Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
. Is niet doorgegaan hoor...
.

Douraque schreef:Nadir@bokt is getrouwd in Florida, je zou haar eens kunnen pb-en

Anoniem schreef:Google anders even op trouwreizen. Er zijn touroperators die met een weddingplanner alles van te voren met je regelen. Details en papierwerk.
Anthea schreef:Ik ben getrouwd in Canada, heb hotel, haar & makeup artiest en fotograaf via email geregeld en de marriage commissioner via skype telefoon. Jurk heb ik gewoon in m'n koffer gestopt en daarna naar de stomerij gebracht om de kreukels eruit te krijgen.
Ik ben nu getrouwd in Canada, maar legaal gezien niet in Nederland. Ik moet mijn marriage license papieren opsturen naar de Nederlandse ambassade in Canada en die regelen dat dan, maar als je weer terug naar NL gaat dan kan dat volgens mij gewoon in je eigen gemeente of in Den Haag.
Al met al waren we ongeveer $5000 kwijt. Grootste kosten waren de fotograaf, luxe hotel suite en mijn haar en makeup artiest.
Grootste voordeel was de prachtige omgeving, dat vind je in Nederland echt niet.
Gillbo schreef:Wij hebben goede ervaring met World Wide Wedding. Ik vond het erg fijn om zeker te weten dat alels goed geregeld was en de kosten vielen me heel erg mee
Je moet idd stempels halen en hier naar de ambassade om de juiste papieren en stempels te halen zodat je huwelijk ook internationaal geldig is.
Je eigen gemeente moet uiteindelijk alleen wat papieren doorsturen net als bij een huwelijk in NL.
Rudina schreef:Wauw gaaf! Maar de fotograaf en make-up/haar was dus echt de grootste kosten post? Had je de fotograaf de hele dag er bij, of alleen tijdens de ceremonie en nog wat poseer foto's?
Ik ga er vanuit dat bij ons de fotograaf nog geen eens zo grote kostenpost wordt, gezien ik hem/haar alleen bij de ceremonie wil en wat portret foto's achteraf en dan mag hij/zij de foto's wel gewoon naar mij mailen en of op usb,cd of iets mee geven.
Hoe heb jij dat trouwens gedaan met familie, vrienden etc. hier? Vooraf een kaart gestuurd dat jullie gingen trouwen? Of een uitnodiging voor een buffet/feest als jullie weer in Nederland waren?
Zelf zit ik wel te denken aan een buffet voor mensen die dicht bij ons staan, een feest is niet echt voor ons weggelegd.
Er was van beide kanten geen familie bij, we wouden het perse klein houden. Getuigen was een vriend van hem (toevallig Nederlandse
) en zijn vrouw.Sammie schreef:Waarom niet op een maandag/dinsdag trouwen, feestje/buffet voor vrienden/naasten en dan huwelijksreis. (en dan kun je daar altijd nog een ceremonie doen als je dat perse wil).
Dat hele gedoe met elders trouwen en dan in NL je papieren weer gaan regelen (waar je ook weer voor betaald) lijkt mij vermoeiend. Een trouwfeest bepaal je als stel zelf, dus je bepaalt dan ook zelf in hoeverre je in het middelpunt/de belangstelling staat.
Gillbo schreef:Ik vond het juist prettig dat ik zeker wist dat álles geregeld was en ik niks vergeten kon zijn omdat een weddingplanner precies weet wat ze doet en wat er moet gebeuren. Je vliegt ook niet even terug als je een stempeltje vergeten bent.
We hebben ook niet alles via hun geregeld alleen de ceremonie, fotograaf en papierwerk. Lokatie, bloemen en reis hebben we zelf geregeld
Anthea schreef:We hadden de fotograaf alleen voor de ceremonie en erna nog wat rond rijden naar locaties voor foto's, 2 uur. Ze kost normaal gesproken $600 per uur en dat is inclusief usb, geen album. Wil je echt mooie foto's dan zou ik hier ook niet op besparen, als het goed is trouw je maar 1 keer.![]()
Haar en makeup heeft me geloof ik rond de $400-500 incl fooi (niet vergeten!) gekost, inclusief trial. Onze hotel suite was geloof ik rond de $250 per nacht en die hebben we 2 nachten geboekt.
We zijn nog niet terug in Nederland geweest (getrouwd met een Canadees) maar ik verwacht geen feest.Er was van beide kanten geen familie bij, we wouden het perse klein houden. Getuigen was een vriend van hem (toevallig Nederlandse
) en zijn vrouw.
Imo kan je het allemaal zelf wel regelen, zal ook veel in de kosten schelen.
Duijfje schreef:Mijn ouders zijn in Amerika getrouwd. Waren met zijn 2en en diegene die de woorden voor zegt ect. Verder was er helemaal niemand bij. Maar of ze er in Nederland nog iets aan hebben moeten doen weet ik niet.
Zal misschien ook wel weer veranderd zijn. Was 20 jaar geleden.
XFiemoX schreef:Mijn psychologe is onlangs getrouwd in Amerika.
Zelf ben ik net getrouwd al, maar over x- aantal jaar willen wij het absoluut groots uit gaan pakken (nu hadden we het maar erg klein gehouden). Want mijn/onze droom is dus ook nog steeds om te gaan trouwen in de VS, en er dan daarna ook te gaan huisvesten.

Rudina schreef:Op een fotograaf gaat zeker niet bespaard worden, ben zelf fotografe geweest van 2010 tot enkele maanden geleden(studie in gedaan etc.) dus heb er een hele kritische kijk op, ben ook niet gauw tevreden dus dat gaat nog een hele uitdaging worden om iemand te vinden waarvan ik denk 'waauw!!' maar ik zoek zeker door tot ik een fotograaf vind waar ik dat bij ga denken.
Maar het scheelt ook zeker dat ik daarom wel verstand heb van wat het moet gaan kosten, weet ook wat fotografen bijv. kosten hier in Nederland voor een hele dag bruiloft.
Haar en make up had ik niet zo prijzig verwacht, deed zij hele speciale dingen of was het gewoon haarstylen en wat make up aanbrengen?
Verder vind ik de kosten wel aantrekkelijk klinken, neem aan dat dit gebaseerd is op de Canadese dollar?
Jij bent er dus lekker gebleven? Hoe is het om daar te wonen? Mijn vriendin haar gezin woont er nog, en die hebben het er niet makkelijk.

Later willen we naar een rustiger plekje verhuizen, in een stad met miljoenen mensen vind ik niet zo tof. Huurprijzen zijn hier minstens 3x zoveel als de huur in Nederland en boodschappen zijn ook ontzettend duur, maar heb het hier wel meer naar mijn zin dan in NL.