Ik heb een probleem waar ik me echt geen raad mee weet. Het wordt waarschijnlijk een lang verhaal dus.. respect als je het leest!
Op 16 augustus ben ik met de man van mijn dromen getrouwd, we hebben nooit ruzie oid dus dat is het probleem niet.. het zijn zijn kinderen. Ik wist dit natuurlijk van te voren maar dat het zó erg zou worden...
Zijn kinderen; twee meiden van 20 en 24 jaar oud. De jongste noem ik J (jongste) en de oudste O (oudste)
O woont op zichzelf, J woont bij moeders en de ouders hebben een co-ouderschap. Beide meiden hebben een kort lontje en zijn opgevoed met totáál andere normen en waarden dan ik. Zo is communiceren niet nodig, krijgen ze alles voor elkaar als ze maar lang genoeg zeuren, hebben geen respect voor vader en komen alleen langs als ze geld nodig hebben. Ruzie maken is ook heel normaal, en een grote mond ook.
Vooral J veroorzaakt problemen, zo heeft ze haar opleiding niet afgemaakt, geen rijbewijs gehaald (die vader betaalde) toen ze werkeloos raakte heeft ze geen WW aangevraagd want ze teert op de zak van vader en moeder. Vader betaalde haar telefoon en ziektekosten verzekering.. waarbij de rekeningen van de telefoon opliepen tot €130 per maand.
Ik ken mijn man nu bijna 7 jaar, waarvan we 4 jaar niet echt een stelletje waren door een groot leeftijdsverschil, ik ben namelijk 27. Toen het wel serieus werd ging ik al snel bij hem wonen, iets wat door vader ook niet gecommuniceerd was met zijn kinderen, dus in hun ogen woonde ik 'ineens' daar.
We wonen nu 2 jaar samen en het contact tussen mij en zijn kinderen is altijd minimaal geweest. Ik heb mijn best gedaan om een band op te bouwen maar dit is bijna niet mogelijk door de totaal verschillende normen en waarden. De kinderen vinden ook dat ik hun vader heb afgepakt, moederlijk over ze doe en ik een 'attitude' heb. Het klopt dat ik andere (duurdere) woorden gebruik dan hun waardoor ze me vaak arrogant over vinden komen, terwijl ik zoiets heb van: Tja, ik communiceer toch normaal naar mijn idee?
Door de jaren heen waren er kleine botsinkjes , niet echt iets wat tot WW3 uitbrak maar ook niet echt een meningsverschil te noemen. Zo vinden ze mijn kinderwens namelijk onacceptabel, ik smeer hun vader een kind aan en snuffelen ze door mijn spullen op zoek naar zwangerschapstesten. Ook een leuke is: ' Oh ja? en hoe ga je voor dat jong betalen dan? Je onderhoudt je eigen kinderen niet eens!'
Al die tijd heb ik van de zijlijn toegekeken, heb altijd tegen mijn man gezegd: ik zal je nooit laten kiezen tussen mij en je kinderen. Ik liep op mijn tenen als ze er eens een keer waren want ohwee als ik een verkeerde blik gaf of iets zei dat niet in hun straatje paste.
Gelukkig heb ik de geldkraan dichtgedraait en is het wekelijkse 'kan ik 20 euro lenen' zo goed als voorbij. Daarintegen is O haar vader nog 2500 euro verschuldigd en J 1500 euro, wat we waarschijnlijk nooit meer terugzien.
Hier kon ik op zich 'prima' mee leven.. totdat de dag aanbrak dat we voor de wet gingen trouwen ( dit hebben we op de gratis dag gedaan, dinsdag, en het feest op zaterdag)
O en J waren getuigen, O zou naar het gemeentehuis gaan en J zou naar ons komen, om 9:00 moest ze bij ons zijn. Kwart voor negen.. tien voor negen... vijf voor negen... geen J. Dus vader belt met zijn ex..
'J?? Die ligt nog in bed' zei ze heel nonchalant.
