Laptop resetten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Laptop resetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 20:14

Hoi, ik neem de laptop van mijn ouders over en hij wordt nu dus helemaal van mij. Daarom wil ik hem ook gewoon weer helemaal leeg hebben enzo. Mijn ouders hebben de dingen die moeten blijven staan al op een harde schijf, maar voor de rest staat er nog superveel rommel op. Ik wou hem eigenlijk resetten, zodat alles er dus af is en hij een beetje 'als nieuw' is. Maar dan verwijder ik zeker ook windows zelf? Mijn broer heeft destijds het hele gedoe met windows enzo geregeld dus ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik zou moeten/kunnen doen.
Heb al gegoogled, maar kwam geen duidelijk antwoord tegen.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:23

ff ccleaner downloaden, daarmee reset je zo de hele hardeschrijf, en je kan zelf kiezen welke dingen je er nog wil op houden. https://www.piriform.com3SKABA035902342 kan je hem zo downloaden, ik heb hem zelf ook gebruikt, je krijgt er geen troep van op je laptop enzo, gewoon snel en veilig

Quad

Re: Laptop resetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:34

De beste optie is om Windows opnieuw te installeren en dus terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Weet je toevallig welke laptop je gaat overnemen en of er herstel DVD's erbij zijn geleverd of dat er een herstel partitie op de harde schijf staat?