leren/pauze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

leren/pauze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 16:01

hallooo :)

ik heb mezelf nu even pauze gegeven van het leren en huiswerk, en ik vroeg me af, om de hoeveel tijd nemen jullie pauze van het leren, en hoe lang dan?
bij mij verschilt het heel erg, maar misschien kan ik er wat meer regelmaat in vinden als ik een beetje een idee heb hoe jullie het doen!

ben benieuwd!

x Lisa
ik wist niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen, sorry als het verkeerd is!

Destination

Re: leren/pauze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:04

Ik neem pauze als ik eraan toe ben :)
Hoe lang wisselt ook, als ik er weer aan toe ben begin ik weer haha

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:07

Elke twee uur minimaal een kwartier..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:08

Ohh, ikke veel meer.
Ik moet nu weer een opleiding doen (via mn werk) en ik ga echt ieder half uur er wel 5 min vanaf. Ik zet ook wel een alarm (dat werkt heel goed!) om te voorkomen dat je continu op je telefoon gaat kijken hoe laat het is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:42

Ik doe normaal gesproken 2 uur leren, half uur pauze. En dan tussen de middag een uur. Dus half negen tot half elf leren, elf tot een leren, twee tot vier leren en van half vijf tot n uur of half zeven.
Dat is in de echt drukke weken iig, temtamenperiode enzo. Als het wat minder druk is neem ik pauze als ik eraan toe ben, en leer ik ook wat minder hard.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:46

Heb wel eens gehoor dat dit het beste is: Een uur waarvan drie kwartier leren en een kwartier niet pauze. En dan niet pauze qua social network omdat je hersenen dan afgeleid worden.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:49

Ik doe het wanneer ik merk dat als ik een zin heb gelezen en ik niet meer weet wat ik heb gelezen.
Ook stop ik na elke bladzijde om in mijn hoofd te hoofdpunten te herhalen en alles in mijn hoofd samen te vatten. Als dat nog lukt, weet ik dat ik gewoon door kan leren. Gaat het niet, dan weet ik dat ik even moet stoppen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:50

Ik doe 30-45 minuten leren/maken en dan 10-15 minuten pauze. Het is bewezen dat dit het beste werkt voor de meeste mensen. Je leert iig veel beter dan 1,5 uur achter elkaar :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 16:58

dat van dat alarm is een goede tip, bedankt!

wat grappig dat iedereen zo totaal verschillend leert, ik zou bijvoorbeeld echt nooit van mijn leven 2 uur achter elkaar kunnen leren :')

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:00

Ik zet ook altijd een timer van drie kwartier, daarna een kwartier pauze. (: Werkt het best voor mij, ik merk dat als ik een pauze neem wanneer mijn werk af is, dat ik dan heel snel m'n werk afraffel. (;

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:07

Uhmm om de 10 minuten een halfuur... Dit is natuurlijk niet de goede manier haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:12

Ben hier al lang mee aan het experimenteren, en heb ontdekt dat de beste methode voor mij 45 minuten studeren - 15 minuten pauze is. Ik zet een alarm en hou me vrij strikt aan deze indeling.

Bij minder dan 45 minuten heb ik het gevoel dat ik de flow onderbreek, meer dan 45 minuten kan ik aan, maar ik merk dat ik dan toch veel vermoeider geraak naarmate de dag vordert.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:12

Elinex304 schreef:
Heb wel eens gehoor dat dit het beste is: Een uur waarvan drie kwartier leren en een kwartier niet pauze. En dan niet pauze qua social network omdat je hersenen dan afgeleid worden.

Ik ga ook altijd afwassen of een blokje om in m'n pauze. Als ik in de UB zit een stukje door de stad lopen ofzo.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:17

Ik leer ongeveer 45 minuten en dan neem ik een kwartier pauze en dan weer 45 min leren en dan ben ik meestal klaar!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:06

Ik heb nog niet heel veel aan thuisstudie gedaan, omdat dit mijn eerste schooljaar is waar ik ook echt huiswerk voor ga verrichten en niet alles op school doe.
Maar.. tot nu toe stel ik voor mezelf altijd een planning op aan het begin van de dag. Meestal bestaat die uit 2 uur leren en dan een half uurtje pauze. Het ligt ook een beetje aan de stof, wanneer het vrij moeilijke stof is en ik me er echt door heen moet ploeteren neem ik vaak na een half uurtje even een drinkpauze en dan ga ik na 5/10 minuten weer verder.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:32

Ik neem altijd veel pauze. Als ik uit school ben gekomen wacht ik sws een uur voordat ik aan mijn huiswerk begin. Daarna neem ik ongeveer een half uur pauze na elk vak wat ik afgemaakt heb ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:21

Ik neem eigenlijk nooit pauzes (behalve dan af en toe keer wat drinken pakken). Op het moment dat ik moeite krijg met concentreren, stop ik. Maar vaak kan ik me echt wel een uur of 4/5 goed concentreren.

Wanneer ik echt pauzes ga houden, ben ik "eruit" en begin ik niet meer, althans niet zonder heel veel moeite... of pas na een uur of 3 weer.

Bij tentamen periode studeer ik de ochtend tot maximaal uurtje of 1/2 en ik maak dan ook altijd een samenvatting. 's Avonds lees ik die dan nog eens een keer door. Heb wel een enorm voordeel, één keer lezen, horen of zien en ik weet t... na een aantal weken is een keer door bladeren of kijken al ruim voldoende voor mij, haha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:22

Ik stop pas als ik alles geleerd heb, ik doe niet aan pauzes. Dus ik leer dan ook altijd zo snel mogelijk. Ik kom daar goed mee weg, maar niet iedereen. Toen ik nog studeerde zei ik gewoon tegen mezelf: vandaag leer ik dat en dat, en dan deed ik dat gewoon snel in 1x. Nu ik werk denk ik ook: ik bereid AL mijn lessen meteen voor en daarna stop ik. Dat werkt voor mij veel beter, want aan pauzetijd heb je toch niets en aan vrije tijd wel.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:24

Na een uur neem ik sowieso een kwartier pauze en ga dan echt even de benen strekken en niet in dezelfde kamer waar ik al heb geleerd :P Langer als een uur houd ik echt niet vol dan kijk ik naar mijn boek en meer ook niet, dus kan ik beter even pauze houden. Ga 's avonds ook echt een rondje hardlopen o.i.d. anders duf ik alleen maar in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:25

Ik lees eerst de tekst goed door, daarna neem ik een mini pauze van 5 minuten, en dan ga ik bezig met echt leren. Heb ik het allemaal 1 keer gehad, neem ik een pauze van 10/15 min en ga daarna weer door. Wanneer ik het echt goed ken, stop ik met leren.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 19:27

wauw, er zijn nog best veel mensen die aan éen stuk doorleren, had ik niet verwacht!

ik heb een paar hele uitgbreide pb's gehad van een bokker, en ik ben er nu achter dat ik zelf het best leer met 40 minuten door, dan 7 minuut pauze en weer 40 min, etc..
de meeste doen dat ongeveer zie ik :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:52

Mijn pauzes waren om de 5 minuten en dan ongeveer halfuur- uur _O-