Ik heb dringend iemand nodig die zijn of haar eerlijke mening over deze situatie wilt geven.
(Ik woon wel in België voor alle duidelijkheid

Ik ga binnenkort voor mijn 1e jaar bachelor in de Ergotherapie in Gent studeren. Ikzelf woon meestal bij mijn moeder en dat is zo'n 1u,30 met de trein naar gent ( wat ik best wel lang vind om iedere dag af te leggen)
Mijn vader en mijn vriend wonen beiden een uur dichter bij Gent ( dus moet dagelijks maar een half uur op de trein) van hieruit. Nu zou ik erg graag "op kamers" gaan bij mijn vriend die dus op een half uur van Gent verwijderd is. Momenteel werkt hij in diezelfde stad en gaat hij iedere dag met de fiets naar zijn werk. Hij werkt in een 2ploegen systeem ( van 6u 's ochtends tot 14u 's middags en van 14u 's middags tot 22u 's avonds). Op dit moment verblijft hij op het appartement van zijn vader aangezien zijn vader nu vast bij zijn vriendin is gaan inwonen. Hij woont daar dus zo goed als alleen en ik ga iedere 2 dagen bij hem gaan slapen. Dus ik zat te denken dat het gemakkelijker is om door de week bij hem te gaan en om daar dus een hele week te blijven.
Nu heb ik wat vragen :
a) is dit in het algemeen een goed idee ?
b) zijn er nog studenten die zich in 3 moeten splitsen door heel de week? ( daarmee bedoel ik , voldoende tijd bij mijn moeder , mijn vader en mijn vriend?)
c) en we zouden ook erg graag een eerste huisdier willen en hadden daarbij gedacht aan een klein hondje uit het asiel ( mocht ik daar dan ook eventueel blijven ). Aangezien mijn vriend in ploegen werkt en ik ten laatste les heb tot 4u zit het hondje nooit meer dan 6u alleen en is er iedere dag de mogelijkheid dat er iemand met hem gaat wandelen.
Het is allemaal maar een idee maar weet het allemaal niet goed meer. Alvast bedankt om het te lezen en om eventueel je mening te geven
. Vraagt de studie veel tijd van je, gaat het je allemaal gemakkelijk af....Met veel plannen en een goede discipline kom je wel al een heel eind.
.
.