Haryy Potter!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-01 19:47

Hey,

'k las een tijdje geleden dat er nogal wat Harry Potter boeken fans zijn hier.. Na de reclame is er dadelijk bij het Jeugdjournaal een interview met de schrijfster van die boeken..

Ik ken ze trouwens helemaaaaaal niet dat Harry Potter gebeuren, had er voor bokt niet eens ooit van gehoord Lachen

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 17:14

Ik ben inmiddels bezig met deel 2 en deze vind ik ook errug leuk. Gewoon lekkere onzin en makkelijk te lezen. Er komt ook een film uit aan het einde van het jaar daar ga ik ook zeker naartoe.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 19:48

Maar eeeh... Wie/wat/waar is Harry Potter?? Verward

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:01

HP is een tovenaarsjongetje. Hij is wees en woont bij zijn oom en tante (duffeling) in de trapkast (onder de trap) niemand mag weten dat ze zo'n stom neefje in hebben wonen, hun zoontje (vet, lelijk, blahblah negatief) is geweldig. Op zijn elfde verjaardag wordt hij eruit gehaald en naar Zweinstein gestuurd, da's een tovenaars school en hij moet Voldemort verslaan. Daar heeft hij al een litteken aan over gehouden. En elke keer beleefd hij weer nwe avonturen.
Naja, dat is zeg maar het idee van het boek. Van alle 4 de boeken.

Laui

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:18

ow errug duidelijk
maarrreh t is dus errug leuk
en je mist wat in je ontwikkeling als je t niet gelezen hebt?/

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:20

ik vond de eerste 30 blz wel errug *eh* naja... Niet leuk, en beetje zo van: SURE.. En dat dus 4 boeken lang, waarvan boek 4 400 blz telt. Heeft mijn zusje in 3 dagen uit ofzo.... Okidoki dan... Ik lees liever andere irreële boeken. En je mist niets hoor, want ik kom wel meer mensen tegen die zeggen: HP, wasdah? Dusseh, ga ze ook niet lezen ook... Hypes ---> daar wil ik niet bij zijn...

Laui

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:25

Die boeken zijn echt goed! Het eerste deel daar de eerste 3 hoofdstukken vond ik wel matig, maar hoe vaker je ze leest hoe beter! Ik heb nu alle delen in het Engels en in het nederlands, maar ik ga denk ik helemaal in engels over.
Er wordt beweerd dat JK Rowling het idee heeft gejat van een ander 'mens', en dat het originele Larry Potter heet.
Die komen volgend jaar uit, ben benieuwd.
En JK Rowling mag die naam ook niet meer gebruiken want die is door de filmmaatschapij gekocht.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:27

volgens mij gaat het echt nergens over. Maar vaak worden dat soort (in mijn ogen) nietserige dingen enorme hypes... Naja, over een heleboel jaren zal ik misschien eens kijken of het echt leuk is, maar ik ga me niet laten leiden door een paar heethoofderige hype-peopletjes.. Dus misschien dat ik er over een paar jaar heel anders over denk, maar ik ga nu toch eerst examen doen.

Laui

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 22:06

HELP, ik ben in een "pottergat" gedonderd..... Heb alle vier de delen achter elkaar uitgelezen (kom niet aan de telefoon als ik lees enzo, hihi, lastig he Stef!) en nu zit ik zonder......

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 22:20

Quidditch thrue (schrijf ik het zo goed?) the ages, en ..(hoe heten zo ook al weer, fabeldieren).. and where to find them zijn deze week uitgekomen!
Binnekort komt Harry Potter en het bevel van de Feniks ook uit, ik dacht ergens is juni of juli (?)