Op zoek naar dé tas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Op zoek naar dé tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:04

Na 2 weken op de universiteit ben ik tot de conclusie gekomen dat geen van de twee tassen die ik heb voldoen :+

De ene tas heeft geen schouderband, dus dat draagt gewoon niet fijn. Plus dat het maar 1 groot vak is en dan ben ik dus telkens alles kwijt _O- Ik blijf verliefd op de tas, dus ik zal hem wel voor andere doeleinden gebruiken. De tweede tas is gewoon de laptoptas, alleen tja.. Weinig ruimte, dus moet ik keuzes maken: Of minder eten mee en verhongeren of de oplader thuis laten.

Nu ben ik dus opzoek naar een tas met de volgende eisen:
-Laptop van 15.6 inch moet erin kunnen (incl muis en oplader)
-Meerdere vakken, liefst met rits
-Plek voor boeken/papieren/etui etc.
-Genoeg plek voor eten zodat het niet extreem geplet wordt
-Prijs is in principe no prob, maar het moet ook weer niet over the top gaan
-Liever een schoudertas dan een rugzak, maar maakt in principe niet veel uit

Ik hou absoluut niet van tuttig/modeshit etc. Ik wil graag een stoere, maar degelijke tas. De cowboysbag valt af omdat ik deze te zwaar vind, daarbij vind ik het sowieso niet echt een leuke tas voor mijn stijl en hij is erg duur.
Dit is meer mijn stijl: http://www.large.nl/banned-studds-handtas/art_265308/

Iemand die mij kan helpen? -O-

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:03

Ik had een belkin tas met dezelfde problemen als jij noemt. Een rugtas kan vaak veel meer in, en vond ik zelf ook veeeel chiller voor m'n rug, maar ik heb toen ooit bij Action? ofzo een redelijk ruime schoudertas gekocht. Een die je helemaal kon open ritsen ipv alleen de bovenkant en een deel van de zijkant, dat scheelt misschien ook..

Edit: Het 'merk' is Anne O'Leary. Volgensmij heb ik deze http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... ousPage=lr maar dan met patroontje.
Laatst bijgewerkt door imd op 15-09-14 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Re: Op zoek naar dé tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:10

Wel een rugzak: Dakine. Hebben ze in 100 kleuren en maten. Ik heb een kleintje (zit niet meer op school) en vind het een ideaal ding.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:03

Zo'n soort laptoptas heb ik nu, maar toch kan ik daar niet alles in kwijt. Ik ben niet zo van de rugzakken, maar als dat echt dé oplossing is, dan maakt het niet uit :)

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:37

Ik heb zelf ook aan het begin van het jaar gezocht naar een goede tas. Ik heb een jaar lang met een schoudertas gelopen en dat beviel mij absoluut niet. Een groot gewicht op een schouder is gewoon niet goed. Doet pijn en het is niet goed voor je houding als je tas zwaar is.
Dit jaar dus opzoek gegaan naar een degelijke rugtas met veel vakken maar niet te groot aangezien ik petit ben. Uiteindelijk na een zoektocht uitgekomen bij de Dakine Mission. Hier pas mijn laptop (14 inch) in, een aantal boeken, oplader, eten en de tas heeft wen organiservak zodat je geen etui meehoeft.
Er zijn meerdere modellen die vergelijkbaar zijn met deze tas. Ik heb voor deze gekozen omdat deze ook boardstraps heeft en kan ik dus mijn board meenemen.
Je kan ook kijken bij bijv. The nort face.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:39

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:42

Heb zelf voor mijn opleiding verpleegkunde cowboysbag the bag aangeschaft. 15.6 inch laptop past met gemak en ruim ruimte voor nog zat boeken daar naast. Tevens erg goede verhalen gehoord over de kwaliteit, heb hem zelf pas 2 weken dus dat is nog lastig oordelen

En vind m ook mooi :)

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:46

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:54

Zo'n soort cowboysbag heeft mijn zusje ook van de markt! Super fijn ding! Dat ik hem zelf oom wil halen!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:59

