HBO student veiligheidskunde stage dieren/paardenbranche?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

HBO student veiligheidskunde stage dieren/paardenbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 17:45

Hallo allemaal!

Graag zou ik jullie hulp/advies willen.

Ik ben momenteel 3e jaar student aan de HBO opleiding integrale veiligheid, de bedoeling is dat
ik dit jaar in Februari een stage ga doen van 5 maanden. Het is in eerste instantie een meeloop stage
maar wel met uitvoer van een eigen opdracht.
Namelijk het schrijven van een veiligheidsplan, dit kan zijn om de veiligheid binnen een bedrijf te vergroten, maar ook te denken aan alle veiligheidsrisico's in kaart brengen en hier een adviseringsplan voor gaan schrijven.

Mijn hart heeft eigenlijk altijd bij dieren gelegen, graag had ik dierenarts geworden maar helaas
door het wiskunde/scheikunde pakket wat toch te moeilijk zou gaan worden voor mij heb ik mijn 2e keus
gedaan namelijk richting de politie/overheid/defensie en daarbij sloot deze opleiding het beste aan.

Nu zou ik dus liefst een combi doen natuurlijk, klinkt onmogelijk misschien maar wie weet zijn er vele opties...

Ik ben op zoek naar een stage waarbij ik voornamelijk veel in de praktijk mee kan lopen, actie heb ik nodig en geen kantoor functie. Ik ben erg leergierig en neem graag het initiatief! Daarbij wil ik dus een stage plek waarbij ik veel contact kom met mensen en allerlei verschillende situaties, politie ligt eigenlijk voor de hand dus maar graag zou ik een stage doen waarbij ik ook mijn liefde voor dieren en voornamelijk paarden kan uiten.

Hopelijk hebben jullie tips of misschien een goed advies!
Ik hoop op jullie reacties.

Quir

Re: HBO student veiligheidskunde stage dieren/paardenbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:06

Politie te paard?

Ik heb geen idee hoor, maar dacht er aan...

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:21

Hey!

Ergens denk ik dat het wel lastig is, omdat dit gebied in de paardenwereld nog niet zo bekend is/voorop staat. Vaak als paardenbedrijven bijv. een RI&E nodig hebben, zullen ze hoogstwaarschijnlijk een adviseursbureau inschakelen, omdat ze zelf niet fulltime een KAM-medewerker in dienst hebben. Ik denk dat je de begeleiding dan ook mist tijdens je stage, je moet dan alles zelf doen. Al kan school hier natuurlijk wel een grote rol in spelen.
Wellicht kun je bij de KNHS iets voorstellen? Dat lijkt me een organisatie die dan wel weer iemand daarvoor in dienst kan hebben. Anders misschien bij een adviseursbureau solliciteren die veel klanten heeft richting de paardenhouderij of veeteelt?

Succes in ieder geval!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:41

Een stage bij een paardenbedrijf zal zoals jeaulijn al uitlegde idd moeilijk worden. Maar idd een organisatie zoals het knhs, fnrs, stichting veilig paardrijden (verzorgd de veiligheidscertificaten op stallen), lto of wellicht kun je idd een agrarisch adviesbureau in de buurt proberen.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:55

Die Ri& E heeft ieder bedrijf nodig, en met paarden enz heb je genoeg wat betreft veiligheid.
Maar goed dat is 2 dagen werk, meer niet.
Beveiligers te paard zijn er ook nog weinig. volgens mij.
En in de show / film wereld moet wel iets meer met veiligheid gedaan worden als ze met dieren / wapens werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn idee omtrent veiligheid is iets anders dan standaard, en vereist veel papierwerk helaas.
Heb een zorgboerderij waar kinderen middeleeuwse vechtsporten mogen beoefenen. En het is pas gecertificeerd dus al mijn schrijfwerk was goedgekeurd. maar vermoed dat het de komende jaren nog wel uitgebreid mag worden.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 10:55

Bij paardenartsen, zoals te lezen valt in de nieuwsberichten blijkt dat een boven gemiddeld gevaarlijk beroep!