Assieraad voor man

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Assieraad voor man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 21:10

Avond allemaal,

Helaas is mijn moeder nu precies een maand geleden gestorven aan kanker. Vrijdags kregen wij te horen dat ze kanker had en maandag morgen is ze al heen gegaan. veelte weinig tijd om te dingen die je nog wilde zeggen te zeggen en te bespreken.
Mijn broer heeft hier niet goed mee kunnen dealen en heeft zich dit weekend ook geheel afgesloten, tot grootte spijt van mij omdat ik weet wat dit met hem gaat doen.

Nu is hij 23 september jarig en ik heb mijn moeders trouwring, hij heeft eigenlijk niets van mijn moeder wat hij bij zich kan houden omdat alles vrouwelijk is.

Ik wil hem nu eigenlijk een assieraad cadeau doen voor zijn verjaardag. alleen een paar kleine probleempjes.

Het zal of een ring of een armband worden.
Ik heb op internet een paar passende ringen voor hem gevonden, maar ik wil niet dat hij weet dat zijn cadeau wordt. Dus ik kan niet achter zijn ringmaat komen want hij draagt geen ringen.

Probleem armband, allemaal niet zijn smaak en wat wel redelijk zijn smaak is kost even 500,- dat geld heb ik helaas niet.
Nu zat ik te denken is het niet mogelijk om zelf een goede en fijne armband voor hem te kopen en daar een ruimte in te laten maken voor de as? weet iemand of dit een mogelijkheid is ?

ik heb tot 200-, wat ik voor hem kan besteden aan een sieraad.

Zoon soort armband bedoel ik :
http://www.bukovsky.nl/epages/61874047.sf/nl_BE/?ObjectPath=/Shops/61874047/Categories/Voor_hem/RVS-Edelstaal.

alvast bedankt!

Goof

Re: Assieraad voor man

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:12

Waarom laat je hem niet de keuze? Het feit dat je dit wilt doen voor hem is toch al cadeau genoeg?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:14

Ik zou een ring doen en het hem eerst vertellen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:16

Gecondoleerd!

Wil hij het überhaupt wel? Want niet iedereen heeft behoefte om met as rond te lopen natuurlijk. Ik zou een mooie kaart schrijven en dat aanbieden en dan samen met hem kijken als hij het graag wil.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 21:30

Mijn broer is niet zoon makkelijk als jullie hier beschrijven. Mijn broer en ik hebben nooit een broer zus band gehad. Ik ben nu dichter bij hem gekomen als ooit, maar zo dichtbij dat ik het met hem hier over kan hebben is het nog niet.

Als ik hem dit vraag zegt hij zowiezo nee omdat hij weet hoe duur het is. En hij kan hier niet met mij over praten.

Hij heeft niets van onze moeder niet eens een foto van hun samen. ( ik trouwens ook niet, niemand houdt van foto's nu dus grandioze spijt.)

Ik ga hem dit dus gewoon geven en dan kijkt hij zelf maar of hij het wilt dragen of niet, daar ga ik hem niets over verplichten. Ik wil gewoon dat hij iets van een sieraad van onze moeder heeft wat hij kan dragen of bij zich kan houden wanneer hij dat wilt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:41

Je kunt , lijkt me, ook een cadeaubon doen voor een sierraad naar keuze.
Ik zou eerder voor een ketting kiezen , die zijn vaak erg mooi en mannelijk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:48

Lief dat je hem iets wilt geven. Ik snap je overweging, maar misschien is een keuzemogelijkheid bieden ook goed.
Een tatoeage? Dat schijnt ook met as te kunnen.
(ik weet daar moet je van houden, maar het idee schijnt voor sommige mensen erg troostend te zijn)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:54

Vaak kun je in overleg met een juwelier die al assieraden maakt ook een ander ontwerp maken.
De meeste staan hier wel voor open en volgens mij kun je op heel veel verschillende manieren as in een sierraad verwerken.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:04

CM_ schreef:
Je kunt , lijkt me, ook een cadeaubon doen voor een sierraad naar keuze.
Ik zou eerder voor een ketting kiezen , die zijn vaak erg mooi en mannelijk.

Mijn broer is er een die geen keuzes kan maken, die cadeaubon zal hij dus niet gaan gebruiken.

