Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
annmary schreef:Helemaal niet raar dat je drie uur achter elkaar werkt zonder wat te drinken, is volgens mij bij heel veel bedrijven zo geregeld in de cao/arbowet.
Bij mijn werk is het zelfs zo dat je volgens de cao pas recht hebt op pauze als je meer dan 5,5 uur werkt!
Wij krijgen er wel gelegenheid voor hoor tussendoor, zeker als het warm is bijvoorbeeld, maar dat is een gift en geen recht.
Dus ja, kan me voorstellen dat het balen is, zeker als het van de vorige manager wel mocht, maar grote kans dat je er geen recht op hebt.
wat voor branche dan? In mijn CAO heb ik recht op pauze na elke 2,5 uur Caily schreef:Ik werk bij Mc Donald's (en KFC) en vind dat eigenlijk niet zo heel raar. Wij mochten in drukke periode's alleen drinken na toestemming van leidinggevende. En als het een zooitje was op de vloer was het echt eerst opruimen en schoonmaken, als er echt nood aan de man is dan valt er in alle redelijkheid te overleggen. Is ingevoerd omdat het altijd dezelfde mensen waren die zodra er even geen gasten waren achter stonden te drinken (en kletsen), terwijl een stel anderen zorgden dat er werd opgeruimd/schoongemaakt, dat komt op den duur wel de spuigaten uit.
kirri schreef:annmary schreef:Helemaal niet raar dat je drie uur achter elkaar werkt zonder wat te drinken, is volgens mij bij heel veel bedrijven zo geregeld in de cao/arbowet.
Bij mijn werk is het zelfs zo dat je volgens de cao pas recht hebt op pauze als je meer dan 5,5 uur werkt!
Wij krijgen er wel gelegenheid voor hoor tussendoor, zeker als het warm is bijvoorbeeld, maar dat is een gift en geen recht.
Dus ja, kan me voorstellen dat het balen is, zeker als het van de vorige manager wel mocht, maar grote kans dat je er geen recht op hebt.
echt waarwat voor branche dan? In mijn CAO heb ik recht op pauze na elke 2,5 uur