Dat doen wij namelijk wel. Scheelt enorm in de kosten namelijk, volledige set muziek is namelijk best duur.

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:10

Warboel wat een leuke gemixte muziek.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 16:16

Lenen doen we eigenlijk niet meer. Vroeger wel, nu niet meer... Geen idee waarom niet eigenlijk, ik zit nu 2 jaar in de muziek commissie en daar hebben we het eigenlijk nooit over :P Zal het eens navragen.
Onze dirigent schrijft zelf wel muziek ook dus dat drukt de kosten ook vaak wel!

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:06

Bohemian Rhapsody spelen wij nu ook, wel een leuk stuk. Wij lenen soms wel muziek, hebben een aantal vaste verenigingen waar we muziek van lenen en zij van ons.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Nog meer muzikanten van muziekkorpsen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:27

Hier dito en soms kopen we wat nieuw...
Michael Jackson hebben wij ook (leuke hoorn partij!)