Ik mijn getuige in de auto gepropt, wij daarheen om J op te halen. Tot kwart over negen staan wachten waarna ze met een grafbakkes de auto instapte. Ik kookte ondertussen en zei niks, hier maakte ze een opmerking over en jawel hoor... dikke ruzie daar in dat kleine auto'tje. ik moest mijn grote bek houden, ik was dit en dat blabla.. ze zou niet tekenen, ze wilde de auto uit!
Ondertussen werd O door J ingelicht en beide meiden keerden zich tegen vader, want het kon toch dat J zich verslapen had en ' zijn wijf' moest haar grote bek houden tegen haar zus enz enz enz .
uiteindelijk heeft iedereen toch getekend en was onze dag verpest. Bij thuiskomst heb ik staan brullen als een klein kind want ik ben dit soort taferelen absoluut niet gewend.
Ik zei tegen mijn man dat hij zijn kinderen de volgende dag uit moest nodigen om te praten want op deze manier kon ik ze niet op het feest ontvangen.
Dus.. drie dagen voor de dag van het bruiloftfeest zaten ze op de bank. Vader verteld hel rustig wat er nu precies gebeurd is, maar nog voordat hij klaar is ontploft O.
ik liet haar vader kiezen tussen mij en hun, het was niet eerlijk, ik heb een grote bek blabla.. erg opgefokt allemaal.
mijn man kwam voor me op en zei: 'jullie zijn hier degenen met een grote bek. jullie hebben geen respect voor mij óf voor mijn vrouw!' Waarop O dus schreeuwde: 'oh ja? kom dan kom dan! ik ben niet bang van jou! sla me dan! SLA ME DAN! ' Vader duwde zijn dochter van zich af waarop J dus in het gezicht van vader begon te schreeuwen.
toen was het knak bij mij. Ik stond op, wilde voor mijn man opkomen en ik pakte J aan d'r haren en trok zo hard ik kon. En dat terwijl ik nog nooit gevochten heb! Een gevecht van zeker 20 minuten ontstond, ik ben uitgescholden voor vies vet varken en ho*r. Politie en al kwam eraan te pas want 'ik had ze aangevallen'
uiteindelijk iedereen de deur uitgewerkt en heel hard staan huilen. Dit alles was dus 3 dagen voor onze grote dag... ik wilde ze niet zien, niet horen, niet op het feest.. niets.
De volgende dag is vader op aanraden van mij met zijn dochters en ex gaan praten, iets dat uiteindelijk een grote klaagzang over mij is geworden.
Van dat gevecht, waarbij ik dus schuldig ben aan het trekken aan J haar haren en verder mezelf verdedigd heb, hield ik meerdere grote blauwe plekken over, een gekneusde dikke pink en een gebroken teen. Lekker, zo vlak voor je bruiloft.
de dag van het feest.. ze waren gewoon aanwezig en deden poeslief, hielpen overal mee en speelden 'mooi weer'. Ik heb het die dag van me af kunnen zetten en echt genoten.. maar ik heb ze sindsdien niet meer gezien.
en nu.. weet ik niet wat ik moet doen. Ik kan mijn gevoelens wel kwijt bij mijn man waarbij ik 100% eerlijk ben en vertel hoe ik erover denk. Dat ik ze niet wil zien, niet wil horen, dat ik nog boos en verdrietig ben.. maar nu ?
Om het verhaal compleet te maken heeft vader J vorige week twee keer geld gegeven, voor een nieuwe jas en een fotoshoot. Dit schoot mij ook verkeerd. Ze is 20, volwassen, hoe lang gaat ze nog geld vragen aan pappie? en hoe lang duurt het voordat pappie einelijk inziet dat hij gebruikt wordt? Een trap onder haar gat is wat ze nodig heeft naar mijn idee!
Maar ja... ik ben niet de persoon die daar iets over kan / mag / durft te zeggen... ik kan ook niet zeggen van: ze komen mijn huis niet meer in, want het blijven wél zijn kinderen.. Als ze nu voor de deur staan zorg ik dat ik boven ben en ze dus niet hoef te zien
Lastige situatie voor allemaal.

)