Zoals ik al zei ik wil hem gewoon wat geven wat hij kan dragen als hij daar behoefte aan heeft. Nu kan hij niet eens wat dragen want er is niets. En als hij het niet wilt dragen doet hij het niet geen probleem.
Pap mijn broer en ik krijgen allemaal een aparte urn dan legt hij het sieraad daar maar bij.
Sorry als ik gemeen overkom ofzo niet bedoelt maar het is moeilijk om uit te leggen waarom ik hem wat moet geven wat al klaar is.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:05

Kaula schreef:
Vaak kun je in overleg met een juwelier die al assieraden maakt ook een ander ontwerp maken.
De meeste staan hier wel voor open en volgens mij kun je op heel veel verschillende manieren as in een sierraad verwerken.

Zouden er ook mensen zijn die als ik een sieraad aan lever er een ruimte in kunnen en willen maken voor de aa zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:06

Heeft hij ook een vrouw/man waarmee je kan overleggen en ideeën kan opdoen?

Ts, ik zou gewoon een juwelier naar binnen lopen nu :j denk dat die je echt kan helpen met je ideeën en wat mogelijk is.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:11

Dustyenmax18 schreef:
Zouden er ook mensen zijn die als ik een sieraad aan lever er een ruimte in kunnen en willen maken voor de aa zijn?

Misschien zouden ze het sieraad kunnen verbouwen, om het maar even zo te zeggen.
Ik denk dat een goudsmid je wel meer informatie zou kunnen geven over welke sierraden hier geschikt voor zijn.

Toen ik een assieraad wilde heb ik ook informatie gezocht bij een, voor mij bekende, goudsmid.
Deze kon gewoon een sierraad voor mij maken waar dan as in kon.
Uiteindelijk gekozen voor eentje die al als assieraad gekocht kon worden, maar ik snap waarom dit voor een man moeilijker is. Ik vond de meeste sieraden vrij zweverig, niet mannelijk.

Snap overigens ook heel goed waarom je dit wil geven, dan heeft hij in ieder geval een keuze of hij iets met de as wilt doen. Zonder sieraad heeft hij de keuze niet. Je hebt trouwens ook speciale stolpen om het sieraad ten toon te stellen, mocht hij het niet willen dragen :).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:19

Allereerst wil ik je sterkte wensen, dat is wel erg onverwacht en snel gegaan.
Ik vind het in elk geval een mooi gebaar naar je broer toe :j

Geen idee of dit ook aan je kwaliteitsverwachting voldoet, maar hier staan enkele goed betaalbare herenarmbanden met asverwerking
http://www.assieradenstunter.com/websit ... 10&Index=3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:25

Gecondoleerd met het plotselinge verlies.

Wat een lief gebaar voor je broer. Een edelsmid moet zeker wel iets naar wens kunnen maken met een compartiment waar as in zit. Er zijn echter ook "kant en klare" sieraden te koop, zie bijvoorbeeld deze: http://www.memorials.com/Cremation-Jewe ... let-II.php.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:40

Ik ken een jongen die heeft een hanger voor aan een ketting als assieraad. Een kruisje. Vind dat erg mooi. Zou niet perce voor een ring of armband gaan, een hanger kan hij ook goed bij zich houden, ook als hij het niet aan een ketting wil hangen.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:57

BarbaLala schreef:
Ik ken een jongen die heeft een hanger voor aan een ketting als assieraad. Een kruisje. Vind dat erg mooi. Zou niet perce voor een ring of armband gaan, een hanger kan hij ook goed bij zich houden, ook als hij het niet aan een ketting wil hangen.

Ja maar wat voor kruisje zou dan mooi zijn? Moet dan wel zilver want goude kruisje wordt alweer te duur.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:03

Gecondoleerd met je moeder! Ik zou ook voor een hanger aan een ketting gaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:10

Als hij nu al geen ringen draagt is er 1 geven niet mijn eerste keuze. Armband is ook iets wat je gewend moet zijn om te dragen. Fijnste is denk ik een hanger en daarin zijn heel wat mogelijkheden te vinden en ik vermoed ook zat binnen je budget.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 01:06

Ik zou gewoon voor een heel neutraal kruisje gaan, dat is altijd mooi, en tijdloos.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:53

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:59

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Vrienden van ons hebben hun zoon verloren en voor hun en hun dochter is ook een assieraad gemaakt.
Dit is helemaal geregeld door de uitvaartverzorgers. Er was nog ruimte over in het budget en ze hebben er dan ook geen kosten aan gehad.
Is daar bij jullie misschien ook sprake van? Dan kun je in overleg met de uitvaartondernemers en je broer een mooi sieraad uitzoeken. Omdat er een andere partij bij is is het voor hem misschien makkelijker.