Converse!!
Ik heb nu een schouder model ben er super bij mee 1 groot vak 4 kleine en in t grote vak plek voor je laptop

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:27

Ik heb een laptoptas van Belkin en daar past bij mij alles in principe in (laptop, evt. een paar boeken, portemonnee, flesje water, brillenkoker, etui, adapter, deo). Als ik m'n laptop niet mee hoef te nemen naar de uni, gebruik ik eigenlijk standaard gewoon m'n Eastpak; nadat m'n fancy tassen het gingen begeven door de boeken die ik meenam, ben ik maar weer gewoon overgestapt op praktisch, hoewel ik het niet erg vind om met een milkshake-drinkende eekhoorn op m'n rug rond te wandelen. :))

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:31

Een eastpack? Of iets in die richting? Heeft alleen niet zoveel vakken, wel erg groot, dus kan genoeg in mee en is er ook in schoudertasvorm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:32

Een rugtas van het merk Herschel :))

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:43

Eastpak heeft speciale rugzakken en tassen voor laptops van 15,6". Ik ben ze tegengekomen toen ik zelf voor een nieuwe rugzak ging kijken. Ik ben voor een Converse gegaan, rugzak, maar ik heb maar een laptop van 13", een veel grotere zou hier niet ingaan. In het verleden heb ik ook een schoudertas van Converse gehad en daar was ik ook heel tevreden over. Alleen vind ik een rugzak handiger als je boeken en een laptop moet meenemen, dat draagt handiger

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:47

Ik ben sinds ik mijn laptop meeneem van de schoudertas afgestapt, ik liep op den duur helemaal scheef door het gewicht :=
Toen ben ik online gaan kijken en heb ik een Dakine 56L (kan ook 50 zijn, of verder richting 60) tas gekocht. Het is een méga tas, dat wel, maar door de juiste draagvorm heb je helemaal niet zoveel last van het gewicht. Apart vak voor laptop, dan een groot vak (boeken e.d) een sleutelvak, een iets kleiner vak voor pennen, portemonnee, muis, noem maar op en voorop zit een vakje met koeltasvoering waar je je lunch in mee kan nemen. Ideaal, want je hele tas gaat niet naar je lunch meuren. En als je eten of drinken lekt kun je het vakje met een doekje schoonmaken omdat de binnenkant plastick is.
Ik hóú van deze rugtas, ik heb hem gevonden via beslist.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 00:18

al aan eastpak gedacht? ik was er in het begin niet zo voor te vinden, want iedereen had toendertijd een eastpak rugzak, maar uiteindelijk ben ik gevallen voor een schoudertas en dat ding is blijkbaar onverwoestbaar, want die leeft nog steeds.
ik had ongeveer dit type: http://www.eastpak.com/be-nl/delegate-i ... -bl-1.html
(is wel al gemakkelijk 10 jaar geleden, dus model is iets aangepast)
2 grote vakken in het midden (17 inch laptop paste er gemakkelijk in) + een kleinere afgesloten met rits. vooraan 2 kleinere vakken voor bijvoorbeeld pennenzak en oplader, zak met rits in de flap (stak ik altijd mijn eten in, doordat het in de flap zit, werd niet alles geplet tussen mijn boeken) en nog een zak achteraan voor een cursusblok of iets dergelijks wat je vaak en snel nodig hebt. Bovendien had je over het middendeel een rits waardoor je op dagen dat je veel moet mee nemen de potentiële inhoud van je tas kan verdubbelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:36

Dakine <3 die van mij heb ik al jaren, ziet er nog uit als nieuw en draagt heerlijk.
Hebben ze ook schoudertassen van. M'n moeder heeft die, mooi ruim ook :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:41

Neem een rugzak, zo veel beter voor je lichaam en je kunt er ook nog eens stukken mee lopen en fietsen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:06

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:29

Ik heb de schoudertas van converse, goede degelijke tas. Prijs vind ik nog relatief meevallen.

Ik draag er 3 wetboeken in mee, gaat perfect.