Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Meneer wilde wel heel graag dat ik mijn dure spulletjes veilig achter een alarm ging doen, waarop ik antwoordde dat ik die dan eerst nog moest kopen (zelfs mijn tv is zo oud dat als je er drie keer omheen bent gelopen je je dagelijkse portie beweging hebt gehad
). Daarna kwam hij nog met 'Maar mevrouw, wat als er iemand aan ú wil komen, wilt u dan niet goed beschermd zijn?' waarop ik hem breed grijnzend aankeek en vertelde dat de laatste keer dat iemand me wakker maakte die persoon nog vijf jaar nachtmerries had gehad, ik karate, judo, jiu jitsu en nog 25 andere enge woorden kende en een moersleutel had die ik met alle liefde ergens in zou stoppen waar de zon niet scheen. En die meneer, een kop kleiner dan ik en ik ben al niet zo groot, werd heel wit, wat knap is voor iemand met een donkere huidskleur, en was ineens wel heel snel weg
. 
Pluizebolpum schreef:O ja, ik heb ook wel eens zo iemand aan de deur gehad. Gratis alarminstallatie kon ik zomaar krijgen. En omdat ik bij dat gratis al gelijk mijn bedenkingen had, doorgevraagd en toen bleek inderdaad dat je aardig per maand moest betalen voor de meldkamer. Bovendien is het toch wel zo dat een alarminstallatie eigenlijk alleen maar verteld dat er iemand in je huis is die je niet hebt uitgenodigd, het is niet dat er spontaan een heel cordon ME in je achtertuin staat om je te redden. En als zo'n meldkamer eerst jou belt duurt het sowieso nog langer voordat de politie er is.
Cayenne schreef:Pluizebolpum schreef:O ja, ik heb ook wel eens zo iemand aan de deur gehad. Gratis alarminstallatie kon ik zomaar krijgen. En omdat ik bij dat gratis al gelijk mijn bedenkingen had, doorgevraagd en toen bleek inderdaad dat je aardig per maand moest betalen voor de meldkamer. Bovendien is het toch wel zo dat een alarminstallatie eigenlijk alleen maar verteld dat er iemand in je huis is die je niet hebt uitgenodigd, het is niet dat er spontaan een heel cordon ME in je achtertuin staat om je te redden. En als zo'n meldkamer eerst jou belt duurt het sowieso nog langer voordat de politie er is.
Bij ons is het wel degelijk zo dat ze ook meteen politie etc sturen.
Wij zijn er verder tevreden mee en het werkt netjes naar behoren
F_Orumster schreef:Wat bieden ze, waar gaat je alarm heen? Naar hun meldkamer of ook lokale politie en brandweer?