goede slager en poulier Haarlem gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

goede slager en poulier Haarlem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:23

Ik weet dat dit een beladen onderwerp kan zijn bij veel bokkers hier omdat er veel vega mensen ed hier zijn, maar die kunnen dan beter dit topic skippen.

Ik heb nl een heel mooi kookboek gekregen met vleesrecepten en het meeste vlees uit dit kookboek kan ik niet in de supermarkt krijgen. Ik kom nooit bij een slager of poulier dus weet er weinig van. Ja, ik ken er zat in Haarlem maar of deze goed vlees hebben en of de prijs kwaliteitsverhouding goed is? In Tilburg ken ik er wel 1 maar da siets te ver weg. ;-)

Ik zoek dus een slager en poulier in Haarlem. Hoeft niet perse alleen biologisch te zijn, niet super duur als in de hoofdprijs voor een klein stukje vlees bijv. Maar wel goede kwaliteit.

Iemand een tip?

Kaula

Re: goede slager en poulier Haarlem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:26

Niet helemaal in Haarlem, het zit in Heemstede, maar met deze heb ik wel hele goede ervaring:
http://www.chateaubriand.nl
Is misschien ietsje duurder dan de gemiddelde slager, maar wel betaalbaar.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:27

Kaula schreef:
Niet helemaal in Haarlem, het zit in Heemstede, maar met deze heb ik wel hele goede ervaring:
http://www.chateaubriand.nl
Is misschien ietsje duurder dan de gemiddelde slager, maar wel betaalbaar.

Dank je! Is opweg naar mijn bijrijdpaard zag ik, dus ook een optie. Ga even verder neuzen op de site.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:29

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:35

benangelique schreef:
Niet in Haarlem, maar wel super goed vlees
http://www.koopeenkoe.nl

Dank voor de link, maar dit is alleen rundvlees denk ik? Ben meer opzoek naar wat uitgebreiders. Ik ken ook adopteer een kip, maar dat is ook wat anders dan ik zoek. Ik kan ook bij mijn de eigenaren van mijn vorige bijrijdpony's vlees van een schotse hooglander krijgen, maar das dus ook maar 1 soort vlees zegmaar.

Evengoed bedankt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:03

Helaas. Succes met je zoektocht iig en eet smakelijk alvast!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:16

Op zaterdag op de markt staan twee hele goede slagers. Eentje verkoopt alleen varkensvlees van een speciaal ras varkens. De ander verkoopt schotse hooglander rundvlees en ook kip en kalkoen uit eigen slachterij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:19

Ik ging altijd naar een slager aan de amsterdamsestraat (die winkelstraat daar), die had altijd heel mooi vlees :j
Mijn toemalige schoonmoeder was fan van een poelier in Hillegom, maar daar weet ik de naam niet van. Wel had die ontzettend lekkere kip :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 14:08

Liselot schreef:
Ik ging altijd naar een slager aan de amsterdamsestraat (die winkelstraat daar), die had altijd heel mooi vlees :j
Mijn toemalige schoonmoeder was fan van een poelier in Hillegom, maar daar weet ik de naam niet van. Wel had die ontzettend lekkere kip :)

Ik woon vlakbij deze straat maar volgens mij bestaat deze helaas niet meer. Of er moet nog een andere slager zitten, die ik bedoel zat op een hoek. Zal ik morgen even kijken, dank je!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:50

Oh dat zou best kunnen hoor, woon al 5 jaar niet meer in Haarlem.
Hij zat toen iig ergens aan het begin

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 23:57

Ik ben naar de zaterdagmarkt op de grote markt gegaan en zag daar een soort eetstraatje met verschillende eetkramen. Hier ook een poulier gevonden die alles hadvwat ik zocht voor als ik vaker ga koken. Voor nu koos ik voor de eendenbout.

Helaas was zondag de eend bedorven toen ik hem wilde klaarmaken... wat een lucht! Heb hem meteen in de koelkast gedaan zaterdag en ik weet de maximale temperatuur van pluimvee. Nu dus een klacht ingedient en hopen dat de volgende keer beter is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:53

Juist, die bedoelde ik Fohadie. Ik zou inderdaad even bij hem langsgaan want hij heeft altijd goed vlees eigenlijk. :j