Gezond ontbijten met yoghurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Gezond ontbijten met yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 16:07

Ik begin een beetje een buikje te krijgen en ook al ben ik alles behalve dik, ik wil naast het sporten ook wat gezonder gaan eten. Wat ik merk is dat ik doordat ik 's ochtends weinig door mijn keel krijg ik een schaaltje cornflakes eet, waardoor ik na een uurtje alweer honger heb en voor de ongezonde tussendoortjes ga.

Ik heb dus besloten om als eerste mijn ontbijt eens wat aan te passen. Ik woon nog thuis dus moet het een beetje doen met de ingrediënten die in huis zijn. Ik kan natuurlijk wel zaden kopen en gedroogd fruit ofzo. Op de fruitschaal liggen hier altijd wel appels, peren, nectarines of ander 'standaard' fruit. Ik wil dit door de yoghurt doen. Verder wil ik zaden erbij gaan eten. Ik lees veel goede dingen over lijnzaad. Zijn er verser nog goede tips voor zaden/extra's die ik door mijn yoghurt kan doen en in welke hoeveelheden?

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:28

Ik ben ook pas begonnen met mijn eetpatroon aanpassen. Het klopt idd dat als je 's ochtends wat yoghurt eet, je vrij snel weer trek hebt. Je geeft aan dat je dan voor de ongezonde tussendoortjes gaat, maar probeer de ongezonde tussendoortjes te vervangen voor fruit of tomaatjes/komkommer. 's Middags gewoon lunchen en tussen je lunch en avondeten weer een tussendoortje, dit kan ook een Evergreen zijn of zoiets. Het is even wennen, omdat je je stofwisseling continue blijft werken, maar na een weekje is dat vervelende gevoel weer weg.

Succes!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:31

Ik doe er cruesli met rozijntjes doorheen <3. En met banaan of aardbei vind ik ook super lekker. Ook als tussendoor of als toetje

Fem

Re: Gezond ontbijten met yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:08

Ik ben ook sinds kort begonnen om mijn voedingspatroon aan te passen.
Zelf was ik het brood eten helemaal zat.. Waardoor ik vaak slecht ontbeet en vaak al snel de neiging had om te grijpen naar de snoeppot of andere ongezonde dingen.

Nu ben ik begonnen met ontbijten zonder brood.
Mijn keuzes zijn:
- magere (aardbeien of vanille) kwark met een handje muesli of cruesli
- 2 crackers (vita lu) met smeerkaas of gerookte kipfilet
- fruitshake (2 stuks fruit + 2 sinaasappels geperst)
- krentenbollen
- yoghurtdrink

En bij de lunch pak ik dan een van de andere dingen
Voor tussendoor heb ik altijd komkommer of wortels achter de hand.
En anders kun je altijd fruit eten of kiezen voor een gezonde koek. Zelf kies ik momenteel dan voor de Spelt/Muesli koek (die van Bountiful is heerlijk!).
Maar over het algemeen heb ik helemaal niet meer zo snel die snaaibehoefte als die ik eerst had.

Ik ben nu 2,5 week bezig en het gaat me echt prima af.

Qua avondeten heb ik niet zo heel veel veranderd. Al eet ik nu wel minder vaak aardappels en rijst.
Die vervang ik door quinoa of gierst..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:24

Ik maak vaak overnight oats met yoghurt, havermout en fruit. Op internet vind je heel veel lekkere recepten :j ik vind het heel lekker en het vult voor mij het best. Ik ontbijt om 7.00 uur en krijg rond lunchtijd pas weer trek als ik havermout op heb. Als je niet van havermout houdt, kun je ook yoghurt met (suikervrije) muesli eten, eventueel met fruit. Of inderdaad zelf een mix maken van noten en zaden en dit door de yoghurt mengen. Ter afwisseling kun je de yoghurt ook vervangen voor (naturel) kwark.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:50

Ik pak yoghurt met meloen en aardbei meestal en daar overheen muesli. Meestal de jordans met stukjes chocolade, en dan wat speltmuesli erbij. Heerlijk!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:56

Let op met cruesli. Daar zit veel suiker in. Kies liever voor muesli of fruit. Ook magere vruchtenkwarkjes e.d. zijn weliswaar niet vet, maar wel vaak suikerrijk. Lees dus even goed de verpakkingen als je een keer met je ouders meegaat boodschappen doen.

Kwark vult overigens beter dan yoghurt en je zit er ook wat langer vol van.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:28

Ik denk dat ik inderdaad voor yoghurt of kwark ga met fruit erdoor, en een mix van zaden wat ik ga afwisselen. Ik dacht eraan om Chiazaad en lijnzaam te kopen, en gedroogde gojibessen ofzo. En dan lekker wat door elkaar mikken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:30

Ik ontbijt met kwark, eiwitpoeder, muesli, havermout en soms een banaan erdoorheen. Vult goed!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:30

Ik ontbijt met volvette griekse yoghurt, muesli, haverzemelen en rozijnen. Ik kreeg met brood en havermout binnen twee uur weer honger maar kan hier de hele ochtend op lopen. Voorheen viel ik ook snel flauw als ik niet op tijd lunchte, maar dat is met dit ontbijt gelukkig ook verleden tijd. Fruit in de yoghurt vind ik persoonlijk heel vies smaken maar dat is een kwestie van uitproberen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:48

Sowieso hoef je geen ontbijt te nemen waar je tot de lunch op door kan. Het is geen probleem om rond een uur of tien een gezond tussendoortje te nemen. Eiwitpoeder is handig als je veel sport of graag spiermassa wilt opbouwen, maar in een normaal en gezond eetpatroon echt overbodig.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:37

Havermout! I love it. Met fruit, bessen of noten. En bij stiekeme lekkere trek een klein beetje hagelslag erdoor.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:39

Ik doe havermout, lijnzaad, fruit, pompoenpitten en fruit door mijn kwark, vast ook lekker in de yoghurt. Oja, ook een beetje kaneel